2019-12-07, 14:54
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Möjligt att de kan dra upp eller ner hur mörk bilden ska vara men inte en chans att de har rätt att manipulera specifika delar av ansikten.
Inte en chans.
Nej, precis. I smell bullshit på den här. Annika vill ha lite offerkofta och passade på när hennes ID-foto blev dåligt. Allt för klick och en kvart i rampljuset.
Citera
2019-12-07, 14:59
Medlem
trickydicks avatar
Det är ju förfan en skugga som gör att kranen ser ut sådär, hon har förvisso rätt förutsättningar från början.

När jag förnyade mitt pass för ett par år sedan så måste bilden tas på polisstationen. Det var typ en fotoautomat och bilden hamnade i repan på stationen. Jag fick godkänn bilden innan passet gjordes. Jag tror inte dom har Photoshop i receptionen på polisen.
Citera
2019-12-07, 15:08
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag har alltid tyckt att det varit något konstigt med mitt ID-kort. Att något inte stämt. Nu ser jag att min näsa också har ändrats.

Jag tror inte jag är känd som en foliehatt eller konspirationsteoretiker. Men det är inte min näsa på bilden. Absolut inte!

Min näsa har en hög germansk näsrygg och formen av en triangel, ingen uppnäsa (snarare lite ner) och långsmala ihoptryckta näsborrar som inte syns framifrån och ligger på samma höjd i ansiktet (näsan ser bättre ut än vad det låter).

På mitt id-kort har jag ganska kort och platt näsrygg, en tjock rund potatisnäsa som är uppnäst med tydliga runda näsborrar som syns rakt framifrån. Ena näsborren lite nedanför den andra. WTF!

Jag har kollat på bilder jag tagit och som jag tagits i. Överallt har jag den typ av näsa jag beskrev. Och även när jag lutar huvudet lite bakåt syns mina näsborrar knappt och de är absolut inte runda.

På passet ser min näsa ut som vanligt.

Jag fattar ingenting...
Haha, tack... Var ju tvungen att kolla mina gamla pass och körkort
Näsan var lite annorlunda på de olika bilderna, samt att det där mönstret i körkortet gav ett märkligt utseende på ansiktet på ett av körkorten, blev liksom injusterat vid käkbenet, så man påminner om fantomens dödskalle , som tur var det bara på ett körkort det blev så...

Inte undra att de glor länge vid passkontrollen när man har såna bilder.
Citera
2019-12-07, 15:11
Medlem
Grisbrottarens avatar
Att hon klagar på att bilden blev dålig och inte speglar hennes hyfsade utseende, är väl rimligt. Men att gå full antisemitisk konspiration blir ordentligt löjeväckande.

Vilken idiot som helst förstår att bilden blir rätt kass på en körkorts- eller ID-bild, där inställningarna vid produktionen är sådana att bilden ska fylla vissa funktioner. Som Schornack konstaterar på Twitter, så är de kontrastinställningarna som fuckar up nunan. Dessutom ser man på just Rothsteins foto att ansiktet har belysts oproportionerligt underifrån, så att det bildas skuggar av underläppen, överläppen – i amorbågen – och av näsvingarna. Den belysningen gör att skuggan under nästippen knappt blir av alls.

Det är denna lilla miss vid fotograferingen och inställningarna vid produktionen som ska göra det lätt att identifierar ansiktet, som gör att näsan blir lång som i en karikatyr.

Judiska namn och Magen David… ? Niggah, please!

Edit: Jag ser själv rätt kass ut på mitt körkort –*blek och eländig, förutom att ansiktet väger 15 kilo mer än idealvikt – men det sitter på andra ställen än för Annika Rothstein, eftersom jag har en prydlig mustasch. Däremot ser jag nästan hårlös ut partiellt.
Senast redigerad av Grisbrottaren 2019-12-07 kl. 15:14.
Citera
2019-12-07, 15:23
Medlem
Studsbolls avatar
Bara skugga och resultatet av ett dåligt foto. Ingen manipulation alls, även om det hade varit lite småkul.
Citera
2019-12-07, 15:27
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
En egen tråd för detta ämne?

Hon är väl inte lika känd som klimat-Greta som har olika trådar för olika aspekter av hennes liv.

Här borde det väl räcka att använda skvallertråden om henne?
Länk
(FB) Annika Hernroth Rotstein - Vad har vi på henne?

Ja det här krävs absolut en egen tråd. Men den borde nog ligga i Aktuella brott egentligen. Detta är ett allvarligt brott som faktiskt skulle kunna få konsekvenser när hon står på främmande flygplats någonstans i världen och fastnar i en kontroll på grund av att hon inte ser ut som på bilden. Är det verkligen så svårt att koppla för dig även om du är en människohatare?
Citera
2019-12-07, 15:30
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalamity
Nej, precis. I smell bullshit på den här. Annika vill ha lite offerkofta och passade på när hennes ID-foto blev dåligt. Allt för klick och en kvart i rampljuset.

Säger inte att den inte blivit fixad, bara att det inte ingår i vad de har rätt att göra.
Citera
2019-12-07, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
En egen tråd för detta ämne?

Hon är väl inte lika känd som klimat-Greta som har olika trådar för olika aspekter av hennes liv.

Här borde det väl räcka att använda skvallertråden om henne?
Länk
(FB) Annika Hernroth Rotstein - Vad har vi på henne?

Kul och relevant detalj från skvallertråden:

Citat:
Ursprungligen postat av ThinkTank111
Just det, hon ska vara något av en kvinnlig variant av Alex Schulman, på det sättet att hon delar med sig av smärtsamma saker, väldigt transparent, typ sådant som rör barndom, kärlek etc. Bl.a ska hon ha haft otroliga komplex för sin överläpp som yngre, så pass att hon inte ville lämna hemmet. Men men, det var väl länge sen, tycker hennes mun är både sexig och vacker.
Citera
2019-12-07, 15:37
Medlem
Håller med om att det ser mäkta märkligt ut, men som flera påpekat så är det bara skuggningen och avskiljningen mellan näsa och överläpp som blivit knasig av exponeringen.

Hon har väldigt markant philtrum också, som jag kan tänka mig bidrar till att det ser ut som att nästippen förlängts.

Citat:
Ursprungligen postat av Letsfvck
Det finns ett par exempel i hennes twittertråd som belyser just detta specifika näsproblem.

https://twitter.com/HenrikSchornack/...79807326371841

https://twitter.com/inashmdn/status/1203290078090612736

Case closed.

[EDIT]
På närbild syns det bättre vad det är som orsakar synvillan, tittar man noga ser man den svaga linjen där hennes nästipp slutar, och under den är det philtrum: https://mobile.twitter.com/chris_af_...321729/photo/1

Med förtydligande markeringar: https://mobile.twitter.com/WeimarSve...73918204829697
Senast redigerad av iloveass2 2019-12-07 kl. 16:13.
Citera
2019-12-07, 15:53
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Ja det här krävs absolut en egen tråd. Men den borde nog ligga i Aktuella brott egentligen. Detta är ett allvarligt brott som faktiskt skulle kunna få konsekvenser när hon står på främmande flygplats någonstans i världen och fastnar i en kontroll på grund av att hon inte ser ut som på bilden. Är det verkligen så svårt att koppla för dig även om du är en människohatare?

Nä, du har nog rätt. Fallet är ganska intressant. Hade förtjänat en egen tråd även om det så bara hade drabbat en helt okänd. Jag var lite för snabb i mina slutsatser.
Citera
2019-12-07, 16:45
Medlem
Soda--Pops avatar
Clyde Nicholls @NichollsClyde
Citat:
So nobody nose who did it?
Citera
2019-12-07, 16:53
Medlem
Kul plump i protokollet, lång j..e näsa inget försvar för odygd 2019!3
Citera