2020-01-13, 19:53
Medlem
Wetterbergs avatar
Jag har fljt Sderholm via sociala medier och podcasts ett tag och tnkte att det hr kan nog bli intressant. Men ack s naiv jag r. Podcasten dryper av politiskt korrekta sikter och vnsterliberal smrja. I dagens avsnitt (13) var alla inbjudna, inklusive Sderholm, oroade ver att Nyheter idag har mnga lsare. De anser det vara fruktansvrt att mnniskor lever i en bubbla, samtidigt som de r helt ovetande om sin egen bubbla. Nr Chang Frick var med i programmet var de medgrliga och sympatiska, men nr han lagt p haglade de negativa omdmena. Modigt och verkligen "gott snack".

I avsnittet dessfrinnan hade de bjudit in tv oknda invandrare frn ngon frort som fick spy galla ver Sverige, rasism och att invandrare aldrig uppmrksammas i media. Inte en enda kritisk frga eller kommentar.

Ett gng stockholmare med vnstervrderingar knns inte s nytt eller frscht. Jag tycker ocks Sderholm blivit mycket mindre intressant sedan han slutade med alkohol och droger. Kanske ngra rejla terfall kan rdda podcasten?
Citera
2020-01-14, 19:19
Medlem
Vault-Boys avatar
Det utlovas ju att det ska vara grnslst och frisprkigt. Att dom ska kunna ventilera sikter utan att vara beroende av sponsorer fr att kunna sl t alla hll, men samtidigt s tigger man sponsorer och blir isfall per automatik lst till att inte kunna sl t alla hll. r de verkligen s desperata efter pengar redan?

I grdagens avsnitt s fick man ju en hint om vilka gster som ska medverka och det r starka namn som man redan nu kommer kunna f in i studion.
Senast redigerad av Vault-Boy 2020-01-14 kl. 19:22.
Citera
2020-01-15, 06:11
Medlem
frantiks avatar
Jag lyssnade inte live men jag lyssnade p podden som slpptes den 13 januari.
Jag tycker det var ett mysigt tempo, det var ett sknt prat (vet inte varfr det tar emot att skriva ett gott snack) och det kndes bra uppstyrt.
Alla deltagare var bra i synk och det pratades sllan i mun p varann.

Det enda minuset. Eller den enda faran.
Det fr inte bli ett program dr det bara kommer in skna 08-bnder som jobbat p Breaking News-redaktionen och kommer med skna spaningar, ladd-referenser, det tntiga negations-lingot och fortfarande tycker det knns coolt att ha ett mrker
Det r uttjatat, trist och s jvla vntat.
Citera
2020-01-15, 08:47
Medlem
MonkMans avatar
Jag hade glmt bort att podden slppts, pljt typ allt nu pa 2 dagar. Jag gillart! Riktigt sknt tempo, alla verkar softa och mysiga, perfekt nr man aker till jobbet. Bttre n ALLT annat pa radion vid den tiden. Saknar dock lite musik! Men det kommer vl.
Citera
2020-01-17, 17:05
Medlem
Halte Haralds avatar
I avsnittet med amanda schulman s nmns mitt tidigare inlgg. Vl bemtt kritik sger fredrik.

Jag gav podden ett frsk idag de va tammefan de bsta p lnge. Har ivrigt fljt amk i 2 r (all heder t martin o co) men de har blivit uttjatat fr mina ron. En helt annan bild fick jag nu av fredrik. Lngt ifrn hans insta stories osv s mrkte jag precis att killen faktiskt har empati och r sjukt rolig nr han inte begrnsas av SRs riktlinjer.

Jag vart patreon direkt, vart lite frvnad nr jag nyss hrde mitt FB namn och att jag skulle vara avstngd.

Gtt snack! Ser fram emot att flja sttta detta!
Citera
2020-01-22, 19:30
Medlem
Mojoyoyos avatar
Jesper verkar vara en riktigt trevlig kille! Hade tagit en l med honom!
Citera
2020-01-23, 10:11
Medlem
Halte Haralds avatar
Gott snack!
Varje gng ni pratar om trden hr och vad anvndare skrivit s sger ni "XXXX skrev i flashback trden att blablabla, han r nu avstngd"

NEJ ingen ni nmnt som avstngd r avstngd, det ser bara ut s ifall ni inte sjlva r inloggade.

Dagens avsnitt med Hasch-Janne var jobbigt, eller han var jobbig att lyssna p. Fattar inte varfr den forne sossen Jan som blst oss skattebetalare p s enormt mycket pengar inte kan dela med sig till Gott Snack genom att donera ngra tusen.

Mer melanotan t folket, eller hur Janne!
Citera
2020-01-23, 18:13
Medlem
Kewks avatar
Bsta podden hittills. Frjvla schysst flow!
Citera
2020-01-23, 22:54
Medlem
Vault-Boys avatar
So far so good mste jag sga.

Jesper r ju ett guldkorn som Fredrik och Max gmt till rtt tillflle. Nr han sger rakt ut vad man som lyssnare tnker och lter sig inte stoppas.
Det r exakt det vi lyssnare saknat!
Ngon som inte r ingungad i ngon vagga av riktlinjer.

Frr eller senare gungas nog Fredrik ur den bubblan som sitter kvar sen SR (ven om tankesmedjan kunde vara hrt s r han lite nervi ver att brnna broar)
Men Fredrik, sg vad du tycker och lt broarna brinna.
r patron sedan start och ser fram emot vad som kan hnda.
Citera
2020-01-24, 16:15
Medlem
MonkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vault-Boy
So far so good mste jag sga.

Jesper r ju ett guldkorn som Fredrik och Max gmt till rtt tillflle. Nr han sger rakt ut vad man som lyssnare tnker och lter sig inte stoppas.
Det r exakt det vi lyssnare saknat!
Ngon som inte r ingungad i ngon vagga av riktlinjer.

Frr eller senare gungas nog Fredrik ur den bubblan som sitter kvar sen SR (ven om tankesmedjan kunde vara hrt s r han lite nervi ver att brnna broar)
Men Fredrik, sg vad du tycker och lt broarna brinna.
r patron sedan start och ser fram emot vad som kan hnda.

lskar ox Jesper. Som en ny frsch, nykter Hammar. Nu blev jag ox Patreon. Bsta podden p flera r. Jag glassade runt i ett soligt Berlin idag och mdde s in i helvete bra av det goda snacket. Nu r det fyllepodden jag lngtar efter mer n ett eget barn. Saga r ox s underbar.
Senast redigerad av MonkMan 2020-01-24 kl. 16:18.
Citera
2020-01-24, 17:22
Medlem
Makta imponerad forsta tva veckorna maste jag saga. Det ar nastan lite jobbigt att lyssna pa de vanliga poddarna man lyssnade pa innan nar man vant sig vid Gott Snack varje morgon. De gamla poddarna kanns uraldriga och trotta I jamforelse.

Manga minnesvarda segment och gaster redan, kanske framforallt Ah Jorge-killarna + Kronlund, Plura och Konfettiregn-covern. Fredrik ar bra pa att intervjua tycker jag, kanske lite installsam fortfarande men han lockar fram en avslappnad kansla och lockar fram mycket och bra content ur sina gaster. Haller dock med ovanstaende att Jesper ar MVP.

Ser redan fram emot aterkommande segment med Kontraktet, Tramsfrans, Gunsans grubblerier och bebishjarnor-listan.

Slutligen lite konstruktiv kritik: Fredrik maste sluta att visa uppenbart ointresse speciellt nar gaster ar pa plats, tanker framforallt I inkvoterad-sport med Kontraktet. Tyvarr tagit med sig mest osympatiska draget fran Fredrik W. Snacket maste ocksa tillatas bli mer organiskt utan att skyndas pa (hander ofta), vi lyssnare ar dar for Gott Snack och aven om det eventuellt blir lite langsamt ibland, sa ar det godare snack an att det ska stressas och ga vidare konstant. Dar han istallet ska ga in hardare ar nar det borjar bli snack om Nojesguidens-gala for 4:e gangen pa en vecka, da tycker jag det ar OK att skjuta ner segment. Antar att det kommer med rutin.

Uppmuntrar alla att bli Patreons, har sjalv varit sen pre-launch. Oerhort mycket content/glade for pengarna (om man inte har mojlighet att lyssna pa morgonen). Ursaktar spraket, men skriver med tangentbord utomlands.
Citera
2020-01-24, 18:25
Medlem
igl0s avatar
Jvla kanonpod! Bra gster lyckas dom f in med, kan snart tnkas p patreon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in