2019-12-06, 00:35
Medlem
https://www.facebook.com/EfterlystSE...type=3&theater
🚨HÄR GÅR TJEJLIGAN TILL ATTACK🚨
(Sänds ikväll 20.00 på TV3 och Viafree)

Två unga kvinnor i Göteborg blev rånade av ett gäng tjejer den 24 mars i centrala Göteborg. Tjejerna hotade till sig jackor, mobiler och väskor.

Polisen hade först bara ett signalement att gå på innan de fick en film skickad till sig. Filmen visade rånet den 24 mars och i samma veva hittades en till film där samma gäng rånade en annan tjej under hot i Göteborg, även det den 24 mars. Polisen kunde identifiera rånarna men har inte lyckats identifiera rånoffret på den andra filmen.

Därför går polisen ut med de misstänktas egna rånfilm i Efterlyst i hopp om att den målsägande ska kontakta polisen.
Vi vet alltså vilka rånarna är med inte offret i videon.

❓Är det du som blir rånad på filmen? Känner du till något om rånet? Ring oss på 08-702 00 90 eller maila till efterlyst@tv3.se.
Vet någon mer om händelsen?
Citera
2019-12-06, 00:39
Medlem
sfrges avatar
Blattebrudar.
Citera
2019-12-06, 08:39
Medlem
kalkryggars avatar
Spelar ju ingen roll om dom åker fast eller inte. Det blir inget av det ändå. Kanske något samtal som gör det ännu värre. Det kan däremot bli värre för tjejen (offret) om hon kommer fram och "tjallar".

Det hon borde göra är att hålla sig i bakgrunden och vända sig till sin pappa. Säga: Pappa, det är jag på filmen och jag vet vilka dom tjejerna är.
Sen gör pappan det som en pappa borde göra. Men dagens hen-pappa gör väl sällan vad som behövs antar jag?
Citera
2019-12-06, 10:26
Medlem
halaltarzans avatar
Tjejliga, det var ett ord som man aldrig hörde när jag växte upp trots att jag kommer från ett skithål till förort till Sthlm. En klen tröst däremot är väl att det där beteendet är ganska snabb övergående hos tjejerna - till skillnad från killarna - eftersom de flesta av dem kommer att vara gifta och ha barn i tämligen unga år.
Citera
2019-12-06, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Tjejliga, det var ett ord som man aldrig hörde när jag växte upp trots att jag kommer från ett skithål till förort till Sthlm.
Jo det gjorde det, men då hette det saker som Akalla Kickers som gick runt och spöade folk.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kicker
Citera
2019-12-06, 13:16
Medlem
AgentJoyBoys avatar
När man läser kommentarerna på FB tråden så är det sjukt kul att läsa alla boomerkärringars pekoraler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in