• 1
  • 2
2019-12-06, 08:30
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jo5h2pe
Du kan väl inte vara helt säker på att han? är 16 bara för att han skriver det? Jag hittade efter letande vad jag skrev i (FB) ♦·♦·♦ Fråga om Flashback här! ♦·♦·♦ att i det fallet måste någon ha skämtat om sin ålder.

Skriver någon att de är 16 år (flera gånger dessutom) och dessutom vill bli avstängd så tänker inte jag påbörja någon sorts utredning om åldern kan stämma eller inte.

Jag måste ju kunna lita på användarna.

admin5
Citera
2019-12-06, 11:25
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmirMekky
Hej,
Jag är 16.5 år men jag skriver klokt tycker jag.
Gäller fortfarande 18-års regeln på flashback?

Förstår inte varför du gör en tråd för att fråga detta? Det är ju bara att klicka på rubriken "Regler" längst ner så står det ju vad som gäller där.
Om åldersgränsen ändrades eller togs bort så skulle det ju dessutom garanterat komma ett meddelande i Viktiga meddelanden om detta.
Senast redigerad av Jonas1968 2019-12-06 kl. 11:29.
Citera
2019-12-06, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jo5h2pe
Du kan väl inte vara helt säker på att han? är 16 bara för att han skriver det? Jag hittade efter letande vad jag skrev i (FB) ♦·♦·♦ Fråga om Flashback här! ♦·♦·♦ att i det fallet måste någon ha skämtat om sin ålder.

Här är ett inlägg för 1½ år sedan när skribenten gick i grundskolan och hade studieskulder hos CSN.

(FB) HUR omvandla pengar ifrån Kredit kort till pengar???????

Citat:
Fått krav ifrån CSN som MÅSTE MÅSTE betalas inom 30 dagar annars får jag Fogden på mig.
Dom vill inte gå till mötes på något sätt med varesej avbetalningsplan eller något annat.
Citera
2019-12-06, 12:13
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Här är ett inlägg för 1½ år sedan när skribenten gick i grundskolan och hade studieskulder hos CSN.

(FB) HUR omvandla pengar ifrån Kredit kort till pengar???????
Man har ju knappast studieskulder om man är 15 bast. Den här historien stämmer inte.
Citera
2019-12-06, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Förstår inte varför du gör en tråd för att fråga detta? Det är ju bara att klicka på rubriken "Regler" längst ner så står det ju vad som gäller där.
Om åldersgränsen ändrades eller togs bort så skulle det ju dessutom garanterat komma ett meddelande i Viktiga meddelanden om detta.

Folk läser regler lika lite som man läser avtal över diverse olika program odyl. som man installerar. Man kanske bara borde göra en typ av knapp med artonårsgräns som upplysning för att intyga detta när folk väl reggade sig på forumet från allra första början så de vet vad som gäller. Då hade man kanske fått bort en del av de så kallade lovlediga ungdomarna som brukar dyka upp här med jämna mellanrum och härja.
Citera
2019-12-06, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Man har ju knappast studieskulder om man är 15 bast. Den här historien stämmer inte.

Uppenbarligen, men den som ljuger om sin ålder får stå sitt kast.
Citera
2019-12-07, 13:48
När man registrerar sig, så ska man fylla i sitt födelsedatum. Minns tiden då alla medlemmars (som hade fyllt i sanna datumet) födelsedagar visades. Jag testade att registrera ett konto men fyllde i född 2006, då står det att man inte har behörighet att registrera sig! Alltså har du ljugit när du registrerade dig... Om du nu är 16,5 år.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in