Citat:
Ursprungligen postat av
AxelDeLarge
Mm, ett stalltips är alltid: var hård och kontroversiell med kändisgäster, men försök vara sympatiska men roliga med "vanlisar". Btw, bara jag som stör mig på när Fredrik uppenbarligen har skrivit ner kvällen innan en lite längre tirad han ska få ur sig, och verkligen ansträngt sig för att det ska låta "poetiskt"?
Håller verkligen med om att det inte riktigt funkar med den "djupa", poetiska stilen. Det skär sig på något sätt, och blir väldigt snabbt platt och lite pinsamt.
Måste faktiskt vädra om "svampkonsulenten", för vad är det som PÅGÅR? Som lyssnare upplevde jag henne som otroligt sympatisk, mysig och kunnig. Hon var exalterad över att få lista sina favoriter inom svampklicken, berättade glatt om svamptwitter och var öppen kring frågor kring sitt privatliv trots att hon inte är en offentlig människa. Det var otroligt trevligt! Allt kan inte handla om kokain, bowling, Bruce och bläckan, och allt bör definitivt inte styras dit. Fruktansvärt oproffsigt att inte kunna "känna av" stämningen bättre än att dra kukskämt med en vuxen kvinna som är inbjuden för att (gratis) berätta om sitt intresse för svamp och skog. Till slut röt hon till ja, men det var efter att redan ha stått ut med flera röviga kommentarer som hon vänligt markerat mot. Att Jesper därefter blir tvär på precis samma sätt trött tvååring är verkligen tragiskt, t.ex. att han helt plötsligt vräker ur sig att svamp är tråkigt och att han aldrig skulle vilja plocka svamp i skogen. Vad är det för beteende? Stor eloge till Fredrik som klarade av att upprätthålla någon form av klass i den situationen.
MEN det sjukaste är ändå att det inte har stannat där. "Svampkonsulenten" har kommit på tal flera gånger sedan hon lämnade, och konsensus är då att HON var otrevlig(?!). Fullkomligt efterblivet att dels snacka skit om en gäst (vanlis dessutom) som tog av sin tid för att besöka ett ganska okänt radioprogram/podd, men desto mer efterblivet är det då jag inte tror att lyssnarna delar uppfattningen att hon var otrevlig. Skäms lite över att ha varit patreon länge, och funderar absolut på att avsluta pga den märkliga hybris som nu börjar gå ut över innehållet. Och pga swishtiggeriet men det är en annan historia