Citat:
Ursprungligen postat av
sinewave
Om du kan påvisa att din känsla över flera år konsekvent ger högre avkastning verkar det vara en väg att gå, om inte så inte.
Du frågar en fråga som du sedan själv svarar på verkar det som.
Nej det kan jag ju inte påvisa (fonden har ju inte varit aktiv särskilt länge heller). Än så länge hänger jag kvar men man bör väl alltid ifragåsätta och vara kritisk till hur ens pengar förvaltas?
Citat:
Ursprungligen postat av
ArbetarArbitrage
Jag tänker att du i fonden diversifierat bort den bolagsspecifika risken. Dessutom är det enklare att månadsspara mindre belopp än att köpa flera utländska aktier pga courtage. Men du kan alltid replikera portföljen eftersom innehaven redovisas. Går att göra med de flesta fonderna, om man vill. Särskilt Long-only fonder.
Hade snarare övervägt att flytta fondpengarna till 4-5 silverbolag men du har du en bra poäng. Tänkte inte på att courtaget säkert skulle äta upp lika mycket som förvaltningsprocenten vid ett vanligt månadssparande.
Är mest jag som är otålig och hade lite orimliga förväntningar när jag gick in. Kliar lite i fingrarna när det mest går sidledes. Men eftersom jag tror på en uppgång till branscher kopplade till silver får jag väl lugna ner mig och sluta stirra på dagskurser.
Har ni andra silvervärdepapper eller låter ni AuAg sköta den delen helt och hållet?