2019-12-05, 19:58
Bannlyst
Svingott är väl lite mycket sagt. Ock jag respekterar det! Oliver är ganska faktiskt ganska gott!

Citat:
Ursprungligen postat av HuJintao
Oliver är svingott, särskilt de svarta. Jag kan ha oliver till allt.
Citera
2019-12-05, 20:18
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HuJintao
Oliver är svingott, särskilt de svarta. Jag kan ha oliver till allt.

Pannkakor med sylt, grädde och oliver, really?
Citera
2019-12-05, 20:25
Medlem
Strangeflowers avatar
Älskar oliver. Speciellt gröna med paprika i. Oftast i sallad, en god skarp sälta. Eller så lindar jag in ett gäng i ostskivor och tar som ett snabbt mellanmål. Är 35, så får väl anses vuxen nog.
Citera
2019-12-05, 20:29
Medlem
Beethovanias avatar
Trodde oliver var en klassisk sak som barn inte tyckte om. Nåja, jag är vuxen och tycker om oliver, inte minst i bröd.
Citera
2019-12-05, 20:33
Medlem
HuJintaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strangeflower
Älskar oliver. Speciellt gröna med paprika i. Oftast i sallad, en god skarp sälta. Eller så lindar jag in ett gäng i ostskivor och tar som ett snabbt mellanmål. Är 35, så får väl anses vuxen nog.
Smart. Den ska testas.
Citera
2019-12-05, 21:01
Medlem
Brunbeverns avatar
Känns troll över tråden, men svarar ändå...

Det är ju tvärtom, oliver är sånt som barn ofta inte klarar av att äta, sedan när folk blir vuxna så lär de sig att äta det. Det är ungefär som kaffe eller öl, skulle du säga att man är ett barn när man dricker kaffe och öl också? Tycka vad man vill om oliver, men du tar ju det helt bakvänt, frågan du ska ställa dig är snarare "finns det vuxna människor som inte äter oliver än?".
Senast redigerad av Brunbevern 2019-12-05 kl. 21:05.
Citera
2019-12-05, 21:11
Medlem
Jag kände en Oliver en gång. Snäll kille.

Nu är det väl inte det du undrar över, men namn brukar börja med stor bokstav så lite förvirrande rubrik.

När det gäller de ätbara varianterna så ja, det finns vuxna som gillar det. Till plockbrickan te.x, med en kall lager bredvid.
Citera
2019-12-05, 21:27
Medlem
TraXzmans avatar
Funkar utmärkt i sallader, baugetter, pizza, färser, grytor mm umami som man kallar det

Att äta det rent som det är ingen höjdare för mig men som smakförstärkare är den mycket bra
Citera
2019-12-21, 00:51
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Klart som fan man äter oliver och dess olja också. Perkele. Utan oliver blir käket inte komplett.
Citera
2020-01-09, 21:12
Medlem
Jaaa älskar oliver i alla dess former. Framför allt stora, oljiga man får på tapasrestauranger
Citera
2020-01-09, 21:19
Medlem
Hotrod-SWEs avatar
Oliver? det är ju dom vidriga felknullade vindruvorna , bläää
Citera
2020-01-10, 09:40
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunbevern
Känns troll över tråden, men svarar ändå...

Det är ju tvärtom, oliver är sånt som barn ofta inte klarar av att äta, sedan när folk blir vuxna så lär de sig att äta det. Det är ungefär som kaffe eller öl, skulle du säga att man är ett barn när man dricker kaffe och öl också? Tycka vad man vill om oliver, men du tar ju det helt bakvänt, frågan du ska ställa dig är snarare "finns det vuxna människor som inte äter oliver än?".

Så var det för mig. Som osnuten slyngel skulle jag hellre ätit ett rutten äpple än att äta en oliv.

Senare i livet provade jag igen och idag gillar jag dem på en pizza, i pasta eller bara äter direkt ur burken. Gillar de gröna mer än de svarta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in