2019-12-07, 09:41
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
??? Snarare väcker tråden många halvsovande, just genom hänvisningen till DN:s artikel.
Vem vaknar av en tråd som denna? FI?
Citera
2019-12-07, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Oavsett vad TS säger så kommer jag alltid att associera invandare med våld. Faktum är att jag ser trådar som denna som ett sätt att provocera, vilket ytterligare stärker den övertygelsen.

Jag ser det som att TS går den aktuella gärningsmannens ärenden.
Med nykter hand på hjärtat; kvinnomisshandlare finns i alla länder, oavsett etnisk härkomst. Det handlar lika mycket om kvinnans roll i samspelet med misshandlaren. En jagsvag kvinna har svårare att hävda sig och dukar lätt under, anpassar sig, försvarar våldsverkaren. Det handlar om uppfostran, barndomstrygghet, vuxna förebilder osv, osv. I Josefins fall är skadan redan skedd. Jag kan bara hoppas att hennes livsöde åtminstone kan ge någon tonårstjej en varningssignal.
Citera
2019-12-07, 09:48
Medlem
Citat:
Med nykter hand på hjärtat; kvinnomisshandlare finns i alla länder, oavsett etnisk härkomst. Det handlar lika mycket om kvinnans roll i samspelet med misshandlaren. En jagsvag kvinna har svårare att hävda sig och dukar lätt under, anpassar sig, försvarar våldsverkaren. Det handlar om uppfostran, barndomstrygghet, vuxna förebilder osv, osv. I Josefins fall är skadan redan skedd. Jag kan bara hoppas att hennes livsöde åtminstone kan ge någon tonårstjej en varningssignal.

En 17årig tjej som flyttar ihop med en 10 äldre irakier. Dessutom var det hon själv som tog kontakt med honom.. En trasig tjej från trasiga förhållanden.

När man drogar sig känner man inte så mycket. En del är beredda att stå ut med vad som helst för att få sin dos..
Citera
2019-12-07, 09:55
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
När du uttrycker det som du gör så håller jag med dig. Etnicitet är givetvis inte den enda faktorn i sammanhanget, även om den är väldigt viktig.

Det är även bra att du tar upp att det är en viss typ av kvinnor som råkar ut för misshandel i relationer. Jag har själv tänkt på detta, att vissa kvinnor tenderar att bli misshandlade av man efter man.
Citera
2019-12-07, 10:05
Medlem
BullensPilsners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Du missar poängen.

Han driver med ”submariners” logik.
Så, du menar att jag har fel, eller?
Citera
2019-12-07, 10:14
Medlem
Jävla massa snickesnackande i tråden typ 10 sidor med bara ot.
Fram med FUP istället
Citera
2019-12-07, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
När du uttrycker det som du gör så håller jag med dig. Etnicitet är givetvis inte den enda faktorn i sammanhanget, även om den är väldigt viktig.

Det är även bra att du tar upp att det är en viss typ av kvinnor som råkar ut för misshandel i relationer. Jag har själv tänkt på detta, att vissa kvinnor tenderar att bli misshandlade av man efter man.

Om man umgås i missbrukar- och kriminella kretsar då finns det ju en stor risk att våldet upprepar sig oavsett om man skulle byta partner.
Citera
2019-12-07, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benke-50
Om man tycker att man har behov av att slå in sina åsikter i andra ska man söka hjälp, eller hållas avskild från andra på anstalt

Citat:
Ursprungligen postat av Nimar
Visst I en normal värld så hade det varit så, ingen ska behöva bli grovt misshandlad eller våldtagen, varje sig kvinnor män eller djur.

Men kvinnor har visst ett ansvar för vilka dom umgås med. Inte bara kvinnor utan alla har det. Umgås du med psykfall så kommer du för eller senare råka ut för våldet.

En kriminell person med en fin bil och mycket pengar så personen har råd att bjuda dig resor och nästan vad du vill är en enorm lockelse för kvinnor.
Det är minsann inga problem med det, hon kan få han att ändra på sig...
Lägg till att kriminella, så är en majoritet personer som är uppvuxen i en kultur där kvinnan är en ägodel och inget annat.

Kvinnor måste lära sig att deras handlade leder till konsekvenser. Och sluta skylla på män vi är extremt få som skulle få för oss att slå en kvinna även om hon slår en först.

Ser är det något alldeles speciellt med dom flesta kvinnor som blir överfalla, ni hittar alltid på ursäkter och går tillbaka, han var full, middan var lite bränd. Vad som helst kan bli en ursäkt.
Lyckas ni ta modet till er och lämna han så är ni snart i ett nytt förhållande med ett annat psykfall.
Många verkar dras till såkallade spännande personer.

Ett blåmärke läker på ett par veckor men gucciväskan kommer du ha i flera månader och nästa kan kanske bli en louis vitton bara jag sköter mig och inte gör han upprörd igen.

Sluta skyll på män, det är inte vi som är problemet.
Våld mellan människor kommer vi aldrig få bort men vill du minska våldet med 90% så ska du rösta på AfS.
Återvandringsverket är nyckel till kvinnors frihet.
Och skaffa dig en man med ett ospännande fast hederligt jobb.
Är av samma åsikter som dig i mycket men att kvinnor måste lära sig genom den hårda vägen genom misshandel, våldtäkt etc är ren idioti.

Ska barn behöva bli våldtagna för att förstå att man inte kan lita på alla vuxna?

Sanningen är ju att offer snarare tenderar till att bli offer igen pga psykisk ohälsa som övergrepp ofta medföljer.
Man har troligen även en naiv/svag personlighetstyp i grunden vilket medför en ökad risk för att bli utnyttjad.
Man är helt enkelt en magnet för individer med låg empati som omedvetet/aktivt drar sig till svaghet.

Denna ”svaghet” kan dock vara att man är en överkänslig individ med hög empati för andra människor.
Dessa människor kan göra en enorm nytta för andra både i privatlivet och arbetsmässigt så länge de är på rätt plats.

De behöver dock beskyddas/hjälpas då de helt enkelt inte vet vad som är bäst för sig själva i många lägen.

Vi behöver förenklat mer civilkurage/upplysning/gemenskap i samhället inte var och en för sig själv med mentaliteten att offren får skyla sig själva och lära sig av sina misstag.
De kommer inte göra det tyvärr.

Flykting älskare är i regel människor med hög grad av empati där logiken undertrycks av känslor vilket förövrigt är synonymt med många vänster människor.
Som säg kvinnor i 50 års åldern men en förkärlek för unga Afganska män som utnyttjar deras välvilja.

Denna välvilja/resurs hade kunnat riktas om till behövande svenskar

Nu svävar jag iväg men jag hoppas du förstår min poäng.
Citera
2019-12-07, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av submariner
Hej,

Givet bilderna på BO anser jag att GMs ursprung är oviktigt ja - att han är man och hon är kvinna är det återkommande mönstret.

Du har helt rätt i att det är det återkommande mönstret, kvinnor misshandlar oftare män än män misshandlar kvinnor. Om en man misshandlar en kvinna är oftast förhållandet våldsamt från bägge håll, än vice versa. Kvinnor är oftare den ensamt misshandlande parten. Nu är ju bara problemet att kvinnor är små och svaga, så dom dödar inte lika ofta, men till sjukhus skickar dom oftare män än motsatsen.

https://domesticviolenceresearch.org/

Den här kvinnan ville ha risk och spänning i sitt liv då hon valde partener efter detta. Du påstår att det inte är relevant, vilket är befängt. Antagligen är det mindre sannolikt att bli misshandlad om man är ihop med en bandidos medlem av svensk etnicitet än en irakier som är "vanlig" medborgare.

Det viktiga i den här tråden vi bör poängtera är att kvinnor oftare slår män än motsatsen samt att kvinnor barnmisshandlar dubbel så mycket som män. När ska kvinnor börja ta ansvar för sitt vidriga beteende undrar jag?
Citera
2019-12-07, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Är av samma åsikter som dig i mycket men att kvinnor måste lära sig genom den hårda vägen genom misshandel, våldtäkt etc är ren idioti.

Ska barn behöva bli våldtagna för att förstå att man inte kan lita på alla vuxna?

Sanningen är ju att offer snarare tenderar till att bli offer igen pga psykisk ohälsa som övergrepp ofta medföljer.
Man har troligen även en naiv/svag personlighetstyp i grunden vilket medför en ökad risk för att bli utnyttjad.
Man är helt enkelt en magnet för individer med låg empati som omedvetet/aktivt drar sig till svaghet.

Denna ”svaghet” kan dock vara att man är en överkänslig individ med hög empati för andra människor.
Dessa människor kan göra en enorm nytta för andra både i privatlivet och arbetsmässigt så länge de är på rätt plats.

De behöver dock beskyddas/hjälpas då de helt enkelt inte vet vad som är bäst för sig själva i många lägen.

Vi behöver förenklat mer civilkurage/upplysning/gemenskap i samhället inte var och en för sig själv med mentaliteten att offren får skyla sig själva och lära sig av sina misstag.
De kommer inte göra det tyvärr.

Flykting älskare är i regel människor med hög grad av empati där logiken undertrycks av känslor vilket förövrigt är synonymt med många vänster människor.
Som säg kvinnor i 50 års åldern men en förkärlek för unga Afganska män som utnyttjar deras välvilja.

Denna välvilja/resurs hade kunnat riktas om till behövande svenskar

Nu svävar jag iväg men jag hoppas du förstår min poäng.

Tror du inte att det handlar om både psykisk ohälsa och missbruk från båda hållen i det här fallet?

Det är förresten inte frågan om ”hög empati” när man vill ”ta hand om flyktingar” - och samtidigt inleder sexuella relationer med dem. Det är att utnyttja folk i beroendeställning. Ganska stor skillnad. Men man vill gärna döpa om detta vidriga beteende till något fint – eftersom det i regel handlar om kvinnor.

Om män skulle ville ta hand om små flickor och samtidigt ligga med dem då skulle man inte prata om överdimensionerad mängd av empati hos de är männen.
Senast redigerad av sno 2019-12-07 kl. 10:49.
Citera
2019-12-07, 10:50
Medlem
submariners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarligtDum
Den här kvinnan ville ha risk och spänning i sitt liv då hon valde partener efter detta. Antagligen är det mindre sannolikt att bli misshandlad om man är ihop med en bandidos medlem av svensk etnicitet än en irakier som är "vanlig" medborgare.

När ska kvinnor börja ta ansvar för sitt vidriga beteende undrar jag?

Hej,

Vad får dig att tro att Josefin ville ha risk och spänning i sitt liv? Bortsett att GM var äldre/icke-svensk?

Visste inte att det fanns svenskar i Bandidos längre

Ja, det är väl det vi alla går och funderar över. När ska egentligen kvinnor börja ta ansvar för att deras pojkvänner, fästmän och män misshandlar dem...
Citera
2019-12-07, 10:52
Citat:
Ursprungligen postat av submariner
Problemet är inte att BO är svensk och GM är av utländsk härkomst - problemet är att män bankar skiten ur kvinnor de påstår sig älska
Och nu när du lokaliserat ett problem, varför inte dra en korrekt slutsats? Vissa män kommer att sparka skiten ur dig, varför söka deras uppmärksamhet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in