2019-12-09, 22:53
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jo jag förstår problematiken när det ni i Ursvik röstat för och haft åsikter om kommer och biter er själva i röven och jag njuter varje sekund.

Nu är hela den här trådstarten löjlig eftersom det inte kommer bli någon "krimchock" vad fan det nu är, men det gör bara erat lipande ännu löjligare.

Och mig veterligen finns det inga utfästelser gjorda att var och varannan halvmedioker medelklassakademiker ska bli mångmiljonär på sitt lilla helt malplacerade radhus så den biten är nog bara att hacka i sig.

Det som behövs om vi ska klara den situation vi hamnat i är att vi alla delar på bördorna, det är helt fel väg att gå att den skötsamma delen av folket i sämre förorter som ex Rinkeby ska behöva få hela skiten i sitt knä.

I synnerhet är det befogat när det är exakt människor av det slag som bor i ursvik som dels röstat för mer mångklutur men framförallt utgett sig för att vara moraliskt överlägsna och åsiktsdirigerat andra mindre bemedlade svenskar, i sämre områden, på glesbyggden etc i vad dom ska tycka och förbjudit dom att protestera

Jag skulle personligen aldrig i helvete sätta min fot i ett område som ursvik och bo bland alla falskspelande människorna där, jag sov hellre i ett terrarium och skulle lita mer på ett gäng giftormar som sovsällskap. Eller i en cykelkällare i Rinkeby eller vad som helst.

Men nu bor jag bra och även där är det rent ut sagt löjligt att det mig veterligen knappt finns en enda själ från MENA.

Det förstår ju vem som helst att människor som kommer hit från andra länder har avsevärt större chans att lyckas om dom kan bo och umgås med våran resursstarkaste del av befolkningen i stället för att portioneras ut hos dom sämst rustade.

Dessutom är det först när människor med makt och inflytande själva ställs inför problem något görs åt att lösa dom, så det är ur alla aspekter bara välkommet att öppna upp och bygga broar.

Jag förstår att du har svårt att knyta ihop säcken när ditt eget åsiktsbatteri grumlar blicken men för mig är det väldigt enkelt fördelningspolitik och solidaritet handlar om att man på alla plan i rimliga mängder hjälps åt och inte att man stjälper av hela lasset hos den som redan har det jävligt och dessutom springer runt och låssas att man är en så fantastisk person. Det är så vi byggt Sverige och det är den andan som gjorde vårt land så framgångsrikt.

Sen har inte du en aning om hur jag lever och agerar utanför den här bubblan så dom spekulationerna och påståendena kan du bespara oss.

Du svamlar mest och svarar inte på vad jag skrev överhuvudtaget, jag vidhåller att även du är någon form av medelklass. Kanske mår du dåligt och känner skam över hur bra du fått det? Insikt har du däremot inte.

Dessutom, varför menar du att medelklassen skulle vara mer falsk än någon annan? Medelklassen är maskinen som driver Sverige framåt, VI betalar mest skatt, VI gör allt för våra barn, VI kämpar med våra karriärer. Du är en av oss sluta hata dig själv.
Citera
2019-12-10, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Dessutom vad skulle få någon överhuvudtaget att vilja besöka världens tråkigaste område Ursvik?

Detta kan ju vara en anledning för dem att vilja knalla över bron sen:
https://www.svd.se/medelklassbarn-ses-som-latta-offer

För övrigt känner jag en del som bor i Ursvik. Är allmänt känt där att Ursvikborna inte vill ha bron. Det skrivs brev till kommunen, insändare i lokaltidningen etc. Knappast att de kommer gå till Rinkeby för att handla, ta t-banan etc. Mig veterligen skulle de flesta normala svenskar aldrig sätta sin fot frivilligt i något s.k. utsatt område.

Exempel på insändare innan bygget
https://mitti.se/debatt/tryggheten-m...ade=sundbyberg
Senast redigerad av aadde81 2019-12-10 kl. 00:19.
Citera
2019-12-14, 12:27
Medlem
HK1997s avatar
Av samma anledning man aldrig riktigt byggt färdigt cykel- och gångbanan mellan industriområdet i norra Rissne (där alla jobbar men ingen bor) och Rinkeby. Har stått halvfärdig i flera månader men går utan problem att promenera eller cykla 500m i skogen. Som max har jag kanske sett 5 personer gå eller cykla genom den ökända dödspassagen efter arbetstid under min tid när jag hade ärenden i industriområdet.

Samma öde lära vänta den eventuellt nyinvigda bron 😂
Alt. Ursvik blir en ny hållplats för Rinkebybabbarnas kaozningar likt vad Kista Galleria har blivit 😂
Citera
2019-12-14, 22:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aadde81
Detta kan ju vara en anledning för dem att vilja knalla över bron sen:
https://www.svd.se/medelklassbarn-ses-som-latta-offer

För övrigt känner jag en del som bor i Ursvik. Är allmänt känt där att Ursvikborna inte vill ha bron. Det skrivs brev till kommunen, insändare i lokaltidningen etc. Knappast att de kommer gå till Rinkeby för att handla, ta t-banan etc. Mig veterligen skulle de flesta normala svenskar aldrig sätta sin fot frivilligt i något s.k. utsatt område.

Exempel på insändare innan bygget
https://mitti.se/debatt/tryggheten-m...ade=sundbyberg

Förstår dem, man inte vill släppa in hästen i Troja. Det räcker att dom har fått asyl i Sverige.

Den 19 augusti blev en 3-åring påkörd i Rinkeby. Denne fick forslas till sjukhus, fordonsföraren smet helt stilenligt från platsen.

I området Tensta-Rinkeby brinner i genomsnitt en bil varannat dygn. Med en bro ökar säkert försäkringspremien för ett motorfordon i denna del av Sundbyberg. En undersökning i nämnda kommun visade dock, att de boende i Stora Ursvik upplevde en trygghet, som inte överträffades av någon annan del av Sundbyberg. Genom att undvika brobygget finns en chans att bibehålla detta goda rykte.
Citera
2019-12-15, 16:43
Medlem
Bron öppnas när Polishuset öppnas.

what
a
coincidence
Citera
2019-12-16, 14:12
Medlem
Demokraturdns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moodys
Kan komma med lite inlägg i debatten här:

Nej, ingen i Ursvik vill ha bron! Det har överklagats i oändlighet över detta projekt! I synnerhet efter att TV4 nyheterna gick ut med syftet till bron: "äntligen kommer dom satsa på integration och förena Ursvik med Rinkeby". Där slog de boende dubbelknut på både hals och strupe!

Ursvik är ett fantastiskt område, i synnerhet de nordöstra delarna, som i stort sett består av nyare villor och radhus. Ett medelklassområde där senaste radhuset gick för 7.2 milj. Villorna är dyrare, där vissa priser legat på över 10 milj.

Här bor mestadels medelklass, flesta med akademisk bakgrund. Bra etnisk blandning, där flera på ex en gata kommer bla från Grekland, Spanien mm. Någon familj är syrianer. De flesta 2a generationens invandrare med akademisk bakgrund.

Här märks inget av att man bor i "anslutning" till Hallonbergen, Rinkeby mm. En liten idyll, skyddad av vägarna runt om skogen, där Ursvik ligger. Dock till dess att bron står klar. Då vet vi inte vad som sker i området och heller inte hur det påverkar fastigheternas värde. Är orolig för att det kommer slå negativt.

Är det överklagandena som fördröjt projektet?

Detta bygger ju på att stadsdelarna ska mötas och att det ska bli kortare avstånd till kommunikationer. Det har diskuterats i decennier att det är för liten rörelse mellan många stadsdelar och att det blivit för segregerat. När man gör om Enköpingsvägen mer till en stadsgata blir det också bättre koppling inom Sundbyberg.

Om 7k-kvoten ligger på närmare 95 procent i Stora Ursvik tycks det visa på att det är segregerat. Det kan väl inte vara politiskt korrekt att sitta och säga att man vill ha en bibehållen segregation?
Citera
2019-12-31, 05:23
Medlem
Är Sundbyberg en rik komun?
Citera
2019-12-31, 05:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Är Sundbyberg en rik komun?

Nej, dom har skyhög kommunalskatt.
Citera
2020-01-03, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Nej, dom har skyhög kommunalskatt.

En skattesats på cirka 31 kan väl knappast kallas skyhögt?
Citera
2020-01-04, 01:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aadde81
En skattesats på cirka 31 kan väl knappast kallas skyhögt?

Allt över 29:- är väl alldeles för högt visa att man har politiker som slösar för myket. När man inte klara av att avgift belägga SFI och annan onödig skit, så skall man inte vara politiker.
Citera
2020-01-07, 09:51
Medlem
Citat:
Allt över 29:- är väl alldeles för högt visa att man har politiker som slösar för myket. När man inte klara av att avgift belägga SFI och annan onödig skit, så skall man inte vara politiker.

Så allt över Sveriges lägsta skattesats är skyhögt? Jo tjena.

Hur går det för dig med SFI:n förresten med tanke på din stavning?
Citera
2020-01-07, 11:34
Medlem
Citat:
Förstår dem, man inte vill släppa in hästen i Troja. Det räcker att dom har fått asyl i Sverige.

Den 19 augusti blev en 3-åring påkörd i Rinkeby. Denne fick forslas till sjukhus, fordonsföraren smet helt stilenligt från platsen.

I området Tensta-Rinkeby brinner i genomsnitt en bil varannat dygn. Med en bro ökar säkert försäkringspremien för ett motorfordon i denna del av Sundbyberg. En undersökning i nämnda kommun visade dock, att de boende i Stora Ursvik upplevde en trygghet, som inte överträffades av någon annan del av Sundbyberg. Genom att undvika brobygget finns en chans att bibehålla detta goda rykte.

Och man tror att apartheid är lösningen? Det kommer att slå tillbaka den dagen ”svenskarna” är i minoritet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in