• 1
  • 2
2019-12-06, 13:53
Jag har snusat ett bra tag nu men har blivit rtt frtjust i snuff nu och funderar p att g ver till det. Men d undrar jag bara vad som r farligast fr kroppen av de tv.
Citera
2019-12-06, 14:08
Medlem
xposures avatar
Jag har ingen aning, men jag gissar p att snuff r betydligt skadligare d det frter i nsan och detta torde vara vrre n att det frter i lpp/tandktt.
Citera
2019-12-06, 14:09
Avstngd
Tnder och nsa tar stryk, hur som.
Citera
2019-12-06, 14:17
Bannlyst
Vi krde lite luktsnus i hgstadiet, det var lite spnnande d men kan inte mta sig med ordentligt snus.
Man blir cklig i andningsvgarna och fr g och torka sig om nsan hela tiden.

Hur lnge har du krt med sk Snuff?
Citera
2019-12-06, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Tnder och nsa tar stryk, hur som.
Tnderna tar inte stryk. Det r tandkttet.
Citera
2019-12-07, 22:33
Citat:
Ursprungligen postat av LE37
Vi krde lite luktsnus i hgstadiet, det var lite spnnande d men kan inte mta sig med ordentligt snus.
Man blir cklig i andningsvgarna och fr g och torka sig om nsan hela tiden.

Hur lnge har du krt med sk Snuff?
Jag har testat av en kompis i en mnad kanske, och sen har jag skaffat en egen som jag har haft i kanske en vecka
Citera
2019-12-07, 23:09
Moderator
Mr.Woodss avatar
Vad kr ni fr sorters luktsnus?
Citera
2019-12-07, 23:20
Medlem
Snuff r nog vrre. Krde det en kort period och lade d alltid lite p verhanden fr att sedan snuffa upp det. Efter bara ngot halvrs snuffande s fick jag ett frtmrke som r kvar typ fem r senare. Svider ju vrre n tjack och ngon nikotinkick fr man inte heller.

Lr ju kra snder bihlorna totalt. 🤔
Citera
2019-12-08, 14:06
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Jag kr gawith luktsnus som man kper p snusbolaget
Citera
2020-01-11, 14:16
Medlem
Soulflowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods

Jag fredrar brittisk snuff framfr tysk, den r oftare mer finmalen och inte alltid lika fuktig. Har inte provat indiska, pakistanska, thai osv, en fin mentol funkar i de flesta sammanhang.
Citera
2020-01-13, 12:49
Medlem
Om du syftar p Amerikansk moist snuff s r de produkterna fermenterade medan det svenska snuset r pastriserat. Som kategori r det svenska snuset utan jmfrelse i riskniv dels tack vare det faktum att tillverkningen r reglerad i livsmedelslagen med krav p grnsvrden fr potentiellt skadliga mnen. De etablerade tillvrkarna i Sverige tillmmpar ocks en tillverkningsstandard som omfattar fler mnen n vad lagtsiftningen krver.
Citera
2020-01-19, 23:06
Medlem
who-s avatar
Aldrig testat men r riktigt sugen p att f testa detta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in