Att hon klagar på att bilden blev dålig och inte speglar hennes hyfsade utseende, är väl rimligt. Men att gå full antisemitisk konspiration blir ordentligt löjeväckande.
Vilken idiot som helst förstår att bilden blir rätt kass på en körkorts- eller ID-bild, där inställningarna vid produktionen är sådana att bilden ska fylla vissa funktioner. Som Schornack konstaterar på Twitter, så är de kontrastinställningarna som fuckar up nunan. Dessutom ser man på just Rothsteins foto att ansiktet har belysts oproportionerligt underifrån, så att det bildas skuggar av underläppen, överläppen – i amorbågen – och av näsvingarna. Den belysningen gör att skuggan under nästippen knappt blir av alls.
Det är denna lilla miss vid fotograferingen och inställningarna vid produktionen som ska göra det lätt att identifierar ansiktet, som gör att näsan blir lång som i en karikatyr.
Judiska namn och Magen David… ? Niggah, please!
Edit: Jag ser själv rätt kass ut på mitt körkort –*blek och eländig, förutom att ansiktet väger 15 kilo mer än idealvikt – men det sitter på andra ställen än för Annika Rothstein, eftersom jag har en prydlig mustasch. Däremot ser jag nästan hårlös ut partiellt.