2023-01-15, 15:25
Medlem
Kanske bara jag som har den åsikten men tycker Petrina är grym som programledare, byt ut Fredrik mot henne på heltid.

Han verkar ju ändå skita fullständigt i programmet, var inte med när Jesper slutade, var inte med i första premiärprogrammet efter jul/nyår, och när han väl är där så sitter han bara och gäspar rätt in i micken.
Citera
2023-01-15, 21:05
Medlem
carlv0nlinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manny545
Kanske bara jag som har den åsikten men tycker Petrina är grym som programledare, byt ut Fredrik mot henne på heltid.

Han verkar ju ändå skita fullständigt i programmet, var inte med när Jesper slutade, var inte med i första premiärprogrammet efter jul/nyår, och när han väl är där så sitter han bara och gäspar rätt in i micken.

Petrina är ok, hon blir bättre och bättre men det känns ofta ganska sladdrigt. Tolstoj och André däremot, hoppas vi inte behöver höra dom som programledare nåt mer. Tröttsamt att lyssna på platta människor som försöker vara sköna och ta efter Fredrik för att passa in.

Men Fredrik var väl visst med på premiären i måndags? Sen var han ju sjuk men programledde ändå. Tycker han visat att han vill lyfta programmet igen och det märks att han tycker det är kul nu när han inte behöver köra varje dag.
Citera
2023-01-16, 05:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlv0nlinne
Petrina är ok, hon blir bättre och bättre men det känns ofta ganska sladdrigt. Tolstoj och André däremot, hoppas vi inte behöver höra dom som programledare nåt mer. Tröttsamt att lyssna på platta människor som försöker vara sköna och ta efter Fredrik för att passa in.

Men Fredrik var väl visst med på premiären i måndags? Sen var han ju sjuk men programledde ändå. Tycker han visat att han vill lyfta programmet igen och det märks att han tycker det är kul nu när han inte behöver köra varje dag.

Var tvungen att gå tillbaka och du har rätt, han var visst med på premiären, vet inte hur jag fick för mig att han inte var det haha, måste ha blandat ihop avsnitten.

Står ända kvar vid mitt förra inlägg dock, tycker Petrina borde ta över, hon har energi och engagemang samt bra radioröst, det är rätt skönt att ha en kvinna som styr lite med tanke på hur länge det var ett jävla grupprunk med Fredrik och praktikanterna där ett tag, hela program med ett gäng grabbar som sitter och garvar åt sina egna dåliga skämt
Citera
2023-01-16, 08:42
Medlem
carlv0nlinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manny545
Var tvungen att gå tillbaka och du har rätt, han var visst med på premiären, vet inte hur jag fick för mig att han inte var det haha, måste ha blandat ihop avsnitten.

Står ända kvar vid mitt förra inlägg dock, tycker Petrina borde ta över, hon har energi och engagemang samt bra radioröst, det är rätt skönt att ha en kvinna som styr lite med tanke på hur länge det var ett jävla grupprunk med Fredrik och praktikanterna där ett tag, hela program med ett gäng grabbar som sitter och garvar åt sina egna dåliga skämt

Jag tycker Fredrik visat att han vill bättra sig, sen får vi väl se hur länge det varar. Om han fortsätter dricka vin varje dag är han nog snart tillbaka i gamla hjulspår. Jag fortsätter vara patreon ett tag till, men numera lyssnar jag bara på kanske 3-4 avsnitt i veckan. Förut ville jag inte missa en sekund, men det är väl bara acceptera att dom dagarna är förbi.

Håller med om att Petrina gör ett bra jobb, hon är spontan och lite oförutsägbar på ett kul sätt. Lite dålig timing med bumprar och frågor ibland, men det piggar ändå oftast upp. Och som sagt, väldigt skönt att slippa grabbiga sändningar med praktikanter som skrattar åt varandras skämt.
Citera
2023-01-16, 18:43
Medlem
lisa.emilia1990s avatar
Som lyssnare känns verkligen den otroliga energin nu! Älskar varenda sekund där Fredrik programleder. Han är vass, rolig och på tårna. Han har en otrolig förmåga att få lyssnaren att hela tiden känna sig trygg men aldrig uttråkad. Avsnittet med Frida var femplus! Och extra härligt att lyssna är det när Fredrik och Max har sitt otroligt goda snack. Älskar även August och André, Ploj, Fanny och Zorbas kommer med roliga instick. Finns inget så mysigt som redaktionsmåndag när Fredrik håller i stafettpinnen.

Det enda jag absolut inte tycker är bra är när Petrina är med. Är jag verkligen den enda som tycker att det inte lirar här på flashback? Jag tycker att hon är besserwissig, ganska oskön, får inte med sig teamet och är inte världsbäst på att ställa frågor eller bolla vidare samtalet. Som t ex Alice-avsnittet där Tolstoy blir märkbart irriterad på hennes osköna kommentarer, och där hon har inte möjlighet/EQ att fånga upp det utan hon blir bara "äru kränkt eller" och sen babbla på om hennes grejer in i oändligheten.

Det blir platt, skavigt och ganska ointressant tycker jag.

men förutom det - TACK för att ni är tillbaka, och med en sån otrolig energi!! kram
Citera
2023-01-17, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lisa.emilia1990
Som lyssnare känns verkligen den otroliga energin nu! Älskar varenda sekund där Fredrik programleder. Han är vass, rolig och på tårna. Han har en otrolig förmåga att få lyssnaren att hela tiden känna sig trygg men aldrig uttråkad. Avsnittet med Frida var femplus! Och extra härligt att lyssna är det när Fredrik och Max har sitt otroligt goda snack. Älskar även August och André, Ploj, Fanny och Zorbas kommer med roliga instick. Finns inget så mysigt som redaktionsmåndag när Fredrik håller i stafettpinnen.

Det enda jag absolut inte tycker är bra är när Petrina är med. Är jag verkligen den enda som tycker att det inte lirar här på flashback? Jag tycker att hon är besserwissig, ganska oskön, får inte med sig teamet och är inte världsbäst på att ställa frågor eller bolla vidare samtalet. Som t ex Alice-avsnittet där Tolstoy blir märkbart irriterad på hennes osköna kommentarer, och där hon har inte möjlighet/EQ att fånga upp det utan hon blir bara "äru kränkt eller" och sen babbla på om hennes grejer in i oändligheten.

Det blir platt, skavigt och ganska ointressant tycker jag.

men förutom det - TACK för att ni är tillbaka, och med en sån otrolig energi!! kram

Jag håller med dig. Jag stör mig enormt mycket på Petrina. Jag drar mig för att lyssna på avsnitten där hon är programledare eftersom hon är så otroligt oskön. Egentligen bryr jag mig inte om hennes ”programledarroll” och hur hon tar sig an det ansvaret, det är hennes medverkan generellt jag tycker är jävligt trist. Hon drar ner stämningen i gruppen med skaviga kommentarer, oavsett vilket ämne som avhandlas. Jag irriterar mig också på att hon är så ängsligt pk att hon ropar ”Oj!” eller ”FÖRTAL!” så fort någon säger typ transa.
Citera
2023-01-17, 18:57
Medlem
peterZiipens avatar
Kan inte släppa att Fredrik gnuggade med sin analrengörare i sin katts ansikte häromdagen på insta. Otroligt obehagligt.
Citera
2023-01-18, 08:36
Medlem
Slog på nu för första gången sedan Jesper slutade och det enda jag hörde var en kvinna som verkar tycka att det bara är hon som ska prata.
Pallade fem minuter.
Är det den där Pertrina ni pratar om?
Citera
2023-01-24, 17:50
Medlem
Vad var det för kille som programledde idag? Noll GS-känsla i honom. Inte ens lyssningsbart. Andra hälften lät som ett pissljummet avsnitt av AMK-morgon.

Fredrik, August, Max, Zorbas, André, Tora, till viss del Ploj - funkar bra för mig. Sen finns det andra sidekicks jag inte har något emot, eller som kan vara lite småroliga: Fanny, Tore, gillar Mikael Ljungberg också.

Resten har absolut inget där att göra enligt mig.
Citera
2023-01-24, 18:59
Medlem
carlv0nlinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaboshack.
Vad var det för kille som programledde idag? Noll GS-känsla i honom. Inte ens lyssningsbart. Andra hälften lät som ett pissljummet avsnitt av AMK-morgon.

Fredrik, August, Max, Zorbas, André, Tora, till viss del Ploj - funkar bra för mig. Sen finns det andra sidekicks jag inte har något emot, eller som kan vara lite småroliga: Fanny, Tore, gillar Mikael Ljungberg också.

Resten har absolut inget där att göra enligt mig.

Det måste ha varit Tolstoj, verkar som att han har tisdagarna numera så det är ännu en dag man inte kan lyssna på programmet.
Citera
2023-01-24, 23:53
Medlem
differentdayss avatar
Fick migrän av att lyssna på Jannike Nordström idag. Första gången som jag inte har tagit mig igenom ett avsnitt.
Citera
2023-01-30, 22:20
Medlem
Haha, så jävla on brand att Fredrik "bett" sina kollegor att titta på en dokumentär enbart för att han själv fann den intressant (narcissisten lämnar sällan boet). Så jävla kul att inte ens hans närmaste vapendragare Ploj hade orkat kolla på mer än halva för att han var bakis. Har Fredrik inte lärt sig att det inte går att tvinga på någon annan sina egna obsessions/hyperfixeringar? Stackars Calle Schulman som plågat behöver låtsas några minuter varje vecka medan Fredrik har sina salivfyllda haranger utan förmåga till att kunna läsa av den andres intresse.

Förutom den typen av passager tycker jag det varit rätt bra innehåll nu i januari, med några undantag vissa dagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in