Citat:
Ursprungligen postat av
Iradeorum
Då kanske du kan förstå varför jag frågar mig vad vi ska med Kristendomen till?
Uppenbarligen för att kristendomen är ett andligt motgift mot judisk degenerering, kulturell splittring och en omistlig del av tusen års svensk historia. Vidare är majoriteten nationella rörelser i Europa kristna eller pro-kristna. Att i sammanhang av detta börja angripa kristendom är ur ett nationalistiskt perspektiv helt galet och kan bara komma ur ett judaiserat tänkande.
Citat:
Moralen kan vi ha ändå och Kristendomen har visat sig ineffektiv mot judeviruset.
Men beskriv denna moral i detalj då så vi kan komma någonstans? Blod, ätt och stam är bara luddiga definitioner utan sammanhang? Är det NS du förespråkar? Paganism? Eller en kombination?
Jag har redan fått dig att erkänna flera av dina tidigare feltänk. Allt ifrån den liberala trajectory teorins judaiserade flum, till kristendomens direkta inflytande på den politiska makten i flera av de sista utposterna mot globohomo. Länder som Ryssland, Polen och Ungern är kristna och utgör det största motståndet i Europa. Helt apropå kristendomens nutida relevans.
Kristendomen har överlevt otaliga antivita ideologier och diktaturer och står fortfarande som enda moraliska kraft av värde kvar redo att försvara varje vit nation villig att stå upp för sin kristna identitet. Att du trots detta fortfarande likt en papegoja upprepar lögnen om kristendomens "ineffektivitet mot judeviruset" är mer än lovligt tröttsamt och motsägelsefullt.
Citat:
Asatron förlorade ju inte moralisk mot Kristendomen utan det handlade om makt. Samma med NS.
Vad menar du?
Återigen, vilken moral syftar du på Kristendomen ville bryta ner?
Citat:
Jag har sett ganska många som blivit ”nyfrälsta” och nästan alla har blivit judefellater och börjat tumma på både rasfrågan och synen på sexuellt avvikande. Då talar jag om nationella jag känt. Visst finns det undantag men de har varit få.
Jaha, vad har det med saken att göra? Jag har sett och ser flertalet NS dårar bete sig som judaiserade hjon och tonvis med hedniska rasförrädare. Inte fan tror jag att alla inom NS eller asatroende är dåliga för den sakens skull.
Besvara nu frågan utförligt huruvida Asatro skulle vara rasligt och kulturellt exkluderande? Kan du inte det faller ju hela ditt argument pladask.
Citat:
Nej, universalism finns inom Kristendomen på ett helt annat sätt än hos stamreligioner och NS. De senare har inte ”one size fits all” som Kristendomen. Ta Judendomen exempelvis som är konkret kopplad till blodet. Judiskheten ärvs pä mödernet. Kristendomen har ingen liknande partikularism.
Ja judendomen är kopplad till det judiska blodet. Vilket också är essensen av den judiska materialismen. Är det verkligen något att efterlikna? Kristendomen kontrasterar andligen detta judiska gift på flera plan och det är därför judar till 99% tenderar hata kristendom.
Kristna kan välja gifta sig och bilda familj med bara vita om de vill. Om några negrer i Afrika eller asiater är kristna har NOLL relevans till om Sverige är homogent. Vilket historien förtäljer och inget du kan förneka. One size fits all är i bästa fall bara en meme.