2019-12-05, 18:13
Medlem
Knullkungens avatar
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/up...andlat-sin-man

"En kvinna i 80-årsåldern åtalas för upprepade fall av misshandel och kränkningar mot sin man.

Kvinnan åtalas vid Uppsala tingsrätt för en rad gärningar som ska ha ägt rum i en bostad mellan hösten 2018 fram till i våras.

Hon ska bland annat ha slagit mannen flera gånger i ansiktet, nypt honom och vridit om hans arm. Enligt åtalet ska kvinnan även ha väckt mannen mitt i natten genom att skrika åt honom på ett ”hänsynslöst” sätt."

Kvinnan åtalas för grov fridskränkning men nekar. Någon som vet mer?
Citera
2019-12-05, 18:47
Medlem
skulle säga att detta är vanligare än man tror. sura jävla kärringar som bossar och bestämmer över sina min och tar gärna till våld. Männen mesiga och gör som kärringarna säger. fast lite jobbigt om de är gamla och sjuka och inte orkar göra nå åt helvetet. synd om många. ja har sett mycket sånt då jag jobbat inom hemtjänsten. vissa äldre käringar vill man man bara slå sönder när man ser hur elaka de kan vara mot sina sjuka stackars gubbar
Citera
2019-12-05, 18:50
Medlem
Biomasss avatar
Handlar troligtvis om djuplodad demens. Kjoltygen blir jävligt aggressiva när hjärnan börjar ta stryk medan det är det raka motsatta hos karlarna.
Citera
2019-12-06, 17:00
Medlem
Grisbrottarens avatar
Det är en 82-årig kvinna i Norby som är MGM. Hon är fortfarande gift med BO, som är 89, men han är skriven i Motala för tillfället.

Jag vet inte riktigt hur stort allmänintresse namnen, så jag låter det vara tills någon kan motivera varför de ska spridas. Det finns i a f inget i namnen som tyder på att de skulle vara berikare – snarare tvärtom.
Citera
2019-12-06, 19:49
Medlem
Franz.Biberkopfs avatar
Våldet kryper upp i åldrarna...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in