Citat:
Ursprungligen postat av
Benke-50
Om man tycker att man har behov av att slå in sina åsikter i andra ska man söka hjälp, eller hållas avskild från andra på anstalt
Citat:
Ursprungligen postat av
Nimar
Visst I en normal värld så hade det varit så, ingen ska behöva bli grovt misshandlad eller våldtagen, varje sig kvinnor män eller djur.
Men kvinnor har visst ett ansvar för vilka dom umgås med. Inte bara kvinnor utan alla har det. Umgås du med psykfall så kommer du för eller senare råka ut för våldet.
En kriminell person med en fin bil och mycket pengar så personen har råd att bjuda dig resor och nästan vad du vill är en enorm lockelse för kvinnor.
Det är minsann inga problem med det, hon kan få han att ändra på sig...
Lägg till att kriminella, så är en majoritet personer som är uppvuxen i en kultur där kvinnan är en ägodel och inget annat.
Kvinnor måste lära sig att deras handlade leder till konsekvenser. Och sluta skylla på män vi är extremt få som skulle få för oss att slå en kvinna även om hon slår en först.
Ser är det något alldeles speciellt med dom flesta kvinnor som blir överfalla, ni hittar alltid på ursäkter och går tillbaka, han var full, middan var lite bränd. Vad som helst kan bli en ursäkt.
Lyckas ni ta modet till er och lämna han så är ni snart i ett nytt förhållande med ett annat psykfall.
Många verkar dras till såkallade spännande personer.
Ett blåmärke läker på ett par veckor men gucciväskan kommer du ha i flera månader och nästa kan kanske bli en louis vitton bara jag sköter mig och inte gör han upprörd igen.
Sluta skyll på män, det är inte vi som är problemet.
Våld mellan människor kommer vi aldrig få bort men vill du minska våldet med 90% så ska du rösta på AfS.
Återvandringsverket är nyckel till kvinnors frihet.
Och skaffa dig en man med ett ospännande fast hederligt jobb.
Är av samma åsikter som dig i mycket men att kvinnor måste lära sig genom den hårda vägen genom misshandel, våldtäkt etc är ren idioti.
Ska barn behöva bli våldtagna för att förstå att man inte kan lita på alla vuxna?
Sanningen är ju att offer snarare tenderar till att bli offer igen pga psykisk ohälsa som övergrepp ofta medföljer.
Man har troligen även en naiv/svag personlighetstyp i grunden vilket medför en ökad risk för att bli utnyttjad.
Man är helt enkelt en magnet för individer med låg empati som omedvetet/aktivt drar sig till svaghet.
Denna ”svaghet” kan dock vara att man är en överkänslig individ med hög empati för andra människor.
Dessa människor kan göra en enorm nytta för andra både i privatlivet och arbetsmässigt så länge de är på rätt plats.
De behöver dock beskyddas/hjälpas då de helt enkelt inte vet vad som är bäst för sig själva i många lägen.
Vi behöver förenklat mer civilkurage/upplysning/gemenskap i samhället inte var och en för sig själv med mentaliteten att offren får skyla sig själva och lära sig av sina misstag.
De kommer inte göra det tyvärr.
Flykting älskare är i regel människor med hög grad av empati där logiken undertrycks av känslor vilket förövrigt är synonymt med många vänster människor.
Som säg kvinnor i 50 års åldern men en förkärlek för unga Afganska män som utnyttjar deras välvilja.
Denna välvilja/resurs hade kunnat riktas om till behövande svenskar
Nu svävar jag iväg men jag hoppas du förstår min poäng.