• 1
  • 2
2006-03-20, 14:11
Medlem
rockbells avatar
Tycker inte det smakar så stor skillnad från vanliga te-påsar.

Och ja, tänkt samma sak jag, det är väl lösté i vanliga tepåsar också?

Det vita teet är riktigt riktigt gott.
Citera
2006-03-20, 18:33
Medlem
Minimonstrets avatar
Rooibos

Har smakat "det vita 3-kants teet, men blev riktigt besviken, jag är en mer Rooibos/vanlij i lösviktste- fantast!

Tror aldrig man kan få ett bra te i påse. Handlar ju också om hur det tillagas, anser jag.
Citera
2006-03-20, 19:16
Medlem
supernova_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retrogamer
Någon som har smakat liptons pyramitte?

Smakar det som det brukar eller är det bara ny pyramidformad tepåse?

Det är enligt mig en gigantisk smakskillnad, använder enbart pyramidformat té nu, eller lösvikt samt african roiboos
Citera
2006-03-20, 23:20
Medlem
Cohibas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Bara för att det te som åker i tepåsar i Sverige är bland världens sämsta, betyder det inte att te packat i påsar universellt är dåligt.

Tidigare hittade jag Fortnum & Masons påste i Sthlm. Det var riktigt gott tycker jag.
Citera
2006-03-20, 23:22
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cohiba
Tidigare hittade jag Fortnum & Masons påste i Sthlm. Det var riktigt gott tycker jag.
Ibland hittar man bra märken, men de säljs inte på dom sora affärerna. Dilmahs tepåsar har jag sett lokala teboden.
Citera
2006-03-20, 23:57
Medlem
StigAllans avatar
Ordinarie te-leverantören verkar ligga illa till med sina leverantörleveranser så jag köpte en påse löste hos min lokala ICA.
Sorten var av Breakfast och märket var antingen Kobbs eller Twinings.
Snacket att vi Svenskar köper skit-te är sannerligen besannat.
Innehållet var närmast det som vi svenskar är vana att se i de inköpta påsteerna av ovanstående märken.
När man är van vid bra te som kan dra både 5 och 6 minuter blir man beskt behandlad av ICA:s sortiment efter 3 minuters dragtid.
En uppryckning från alla som köper skiten från våra livsmedelskedjor skulle säkerligen göra susen.
Citera
2006-03-21, 08:42
Medlem
Cohibas avatar
Kobbs är vedervärdigt och ett värdigt svar från tesidan på Sibyllakorven med 75 % potatismjöl i.
Citera
2006-03-21, 16:02
Medlem
Pyramidformen är ett smart sätt att sälja mer luft. Så fort man sänker ned dem i vatten ser man att tebladen har lika mycket plats att rumstrera runt i som i en vanlig tepåse.
Men smakerna är rätt goda, känns lite mesiga ibland kanske men då är det ju bara att välja annat ett te med mer robust smak.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in