2019-12-06, 13:53
Avslutad
Jag har snusat ett bra tag nu men har blivit rätt förtjust i snuff nu och funderar på att gå över till det. Men då undrar jag bara vad som är farligast för kroppen av de två.
Citera
2019-12-06, 14:08
Medlem
xposures avatar
Jag har ingen aning, men jag gissar på att snuff är betydligt skadligare då det fräter i näsan och detta torde vara värre än att det fräter i läpp/tandkött.
Citera
2019-12-06, 14:09
Medlem
Tänder och näsa tar stryk, hur som.
Citera
2019-12-06, 14:17
Bannlyst
Vi körde lite luktsnus i högstadiet, det var lite spännande då men kan inte mäta sig med ordentligt snus.
Man blir äcklig i andningsvägarna och får gå och torka sig om näsan hela tiden.

Hur länge har du kört med sk Snuff?
Citera
2019-12-06, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Tänder och näsa tar stryk, hur som.
Tänderna tar inte stryk. Det är tandköttet.
Citera
2019-12-07, 22:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LE37
Vi körde lite luktsnus i högstadiet, det var lite spännande då men kan inte mäta sig med ordentligt snus.
Man blir äcklig i andningsvägarna och får gå och torka sig om näsan hela tiden.

Hur länge har du kört med sk Snuff?
Jag har testat av en kompis i en månad kanske, och sen har jag skaffat en egen som jag har haft i kanske en vecka
Citera
2019-12-07, 23:09
Moderator
Mr.Woodss avatar
Vad kör ni för sorters luktsnus?
Citera
2019-12-07, 23:20
Medlem
Snuff är nog värre. Körde det en kort period och lade då alltid lite på överhanden för att sedan snuffa upp det. Efter bara något halvårs snuffande så fick jag ett frätmärke som är kvar typ fem år senare. Svider ju värre än tjack och någon nikotinkick får man inte heller.

Lär ju köra sönder bihålorna totalt. 🤔
Citera
2019-12-08, 14:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Jag kör gawith luktsnus som man köper på snusbolaget
Citera
2020-01-11, 14:16
Medlem
Soulflowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods

Jag föredrar brittisk snuff framför tysk, den är oftare mer finmalen och inte alltid lika fuktig. Har inte provat indiska, pakistanska, thai osv, en fin mentol funkar i de flesta sammanhang.
Citera
2020-01-13, 12:49
Medlem
Om du syftar på Amerikansk moist snuff så är de produkterna fermenterade medan det svenska snuset är pastöriserat. Som kategori är det svenska snuset utan jämförelse i risknivå dels tack vare det faktum att tillverkningen är reglerad i livsmedelslagen med krav på gränsvärden för potentiellt skadliga ämnen. De etablerade tillvrkarna i Sverige tillmämpar också en tillverkningsstandard som omfattar fler ämnen än vad lagtsiftningen kräver.
Citera
2020-01-19, 23:06
Medlem
who-s avatar
Aldrig testat men är riktigt sugen på att få testa detta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in