2020-01-13, 19:53
Medlem
Wetterbergs avatar
Jag har följt Söderholm via sociala medier och podcasts ett tag och tänkte att det här kan nog bli intressant. Men ack så naiv jag är. Podcasten dryper av politiskt korrekta åsikter och vänsterliberal smörja. I dagens avsnitt (13) var alla inbjudna, inklusive Söderholm, oroade över att Nyheter idag har många läsare. De anser det vara fruktansvärt att människor lever i en bubbla, samtidigt som de är helt ovetande om sin egen bubbla. När Chang Frick var med i programmet var de medgörliga och sympatiska, men när han lagt på haglade de negativa omdömena. Modigt och verkligen "gott snack".

I avsnittet dessförinnan hade de bjudit in två okända invandrare från någon förort som fick spy galla över Sverige, rasism och att invandrare aldrig uppmärksammas i media. Inte en enda kritisk fråga eller kommentar.

Ett gäng stockholmare med vänstervärderingar känns inte så nytt eller fräscht. Jag tycker också Söderholm blivit mycket mindre intressant sedan han slutade med alkohol och droger. Kanske några rejäla återfall kan rädda podcasten?
Citera
2020-01-14, 19:19
Medlem
Vault-Boys avatar
Det utlovas ju att det ska vara gränslöst och frispråkigt. Att dom ska kunna ventilera åsikter utan att vara beroende av sponsorer för att kunna ”slå åt alla håll”, men samtidigt så tigger man sponsorer och blir isåfall per automatik låst till att inte kunna ”slå åt alla håll”. Är de verkligen så desperata efter pengar redan?

I gårdagens avsnitt så fick man ju en hint om vilka gäster som ska medverka och det är starka namn som man redan nu kommer kunna få in i studion.
Senast redigerad av Vault-Boy 2020-01-14 kl. 19:22.
Citera
2020-01-15, 06:11
Medlem
frantiks avatar
Jag lyssnade inte live men jag lyssnade på podden som släpptes den 13 januari.
Jag tycker det var ett mysigt tempo, det var ett skönt prat (vet inte varför det tar emot att skriva ”ett gott snack”) och det kändes bra uppstyrt.
Alla deltagare var bra i synk och det pratades sällan i mun på varann.

Det enda minuset. Eller den enda ”faran”.
Det får inte bli ett program där det bara kommer in sköna 08-bönder som jobbat på Breaking News-redaktionen och kommer med ”sköna” spaningar, ladd-referenser, det töntiga negations-lingot och fortfarande tycker det känns coolt att ha ett ”mörker”
Det är uttjatat, trist och så jävla väntat.
Citera
2020-01-15, 08:47
Medlem
MonkMans avatar
Jag hade glömt bort att podden släppts, plöjt typ allt nu pa 2 dagar. Jag gillar´t! Riktigt skönt tempo, alla verkar softa och mysiga, perfekt när man aker till jobbet. Bättre än ALLT annat pa radion vid den tiden. Saknar dock lite musik! Men det kommer väl.
Citera
2020-01-17, 17:05
Medlem
Halte Haralds avatar
I avsnittet med amanda schulman så nämns mitt tidigare inlägg. Väl bemött kritik säger fredrik.

Jag gav podden ett försök idag å de va tammefan de bästa på länge. Har ivrigt följt amk i 2 år (all heder åt martin o co) men de har blivit uttjatat för mina öron. En helt annan bild fick jag nu av fredrik. Långt ifrån hans insta stories osv så märkte jag precis att killen faktiskt har empati och är sjukt rolig när han inte begränsas av SRs riktlinjer.

Jag vart patreon direkt, vart lite förvånad när jag nyss hörde mitt FB namn och att jag skulle vara avstängd.

Gött snack! Ser fram emot att följa å stötta detta!
Citera
2020-01-22, 19:30
Medlem
Mojoyoyos avatar
Jesper verkar vara en riktigt trevlig kille! Hade tagit en öl med honom!
Citera
2020-01-23, 10:11
Medlem
Halte Haralds avatar
Gott snack!
Varje gång ni pratar om tråden här och vad användare skrivit så säger ni "XXXX skrev i flashback tråden att blablabla, han är nu avstängd"

NEJ ingen ni nämnt som avstängd är avstängd, det ser bara ut så ifall ni inte själva är inloggade.

Dagens avsnitt med Hasch-Janne var jobbigt, eller han var jobbig att lyssna på. Fattar inte varför den forne sossen Jan som blåst oss skattebetalare på så enormt mycket pengar inte kan dela med sig till Gott Snack genom att donera några tusen.

Mer melanotan åt folket, eller hur Janne!
Citera
2020-01-23, 18:13
Medlem
Kewks avatar
Bästa podden hittills. Förjävla schysst flow!
Citera
2020-01-23, 22:54
Medlem
Vault-Boys avatar
So far so good måste jag säga.

Jesper är ju ett guldkorn som Fredrik och Max gömt till rätt tillfälle. När han säger rakt ut vad man som lyssnare tänker och låter sig inte stoppas.
Det är exakt det vi lyssnare saknat!
Någon som inte är ingungad i någon vagga av riktlinjer.

Förr eller senare gungas nog Fredrik ur den bubblan som sitter kvar sen SR (Även om tankesmedjan kunde vara hårt så är han lite nervi över att ”bränna broar”)
Men Fredrik, säg vad du tycker och låt broarna brinna.
Är patron sedan start och ser fram emot vad som kan hända.
Citera
2020-01-24, 16:15
Medlem
MonkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vault-Boy
So far so good måste jag säga.

Jesper är ju ett guldkorn som Fredrik och Max gömt till rätt tillfälle. När han säger rakt ut vad man som lyssnare tänker och låter sig inte stoppas.
Det är exakt det vi lyssnare saknat!
Någon som inte är ingungad i någon vagga av riktlinjer.

Förr eller senare gungas nog Fredrik ur den bubblan som sitter kvar sen SR (Även om tankesmedjan kunde vara hårt så är han lite nervi över att ”bränna broar”)
Men Fredrik, säg vad du tycker och låt broarna brinna.
Är patron sedan start och ser fram emot vad som kan hända.

Älskar oxå Jesper. Som en ny fräsch, nykter Hammar. Nu blev jag oxå Patreon. Bästa podden på flera år. Jag glassade runt i ett soligt Berlin idag och mådde så in i helvete bra av det goda snacket. Nu är det fyllepodden jag längtar efter mer än ett eget barn. Saga är oxå så underbar.
Senast redigerad av MonkMan 2020-01-24 kl. 16:18.
Citera
2020-01-24, 17:22
Medlem
Makta imponerad forsta tva veckorna maste jag saga. Det ar nastan lite jobbigt att lyssna pa de “vanliga” poddarna man lyssnade pa innan nar man vant sig vid Gott Snack varje morgon. De gamla poddarna kanns uraldriga och trotta I jamforelse.

Manga minnesvarda segment och gaster redan, kanske framforallt “Ah Jorge-killarna + Kronlund”, Plura och Konfettiregn-covern. Fredrik ar bra pa att intervjua tycker jag, kanske lite installsam fortfarande men han lockar fram en avslappnad kansla och lockar fram mycket och bra content “ur” sina gaster. Haller dock med ovanstaende att Jesper ar MVP.

Ser redan fram emot aterkommande segment med Kontraktet, Tramsfrans, “Gunsans grubblerier” och bebishjarnor-listan.

Slutligen lite konstruktiv kritik: Fredrik maste sluta att visa uppenbart ointresse speciellt nar gaster ar pa plats, tanker framforallt I inkvoterad-sport med Kontraktet. Tyvarr tagit med sig mest osympatiska draget fran Fredrik W. Snacket maste ocksa tillatas bli mer organiskt utan att skyndas pa (hander ofta), vi lyssnare ar dar for Gott Snack och aven om det eventuellt blir lite langsamt ibland, sa ar det godare snack an att det ska “stressas” och ga vidare konstant. Dar han istallet ska ga in hardare ar nar det borjar bli snack om Nojesguidens-gala for 4:e gangen pa en vecka, da tycker jag det ar “OK” att skjuta ner segment. Antar att det kommer med rutin.

Uppmuntrar alla att bli Patreons, har sjalv varit sen pre-launch. Oerhort mycket content/glade for pengarna (om man inte har mojlighet att lyssna pa morgonen). Ursaktar spraket, men skriver med tangentbord utomlands.
Citera
2020-01-24, 18:25
Medlem
igl0s avatar
Jävla kanonpod! Bra gäster lyckas dom få in med, kan snart tänkas på patreon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in