2019-12-13, 16:29
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
"Adam ger sin hustru namnet Eva, eftersom hon skulle bli mor till alla levande. De får ett inte angivet antal söner och döttrar (Första Moseboken 5:4)."

"Människosläktet härstammar från sonen Set."
Vänta här... Människosläktet härstammar från Set. Det betyder alltså att Evas övriga söner inte tillhör människosläktet..
Kain var alltså inte människa. Och om Kain inte var en människa så borde rimligtvis inte heller Eva vara det. Eller Adam.

Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Kain gick sen till och bosatte sig i landet Nod och fick barn med (uppenbarligen) en av sina systrar som inte nämns i åtminstone Bibeln.
Och här får Kain, som tydligen inte är en människa, barn med någon av sina systrar. Som antagligen inte heller är en människa. Kaniner?

Adam och Eva var alltså inte dom första människorna utan det var Set och någon icke namngiven syster. Känns som att det är vissa grejer i den där boken som dom borde förklara lite bättre..
Citera
2019-12-13, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Vänta här... Människosläktet härstammar från Set. Det betyder alltså att Evas övriga söner inte tillhör människosläktet..
Kain var alltså inte människa. Och om Kain inte var en människa så borde rimligtvis inte heller Eva vara det. Eller Adam.

Och här får Kain, som tydligen inte är en människa, barn med någon av sina systrar. Som antagligen inte heller är en människa. Kaniner?

Adam och Eva var alltså inte dom första människorna utan det var Set och någon icke namngiven syster. Känns som att det är vissa grejer i den där boken som dom borde förklara lite bättre..

Cain är barn till ormen, förbjudna frukten va inget jävla äpple, det var en otrohetsaffär mellan eva och ormen, där föddes cain, satans avkomma.

Adam (man) och Eva var människor, men inte "ormen", för han var satan.
Detta tror de dagens falska judar på, och förstår du att dagens judar är av satan så förstår du det som skett historiskt fram till nuet med allt sjukt de gjort.
Senast redigerad av Skithyvel 2019-12-13 kl. 16:59.
Citera
2019-12-13, 17:45
Medlem
Konstigt att vissa trådstart flyttas till andra trådar eller flyttas till papperskorgen, medan andra inte.

Detta ämne antar jag har tagits upp minst 10-tals gånger under Flashbacks historia?

Edit: jag tycker själv inte om denna princip.

Edit 2: Detta är vad jag tycker, handlar Flashback om "Yttrandefrihet på riktigt"? Eller kommer man att radera detta inlägg och ge mig en varning?
Senast redigerad av ttsp 2019-12-13 kl. 17:50.
Citera
2019-12-13, 17:49
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skithyvel
Cain är barn till ormen, förbjudna frukten va inget jävla äpple, det var en otrohetsaffär mellan eva och ormen, där föddes cain, satans avkomma.

Detta tror de dagens falska judar på, och förstår du att dagens judar är av satan så förstår du det som skett historiskt fram till nuet med allt sjukt de gjort.

Det står ju ingenting i bibeln om att den förbjudna frukten var ett äpple. Det är en ren efterhandskonstruktion.
Citera
2019-12-13, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det står ju ingenting i bibeln om att den förbjudna frukten var ett äpple. Det är en ren efterhandskonstruktion.

Exakt, det är ju det jag säger med andra ord. De flesta tror ju att det är ett äpple, fråga vem som helst.
Du borde väl förstå att jag inte tror att det är ett äpple eftersom det är det jag skriver.
Jag skriver det som en anvisning till mindre vetande.

Och frågan kommer då, varför vill judiska makter förvrida kunskapen?
Citera
2019-12-13, 18:18
Medlem
Furiennas avatar
Citat:

Kains ättlingar kan mycket väl ha fått barn med Sets ättlingar redan innan Syndafloden.
Citera
2019-12-13, 18:21
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skithyvel

Och vad bygger du dessa teorier på? Och vad exakt har judar med saken att göra?
Citera
2019-12-13, 22:06
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Furienna
Kains ättlingar kan mycket väl ha fått barn med Sets ättlingar redan innan Syndafloden.
Fast Kains ättlingar var ju inte människor. Ingen aning om vad dom var men eftersom dom inte var ättlingar till Set så var dom ju inte människor i alla fall.
Citera
2019-12-13, 23:02
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Fast Kains ättlingar var ju inte människor. Ingen aning om vad dom var men eftersom dom inte var ättlingar till Set så var dom ju inte människor i alla fall.
Men vem har sagt att de inte var människor?
Citera
2019-12-14, 01:30
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Furienna
Men vem har sagt att de inte var människor?
Jag antog att den som skrev det jag citerade plockade det från bibeln, om det stämmer så är det bibeln som påstår att dom inte var människor.
Citera
2019-12-18, 00:07
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Videoten
De första människorna på jorden var Adam & Eva.
Dom fick två barn, Kain & Abel.
Kain slog ihjäl Abel.
Vad hände sen?
Hur kunde mänskligheten föröka sig?

Kain hade en fru som han skaffade barn med. De skaffade flera barn.

Adam och Eva skaffade en till son efter att Abel blivit dödad, han hette set.

Bibeln säger inget vart de andra människorna kom ifrån. Tror inte att det var fråga om inavel som många ateister försöker få det till, tror att Gud skapade fler människor eller att du inte ska tolka allt bokstavligt i bibeln.
Citera
2019-12-18, 00:13
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Kain blev väl förvisad och som straff fick "roam the earth" i all evighet?

Dock som Trollfeeder redan är inne på så fick väl Adam & Eva fler barn som i sin tur kunde bedriva systematisk incest och avla fler människor som fick befolka Jorden.

Ja Gud gav Kain ett märke och lovade att om Kain skulle bli dödad skulle han bli "hämnad sju gånger om".

Kain verkar ha varit ganska framgångsrik då han fick fru och barn och många barnbarn och byggde en hel stad som han uppkallade efter sin son, Henok.

Enligt "mysteries of the bible" (bra dokumentärserie som finns på Youtube och som spelades in 1995 och 1998 med Bl.a. Jean Simmons som en av rösterna, så ska Kain ha blivit dödad för att han såg ut som en vilddjur eller nåt sånt då han var så hårig. Så en jägare trodde att det var et djur och sköt ihjäl han. Det står dock inte i bibeln utan är skrifter utanför bibeln. Men intressant är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in