2019-12-05, 18:52
Medlem
Konjous avatar
Jag försöker räkna ut hur stor min procent på jobbet är. Jobbar väldigt oregelmässigt under hela året, men totalt i 2018 jobbade jag 1575 timmar. Hur räknar jag ut det så att jag får fram en procent? Vi får betalt lunch, så då är en normal arbetsvecka 40 timmar.
Citera
2019-12-05, 19:06
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konjou
Jag försöker räkna ut hur stor min procent på jobbet är. Jobbar väldigt oregelmässigt under hela året, men totalt i 2018 jobbade jag 1575 timmar. Hur räknar jag ut det så att jag får fram en procent? Vi får betalt lunch, så då är en normal arbetsvecka 40 timmar.
Försäkringskassan räknar med 2080 timmar per år.
Räkna ut 1575 delat med 2080 gånger 100 och du får 75.7%
Senast redigerad av trottwell 2019-12-05 kl. 19:11.
Citera
2019-12-05, 19:11
Medlem
constants avatar
Citat:
Hur räknar jag ut det så att jag får fram en procent?
Hittade en siffra om att år 2018 hade 2024 arbetstimmar, så 77.81%. Men då har jag inte tagit hänsyn till eventuell semester. Antar dock att uträkningen är mer komplicerad än så.

http://www.arbetstimmarpermanad.se/
Citera
2019-12-05, 19:30
Medlem
Mecanicuss avatar
Om du är anställd så borde det väl stå i ditt anställningsavtal hur många procent tjänsten är på?

Den borde vara beräknad på årsbasis..

Jag har en heltidstjänst = 100 % Samma lön varje månad med tillägg/avdrag allteftersom. Semestermånaden är som en vanlig lön med lite tillägg

2080 timmar är ett vanligt mått man hör men har man inte timlön är det av mindre intresse.
Citera
2019-12-05, 21:04
Medlem
Konjous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mecanicus
Om du är anställd så borde det väl stå i ditt anställningsavtal hur många procent tjänsten är på?

Den borde vara beräknad på årsbasis..

Jag har en heltidstjänst = 100 % Samma lön varje månad med tillägg/avdrag allteftersom. Semestermånaden är som en vanlig lön med lite tillägg

2080 timmar är ett vanligt mått man hör men har man inte timlön är det av mindre intresse.

Det står inget i anställningsavtalet för att arbetsgivaren har fuskat och använt fel kontrakt. Är i kontakt med advokat för att rätta upp det. Därför behövde jag en procent så att jag kan kräva att det ska stå i anställningskontraktet.

Är mer komplicerat än så, men vill inte gå in på detaljer.

Tack för hjälpen allihop!
Citera
2019-12-05, 21:31
Medlem
8bitrages avatar
Citat:
Det står inget i anställningsavtalet för att arbetsgivaren har fuskat och använt fel kontrakt. Är i kontakt med advokat för att rätta upp det. Därför behövde jag en procent så att jag kan kräva att det ska stå i anställningskontraktet.

Är mer komplicerat än så, men vill inte gå in på detaljer.

Tack för hjälpen allihop!

Vem vill jobba kvar på ett ställe där man fått kontakta advokat för att få en sån enkel sak åtgärdad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in