• 3
  • 4
2019-12-19, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HuJintao
Jo det är klart. Men det är svårt att styra över allt man känner vet du.

Absolut. Däremot är det inte helt omöjligt att styra över var och hur man själv lever vet du.
Citera
2019-12-19, 20:25
Medlem
HuJintaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Absolut. Däremot är det inte helt omöjligt att styra över var och hur man själv lever vet du.
Så är det. Jag får ta mitt pick o pack och omgruppera till en bergstopp nånstans i tatramassivet.
Citera
2019-12-19, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HuJintao
Så är det. Jag får ta mitt pick o pack och omgruppera till en bergstopp nånstans i tatramassivet.

Känner inte till så mycket om just Tatramassivet. Men det är positivt att du har börjat fundera på alternativ.
Citera
2019-12-19, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaredguy
Jag känner mig hela tiden så stressad o irriterad i t ex kollektivtrafiken. Tycker folk bret ut sig så mycket eller drar bena efter sig när de ska gå in på tåget. De stannar liksom av så jag får svårt att hinna ombord. Flera gånger jag behövt ” trycka på” för att personen är så långsam.

Varför tänker sig folk inte för och hur gör jag för att inte bli så stressad och irriterad på et latmaskar som går o sölar?

Jag funderar lite på varför jag vill att folk ska gå på fort men de flesta andra svenskar tycks kunna gå o kolla på himlen o fundera på om de köpt lotter till Bingolotto?

Är det att jag är osäker eller vill effektivisera medan andra inte bryr dig om andra?

Snarare motsatsen, komiskt hur flockbeteendet gör sig påmind att stiga på först, brukar alltid hålla mig på avstånd och beskåda spektaklet för att sedermera stiga på i lugn och ro.
Citera
2019-12-20, 06:09
Medlem
neuron-drones avatar
Tror det är stress som får folk att må så dåligt. Vet att jag tycker kassakön sniglar sig fram när jag har bråttom, irriterar mig som fan om det blir stopp i kön eller småprat. Men då är det ju jag som har stress inom mig och kräver att det ska gå fortare.

När jag är avslappnad har jag noll känsla av att andra sölar, då är det mycket enklare att hänga med i deras tempo. Sedan ska man vara varse att tempot i Stockholm generellt är snabbare än i andra städer. Så vill man att det ska gå mer än stockholmssnabbt, då borde man arbeta på sin egen stressreduktion.
Citera
2020-01-02, 21:09
Medlem
scaredguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Snarare motsatsen, komiskt hur flockbeteendet gör sig påmind att stiga på först, brukar alltid hålla mig på avstånd och beskåda spektaklet för att sedermera stiga på i lugn och ro.

Då har du aldrig åkt tunnelbana i sthlm. Dörrarna stängs innan alla har hunnit ombord!
Citera
2020-01-02, 21:15
Medlem
Myhr1s avatar
Ja fy fan och den sortens människor som tvärnitar mitt i entréer och liknande, som om att alla bakom inte fanns. Jävla äckel är ni.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in