2019-12-06, 22:20
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jbswebeck
Typ kolla nästa gång du besöker din lokala pizza det är samma rivenost som man köper på ica i Italien så är bitarna större.

Köper inte pizza på billiga turkställen. Antingen äter jag det hemma, eller på bättre lokaler. Svenska turkpizzor är de äckligaste som finns. Skulle hellre äta Billys i ugn med extra topping.
Citera
2019-12-06, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ryggradslus
Vet inte men jag klagar på att pizzaosten är så jäkla fet. Känns äckligt när jag får finnar nästan direkt efter ätit klart. Whats the deal.
Köper du riktigt billig pizza så är det inte ens säkert att det är ost på. Kolla i kyldisken nästa gång du handlar. Det finns typ Eldorado och andra lågprismärken som säljer "pizzamix" som inte ens får säljas som ost då det inte är mjölkprotein som ystats utan vegetabiliskt fett som behandlats med enzym för att efterlikna ost.
https://www.svd.se/falsk-riven-ost-lurar-kunder-2no
Citera
2019-12-06, 22:32
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av u99HSHH
Ja, svensk pizza är något av det sunkigaste man kan äta.
Napolitansk pizza är måttstocken.
Buffelmozzarella kan du köpa i vilken affär som helst idag.

https://www.svt.se/recept/napolitansk-pizza
Nu är du hård. Ja, napolitansk pizza av god kvalitet är något av det godaste man kan äta. Vet inte hur de är idag, 450 Gradi på Lidingö har sinnessjukt goda pizzor. Men en turkpizza av god kvalitet, typ Vasastans pizzeria är också jävligt god. Det är liksom inte samma sak. Olika användningsområden.

Sen finns det ju de vanliga turkpizzorna, gjorda på de allra billigaste ingredienserna. Fy för den lede.
Citera
2019-12-07, 06:42
Medlem
Citat:
Vet inte men jag klagar på att pizzaosten är så jäkla fet. Känns äckligt när jag får finnar nästan direkt efter ätit klart. Whats the deal.
Köper du en random arabpizza så är ingredienserna hanflade på Lidl, Netto eller Eillys och innehar den absolut sämsta kvaliten.
Ost är inte ost.
Skinka är inte skinka.
En arabpizza med oxfilé? Nej, jag skulle inte tro det.
Kebabkött? Härskett kött utblandat med glutamat.
Citera
2019-12-07, 08:53
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dowhatisay
Köper du en random arabpizza så är ingredienserna hanflade på Lidl, Netto eller Eillys och innehar den absolut sämsta kvaliten.
Ost är inte ost.
Skinka är inte skinka.
En arabpizza med oxfilé? Nej, jag skulle inte tro det.
Kebabkött? Härskett kött utblandat med glutamat.
Nja. nu ljuger du en hel del. Det är mestadels jättebra häromkring. Visst ibland är det klart sämre.
De flesta handlar väl råvarorna från pizza-grossister?
Citera
2019-12-07, 08:57
Medlem
carminaburanas avatar
Mozzarella är den tråkigaste och mest smaklösa, tama ost som finns. Buffel smakar liiite mer men är så vattnig att den är omöjlig att äta. Alrodg fattat grejen med pizza/mozza/ruccola. Behåll skiten och ge mig en svennepizza alla dar i veckan.
Citera
2019-12-07, 09:07
Medlem
Citat:
Nja. nu ljuger du en hel del. Det är mestadels jättebra häromkring. Visst ibland är det klart sämre.
De flesta handlar väl råvarorna från pizza-grossister?
Skitsnack
Alla arabpizzor i hela smakar i stort sett likadant eftersom de alla köper deabsolut billigaste och sämsta ingredienserna
Citera
2019-12-07, 09:32
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Skitsnack
Alla arabpizzor i hela smakar i stort sett likadant eftersom de alla köper deabsolut billigaste och sämsta ingredienserna
Det tror och tycker inte jag. Varsågod att tro det.
Citera
2019-12-07, 10:14
Medlem
Har käkat pizza i Rom, tycker att dom har varit mycket sämre än svensk pizza!
Däremot pastan.... ojojojoj, satan va mycket godare!
Citera
2019-12-07, 10:31
Medlem
trailblasers avatar
Min pizzabagare som är Arab brukar köpa ekologisk youghurt till sin kebabsås. Det tycker jag är lite sött, att betala de där extra kronorna för att få ett ekologiskt alternativ.
Citera
2019-12-07, 10:43
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Behåll eran mozzarellapizza, svensk förortspizza alla dagar i veckan!
Jag bor utomlands sen många år tillbaka och svennepizza är nått jag saknar mest!
Citera
2019-12-07, 11:21
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jbswebeck
Klart att dom har det men äter du pizza ute så är det inte samma ost som våra turkpizzor har.
Under min period som konsument av restaurang-pizzor så har jag aldrig upplevt en pizza med annat än mozarella. Eventuellt en gång när jag åt en inbakad roma, fast svårt att säga. En till gång men det handlade om blå/grönmögelost.
Citat:
Köper du en random arabpizza så är ingredienserna hanflade på Lidl, Netto eller Eillys och innehar den absolut sämsta kvaliten..
Njaaaaa, du har nog missförstått hur man driver ett mathak! Billigt över kvalitet, men att tro dem momsar på ingredienserna, somaliska tankar!
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Min pizzabagare som är Arab brukar köpa ekologisk youghurt till sin kebabsås. Det tycker jag är lite sött, att betala de där extra kronorna för att få ett ekologiskt alternativ.
Mejeri är pissbilligt att göra ekologiskt. Kostar en del för omställning, sedan är det billigare prod. sett på 20-30år för bonden. Det är alltså ocker araben kör med. Men visst är det sött, naaaaw!
Senast redigerad av GoUoD 2019-12-07 kl. 11:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in