2020-10-23, 20:07
Medlem
AxelDeLarges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusInc
Jag har lyssnat på samtliga avsnitt sen start, och har haft mycket kul med denna podd. Däremot tycker jag att behandlingen av vissa gäster är galen. Framförallt när det kommer in vanligt "fölk".
Låt mig ta två exempel från veckan:
Att fråga Jonas Wahlström om han har köpt prostituerade är fantastiskt roligt. Frågan är ju egentligen helt bissarr, men den funkar. Varför vet jag inte. Men magen säger att det är okej att ställa en sån fråga till honom. Det känner säkert ni också.
Däremot att fråga gymansieläraren och svampkonsulenten som första fråga, vart hennes svampintresse kommer ifrån, och antyda att hon själv har haft mycket svamp i underlivet.. det är bara sjukt. Ställ inga sånna frågor mer. Bara för att man är bög har man inte rätt att säga vad som helst. Tyvärr.
Och Jesper... sluta bli så provocerad över att alla inte uppskattar dina skämt. Ja, det var kul att kalla svampgurun för "superrunkaren", men det tyckte inte svampkonsulenten. Släpp det då. Gå vidare. Istället är du helt låst och efterbliven resten av avsnittet. Skärp dig.

Mm, ett stalltips är alltid: var hård och kontroversiell med kändisgäster, men försök vara sympatiska men roliga med "vanlisar". Btw, bara jag som stör mig på när Fredrik uppenbarligen har skrivit ner kvällen innan en lite längre tirad han ska få ur sig, och verkligen ansträngt sig för att det ska låta "poetiskt"?
Citera
2020-10-23, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AxelDeLarge
Mm, ett stalltips är alltid: var hård och kontroversiell med kändisgäster, men försök vara sympatiska men roliga med "vanlisar". Btw, bara jag som stör mig på när Fredrik uppenbarligen har skrivit ner kvällen innan en lite längre tirad han ska få ur sig, och verkligen ansträngt sig för att det ska låta "poetiskt"?

Håller verkligen med om att det inte riktigt funkar med den "djupa", poetiska stilen. Det skär sig på något sätt, och blir väldigt snabbt platt och lite pinsamt.

Måste faktiskt vädra om "svampkonsulenten", för vad är det som PÅGÅR? Som lyssnare upplevde jag henne som otroligt sympatisk, mysig och kunnig. Hon var exalterad över att få lista sina favoriter inom svampklicken, berättade glatt om svamptwitter och var öppen kring frågor kring sitt privatliv trots att hon inte är en offentlig människa. Det var otroligt trevligt! Allt kan inte handla om kokain, bowling, Bruce och bläckan, och allt bör definitivt inte styras dit. Fruktansvärt oproffsigt att inte kunna "känna av" stämningen bättre än att dra kukskämt med en vuxen kvinna som är inbjuden för att (gratis) berätta om sitt intresse för svamp och skog. Till slut röt hon till ja, men det var efter att redan ha stått ut med flera röviga kommentarer som hon vänligt markerat mot. Att Jesper därefter blir tvär på precis samma sätt trött tvååring är verkligen tragiskt, t.ex. att han helt plötsligt vräker ur sig att svamp är tråkigt och att han aldrig skulle vilja plocka svamp i skogen. Vad är det för beteende? Stor eloge till Fredrik som klarade av att upprätthålla någon form av klass i den situationen.

MEN det sjukaste är ändå att det inte har stannat där. "Svampkonsulenten" har kommit på tal flera gånger sedan hon lämnade, och konsensus är då att HON var otrevlig(?!). Fullkomligt efterblivet att dels snacka skit om en gäst (vanlis dessutom) som tog av sin tid för att besöka ett ganska okänt radioprogram/podd, men desto mer efterblivet är det då jag inte tror att lyssnarna delar uppfattningen att hon var otrevlig. Skäms lite över att ha varit patreon länge, och funderar absolut på att avsluta pga den märkliga hybris som nu börjar gå ut över innehållet. Och pga swishtiggeriet men det är en annan historia
Citera
2020-10-24, 00:32
Medlem
Ja jag ledsnade rejält på hur svampkonsulenten behandlades. Att ha mage att säga att svamp är tråkigt men hålla på med bowling är ändå något slags rekord i självmål. Det är pinsamt att fortsätta tracka henne som tråkig efteråt fast hon var allt annat än detta. Som vanlis bjöd hon på sig själv och var superhärlig. Ska sådana fortsätta våga ställa upp får de vara lite respektfull. Att säga att det är fel forum Om man vill vara seriös som ursäkt är löjligt.

Och att inte göra research är inte så unikt...
Senast redigerad av Ben-Dover 2020-10-24 kl. 00:35.
Citera
2020-10-24, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ben-Dover
Ja jag ledsnade rejält på hur svampkonsulenten behandlades. Att ha mage att säga att svamp är tråkigt men hålla på med bowling är ändå något slags rekord i självmål. Det är pinsamt att fortsätta tracka henne som tråkig efteråt fast hon var allt annat än detta. Som vanlis bjöd hon på sig själv och var superhärlig. Ska sådana fortsätta våga ställa upp får de vara lite respektfull. Att säga att det är fel forum Om man vill vara seriös som ursäkt är löjligt.

Och att inte göra research är inte så unikt...

Hahahhaha tracka....

Svampkärringen kanske borde göra research så borde hon förstå att dessa frågor skulle komma, vilket hon hanterade med bravör.

Jävlar vad ni bölar.
Citera
2020-10-24, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Hahahhaha tracka....

Svampkärringen kanske borde göra research så borde hon förstå att dessa frågor skulle komma, vilket hon hanterade med bravör.

Jävlar vad ni bölar.
Om det är någon tröst tyckte jag att fredagens avsnitt var fantastiskt och Jesper 10/10. Fortfarande ett enormt stort fan av programmet men tyckte inte svampis hanterades bra och tyckte det var pinsamt. Så
Citera
2020-10-24, 21:25
Medlem
Roland Janssons avatar
Jesper som jag gillade i början har verkligen fallit i min aktning. Är inte patreon längre.
Citera
2020-10-24, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
VäGRaR Växa uPp

Hahahahahha

absolut bebisponken, jag kommer alltid vara din lilla babyboy - vad har du på dig sötis?

Hänvisar dig till Gott Snacks facebookgrupp för patreons om du tycker att det är jobbigt att stå ut med det hårda klimatet här på Flashback mot dina idoler/låtsaskompisar<3
Citera
2020-10-26, 06:51
Medlem
DemonDeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roland Jansson
Jesper som jag gillade i början har verkligen fallit i min aktning. Är inte patreon längre.
Hurså? Vad är det du stör dig på?
Citera
2020-10-26, 14:20
Avstängd
Kloroformtrasans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petitesser
Håller verkligen med om att det inte riktigt funkar med den "djupa", poetiska stilen. Det skär sig på något sätt, och blir väldigt snabbt platt och lite pinsamt.

Måste faktiskt vädra om "svampkonsulenten", för vad är det som PÅGÅR? Som lyssnare upplevde jag henne som otroligt sympatisk, mysig och kunnig. Hon var exalterad över att få lista sina favoriter inom svampklicken, berättade glatt om svamptwitter och var öppen kring frågor kring sitt privatliv trots att hon inte är en offentlig människa. Det var otroligt trevligt! Allt kan inte handla om kokain, bowling, Bruce och bläckan, och allt bör definitivt inte styras dit. Fruktansvärt oproffsigt att inte kunna "känna av" stämningen bättre än att dra kukskämt med en vuxen kvinna som är inbjuden för att (gratis) berätta om sitt intresse för svamp och skog. Till slut röt hon till ja, men det var efter att redan ha stått ut med flera röviga kommentarer som hon vänligt markerat mot. Att Jesper därefter blir tvär på precis samma sätt trött tvååring är verkligen tragiskt, t.ex. att han helt plötsligt vräker ur sig att svamp är tråkigt och att han aldrig skulle vilja plocka svamp i skogen. Vad är det för beteende? Stor eloge till Fredrik som klarade av att upprätthålla någon form av klass i den situationen.

MEN det sjukaste är ändå att det inte har stannat där. "Svampkonsulenten" har kommit på tal flera gånger sedan hon lämnade, och konsensus är då att HON var otrevlig(?!). Fullkomligt efterblivet att dels snacka skit om en gäst (vanlis dessutom) som tog av sin tid för att besöka ett ganska okänt radioprogram/podd, men desto mer efterblivet är det då jag inte tror att lyssnarna delar uppfattningen att hon var otrevlig. Skäms lite över att ha varit patreon länge, och funderar absolut på att avsluta pga den märkliga hybris som nu börjar gå ut över innehållet. Och pga swishtiggeriet men det är en annan historia
Alla hatar vi Jesper . Jag lyssnar mycket pga lyteskomiken hans existens ändå bjuder på.
Citera
2020-10-28, 17:58
Medlem
Känns ganska oinspirerat numera? Och att inte ens de mest jovialiska av gäster kan råda bot på detta? Dessutom ohemult mycket air-time åt andefattiga praktikanter, var är Beata, Zorbas? Kan till och med sakna Gunilla.

Påminns också när jag varvar med lite gamla avsnitt att Jesper faktiskt var en spetsfundig glad gamäng en gång i tiden.

Enda gången det blixtrar till är när Max är med. Avsnittet med Nike Örbrink tycker jag står som enda avsnitt under hösten som håller äldre tiders kvalitet.
Senast redigerad av efterskalvet 2020-10-28 kl. 18:11.
Citera
2020-10-29, 11:09
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av efterskalvet
Känns ganska oinspirerat numera? Och att inte ens de mest jovialiska av gäster kan råda bot på detta? Dessutom ohemult mycket air-time åt andefattiga praktikanter, var är Beata, Zorbas? Kan till och med sakna Gunilla.

Påminns också när jag varvar med lite gamla avsnitt att Jesper faktiskt var en spetsfundig glad gamäng en gång i tiden.

Enda gången det blixtrar till är när Max är med. Avsnittet med Nike Örbrink tycker jag står som enda avsnitt under hösten som håller äldre tiders kvalitet.

Beata och Max är väl inte tillsammans längre. Zorbas är inte längre redaktör pga oklar anledning.

Jag tycker ändå att praktikanterna är bra, oväntat insiktsfulla för att vara runt 20.

Har tröttnat på Jesper, svampkonsulenten var droppen för mig. Han är inte rolig, bara otrevlig och respektlös. Gott Snack ska vara gränslöst men det måste vara med finess och värme - inte genom att spy ur sig otrevligheter mot en vanlig gäst som är där gratis för att berätta om sitt intresse. No shit att hans kursare på juristprogrammet inte gillar honom om han är likadan privat som i radio.
Citera
2020-10-29, 20:43
Medlem
Ysumeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av efterskalvet

Håller med dig!
Fredrik är fantastiskt bra som fan framför micken men som ansvarig / utbildande finns det nog mer att slipa på.

Jesper, Fanny, myra blir sämre och sämre för varje vecka som går. Att sitta och skryta över att man mår dåligt och dubblat sin dos är inte bra Radio, enligt mig. Helt ok att må dåligt men förstår inte syftet över att gråta ut i radio pga dåliga siffror, bowling-karriären är över, fetma osv.

Slakta allt och gå tillbaka till
- Familjen Söderholm plus Calle / Saga / Beata och låt Jesper vara med 1-2 gånger per månad.
- Red ut vafan som har problemet med Zorbas.
- In med Jimmy från Göteborg.

Älskar er
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in