2021-05-02, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajs4p4
Är närmare hälften snarare än en fjärdedel enligt de anmälningarna som kom in under 2019, FYI. Så det ökar rejält för varje år. Varför ökar det? Är det helt enkelt bara så att de kvinnor som utsätts nu för tiden är bättre på att anmäla alla kukhuvudena, eller har antalet män som våldförsig mot kvinnor ökat? Är det en kombination kanske? Otroligt svårt att mäta i varje fall, men frågorna är rimliga att ställa, i alla fall om man vill hitta problemet och ta itu med det. Om man inte vill hitta problemet, som i det här fallet betyder att förstå vilka män det är som begår dem här brotten (så att man kan stoppa dem) samt hur kan man få de utsatta kvinnorna att våga anmäla (få in bevis i tid så att förövarna kan dömas) sina närstående, kan man ju göra det riktigt enkelt för sig och säga att, det som vid det här laget borde klassas som en klassiker - det är alla män man ska vara rädd för. Bidrar ju med absolut ingenting, men då tycker man ju i alla fall något eftersom man tydligen måste öppna käften och berätta sin grundlösa och totalt värdelösa åsikt bara för att man kan trots att det man säger är ekvivalent med rutten skit, och på köpet slipper man visa allmänheten vad man egentligen tycker om vissa sorters män då man inte trampar på någons tå, man siktar inte in sig på någon specifik typ av man alls utan säger att alla män är problemet som grupp, vilket givetvis inte är fallet och det förstår ju vem som helst. Det är en riktigt usel strategi för att ändra problemet, och återigen så förstår ju de flesta det, även de överlägset mest korkade idioterna i samhället om de bara tänker efter, just eftersom det är efterblivet att resonera så.

Du verkar till exempel inte vilja titta på etniciteten av männen, men du tycker om att göra narr av dem som gör det eftersom det verkar som att du vet att du har rätt och de har fel. Automatiskt antar du dessutom att alla som gör det är män och att dessa männen då tycker synd om sig själva då "de blir utpekade" som män och vill flytta fokus ifrån dem själva till enbart de invandrande männen, eller BLATTARNA som du kallar dem, eftersom det är du som bestämmer vad andra tycker, tycker du, antar jag utifrån det du skrev. Andra vill titta på etnicitet. Vissa kanske inte bryr sig alls, och vissa har helt andra kriterier av män som de tycker ska eller inte ska kategoriseras. Kanske bara vita eller svarta cis-män är giltiga kandidater enligt dem. Listan kan göras lång. Enligt mig tycker jag man ska undersöka de som faktiskt begår brotten så att man kan försöka hitta någon gemensam nämnare, och utgå därifrån, helt oberoende, och vara objektiv med resultaten fastän man kanske inte gillar resultaten man hittar. Sen tar man itu med dessa män, och kastrerar dem.

Vill man lösa problemet måste man måste börja någonstans som är rimligt att börja. Du kan ju fortsätta säga att du älskar män hur mycket du vill samtidigt som du varsamt vakar över männen som går efter dig när du är ute och går bara för att de är män, och fortsätta göra absolut ingenting för att på riktigt förändra statistiken mot det bättre utan istället fortsätta förminska människor som faktiskt försöker göra det "med deras dumma åsikter" och fortsätta att säga att de tycker synd om sig själva när du försöker få det att låta som att de flyttar fokus ifrån de utsatta till själva "då det är så synd om dem" istället för att lyssna på vad de säger bara för att du inte tycker om vad de säger.
Att anmälningarna har ökat beror på att lagstiftningen förändrats. I och med samtyckeslagen sp är det fler sexuella handlingar som klassas som våldtäkt. Det går inte att jämföra statistik mellan länder. Att Sverige skulle toppa våldtäktstatistiken är rent trams. I många andra länder är det inget brott att våldta sin partner.
Citera
2021-05-06, 16:13
Medlem
Nymphias avatar
https://open.spotify.com/episode/2Ir2x6uGoRM9J6pz0xg8MK

"Värmländska Josefin var nära att mista livet i en våldsam relation. Nu berättar hon om vad som hände".
Citera
2021-05-06, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eliax
Det är alltid såhär.

Om statistiken visar att var fjärde kvinna blir misshandlad av MÄN i sin relation så måste ni MÄN börja titta på statistiken gällande vilken etnicitet männen har. För då känns det inte lika jobbigt för er.

För det är jävligt jobbigt för er hela tiden.
Det är synd om er. Det är ni som inte kan ha på er en klänning under festival då okända fingrar kommer komma längs innelåren på er. Det är ni som inte kan jogga i skogen, varken mitt på ljusa dagen eller sent i kvällen. Och ni kan definitivt inte ha hörlurar i öronen under en promenad för då ber ni nästan om att bli våldtagna.
Det är ni som får mindre lön och det är ni som får stå ut med mycket sexuella trakasserier.

Nä.
En man ska aldrig säga vad en kvinna har rätt att känna eller inte. För hälften av er män skulle aldrig klara en dag i våra skor (oh shit det är en kvinna som skriver detta...).

Jag är uppvuxen med bara bröder. Jag har alltid haft flest killkompisar än tjejkompisar. Jag är förlovad med en BLATTE. Jag älskar män.

Men, det förändrar inte det faktum att kvinnor är mer utsatta än MÄN i vårt samhälle.
Jag skiter i om du är svensk, blatte eller en alien. Går du bakom mig så kommer jag titta och jag kommer vara uppmärksam.
För du är en man.
Och jag är en kvinna.

Vill jag känna så?
Nä. Men jag måste för att skydda mig själv.
Som man bäddar får man ligga. Ni vill uppenbarligen ha det såhär eftersom ni röstar för det.

Citat:
Ursprungligen postat av Lattemorsa
Att anmälningarna har ökat beror på att lagstiftningen förändrats. I och med samtyckeslagen sp är det fler sexuella handlingar som klassas som våldtäkt. Det går inte att jämföra statistik mellan länder. Att Sverige skulle toppa våldtäktstatistiken är rent trams. I många andra länder är det inget brott att våldta sin partner.
Fortsätt tro att ni övertygar någon med detta svammel medans era bruna änglar fortsätter att förstöra landet. Det är ändå mest er det drabbar för 'rasisterna' håller sig borta från skiten.
Citera
2021-06-01, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garderob
Omar Abumghaiseeb är alltså svinpälsen som:

”...piskade henne...så snart hon enligt hans mening inte var färdig när han högt hade räknat till trettio...”

”...med en kniv högg henne i buken.”

”...använde dels händerna, dels röret när han slog mot hennes öra.”

”När de åkte färja till Finland för att hälsa på Omars mamma slog han henne när de befann sig i hytten. Han slog henne i ansiktet, på armarna och på ryggen med sina händer. Ett av slagen var ett knytnävsslag. Hon fick ont och en bula i pannan, vidare blödde hon från näsan och munnen. Omarslog henne också flera gånger med ett kamerastativ, ett stativ som var till för fotografering med mobiltelefoner. Stativet var någon meter långt, som en ´selfiestång´, men avsett för att stå på golvet och tyngre. Han slog henne upprepade gånger på ryggen och hon blev även träffad på handen. Då fick honen sårskada på handen. Handen/handledensvullnade upp ochsåg ut som en boll och det gjorde ont, men hon vet inte säkert om armen bröts vid detta tillfälle. De flesta slagen träffade dock på ryggen. Till slut gick stativet av. Då blev Omar arg på henne och sade att det var hennes fel. Omar tog vidare stryptag runt hennes hals flera gånger och på flera sätt, bl.a. när hon låg på rygg i sängen. Han tryckte nedåt med en hand över hennes hals. Hon svimmade av. När de träffade Omars mamma hade de hittat på en förklaring om varför hennes hand såg ut som den gjorde eftersom hon inte skulle få reda på vad som hänt. Hon sminkade över skadorna i ansiktet. Omar gav henne beröm för att hon kunnat hålla fast vid deras påhittade historia när hon pratade med hans mamma.”

Omar på LinkedIn

Bild på Omar.

Vi svenskar måste sluta använda ord som svin, gris etc som negativa ord.

Det är ett underbart djur samt vårt godaste kött.

En jättestor överrepresentation av män som våldtar, misshandlar och mördar kvinnor har ickesvensk bakgrund. Främst från MENA.
De hatar grisar. Det gör inte vi svenskar.

Gris och svin är ett motsatsord till våldtäktsmän. De som begår dessa brott äter inte gris och dricker oftast inte alkohol.

40 år i branschen har givit mig gott om underlag.
Citera
2022-05-28, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smokeylol
Någon som sitter på fungerande FUP-länk?

Fick du tag i någonting?
Citera
2022-05-28, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Stort tack

Har du en som fungerar?
Citera
2022-05-28, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Tackar!
Omfattande misshandel! Bra att det fanns äldre journalhandlingar att stödja sig på.

Har du en som fungerar? 🙏🏼
Citera
2022-05-28, 14:35
Medlem
Har någon bankat skiten ur äcklet än?
Citera
2022-05-30, 19:43
Medlem
P1 dokumentär handlar om målsäganden: https://sverigesradio.se/avsnitt/om-...-nara-relation

Naturligtvis nämns inte Omar vid namn. Inte ens ett arabisktklingande fingerat namn används. P1 kallar honom åtminstone inte "Carl" eller något svenskt namn, vilket var brukligt tidigare.
Citera
2022-06-20, 09:57
Medlem
Omar Abumghaiseeb kommer ut 2025. Han måste straffas mer. Det han fick var inget straff.
Senast redigerad av Grumbo 2022-06-20 kl. 10:30.
Citera
2022-06-20, 10:46
Medlem
Flickan är rädd för när svinet kommer ut igen. Går det att starta en stödgrej för henne, som markerar att om han kontaktar henne igen så kommer det få konsekvenser för honom?
Citera
2022-06-20, 11:14
Medlem
Dziwnes avatar
Stackars tjej, ingen som lärt henne att om man umgås med galna hundar så blir man biten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in