• 1
  • 2
2019-11-30, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulz
Blir nog svårt i centrala Göteborg. Och så har jag svårt att förlita mig på andra, villa ägare t.ex.

Ok. Så då är detta ned oljud inte så farligt för dig eftersom det tydligen är viktigare att bo i centrala Göteborg. Allt är ju en fråga om prioriteringar och val och du väljer centrum.
Citera
2019-11-30, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
Ok. Så då är detta ned oljud inte så farligt för dig eftersom det tydligen är viktigare att bo i centrala Göteborg. Allt är ju en fråga om prioriteringar och val och du väljer centrum.

Studerar där, har inget emot att det kan ta 1 timme dit men inte mer.
Citera
2019-11-30, 21:04
Medlem
Citat:
Studerar där, har inget emot att det kan ta 1 timme dit men inte mer.

Men då har du ju hela Göteborgs villa-områden och nästan hela vägen till Borås att jobba med.
Citera
2019-11-30, 21:42
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Jag har två somaliska familjer ovanför mig som hela tiden väsnas eftersom det finns drygt 8 barn där uppe. Jag är ljudkänslig och vet inte hur jag ska hantera situationen. Mina sysslor är studier vilket är väldigt svårt eftersom jag inte kan fokusera med all väsen omkring mig.

Är det bara att flytta? Är det mycket ljud i t.ex. studentlägenheter?

Jag får panik varje dag av att inte kunna "fly" från oljuden. Jag är generellt stresskänslig och jag måste säga att om det finns något som VARJE dag förstör för mig så är det oljud.

Finns det metoder att bli döv? Livet hade varit enklare att inte höra något av andras skit.
Enligt någon lag, minns inte vilken (kan vara i hyresbalken) så ska det vara högst ** (säg 35) dB, om detta överstiger ska fastighetsägare åtgärda ljudisoleringen.

Hjälper alltid att klaga, det är ju även störande för dem över & på sidorna av flocken vildingar.

Vill du bli döv så penetrerar du trumhinnan och mejslar runt. Du har cirka 2-3cm av tomrum, det är hammaren och städet, upp, lite bakåt, om de ska förstöras, då blir du döv. Rekommenderar ett trubbigt föremål, då skada på snäckan orsakar tinittus. Däremot har du ju vibrationskänslan kvar, som troligen är vad du "hör", så då tar du väl livet av dig istället.
Senast redigerad av GoUoD 2019-11-30 kl. 21:59.
Citera
2019-11-30, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Enligt någon lag, minns inte vilken (kan vara i hyresbalken) så ska det vara högst ** (säg 35) dB, om detta överstiger ska fastighetsägare åtgärda ljudisoleringen.

Hjälper alltid att klaga, det är ju även störande för dem över & på sidorna av flocken vildingar.

Vill du bli döv så penetrerar du trumhinnan och mejslar runt. Du har cirka 2-3cm av tomrum, det är hammaren och städet, upp, lite bakåt, om de ska förstöras, då blir du döv. Rekommenderar ett trubbigt föremål, då skada på snäckan orsakar tinittus. Däremot har du ju vibrationskänslan kvar, som troligen är vad du "hör", så då tar du väl livet av dig istället.

Så man kan höra duns och annat bankande ljud även om man är döv?

Flyttar till skogen i så fall.
Citera
2019-11-30, 22:10
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Så man kan höra duns och annat bankande ljud även om man är döv?

Flyttar till skogen i så fall.
Dövhet motsvarar avsaknad av hörselsinnen. Du kan enkelt uttryckt nå hörselnedsättning, resp. dövhet på tre vägar. Men fullständigt OT att diskutera. Som svar på din fråga: nej.

Flytta till skogs du, priviligerade snoris.
Senast redigerad av GoUoD 2019-11-30 kl. 22:13.
Citera
2019-11-30, 22:17
Medlem
Citat:
Dövhet motsvarar avsaknad av hörselsinnen. Du kan enkelt uttryckt nå hörselnedsättning, resp. dövhet på tre vägar. Men fullständigt OT att diskutera. Som svar på din fråga: nej.

Flytta till skogs du, priviligerade snoris.

Vill göra det. Ironiskt att det är lyxigt att bo så långt ifrån samhället som möjligt.
Citera
2019-11-30, 22:44
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Vill göra det. Ironiskt att det är lyxigt att bo så långt ifrån samhället som möjligt.
Ha ha? https://www.kronofogden.se/81053.html den summan får nästan vem som helst lån på, se så - iväg med dig!
Citera
2019-11-30, 23:03
Medlem
Citat:
Att ha grannar är bokstavligen det värsta med lägenheter. Nu förstår jag varför man flyttar in till villor.

Du kommer inte undan grannar för att du bor i villa. Faktum är att det kan vara många vändor värre. De värsta grannfejderna är just i villaområden. Ett av de stora problemen är att du är helt rättslös i princip om du störs av en granne i villa. Går i princip ej att vräka.
Citera
2019-11-30, 23:24
Medlem
Citat:
Ha ha? https://www.kronofogden.se/81053.html den summan får nästan vem som helst lån på, se så - iväg med dig!

Är det enkelt att få tag på villor där?

Ser rätt låga priser, typ 60 000-600 000 kr. Jag förväntande mig över 1 miljon kronor. Är det något jag missar?
Citera
2019-12-03, 12:43
Medlem
Sånt är fruktansvärt. Ett tips är att ha ett högt ljud på steron tex vågskvalp, åska, ösregn eller liknande (finns på Spotify) det blir ett konstant ljud som "absorberar" andra ljud.

Som grädde på moset kan du ha musik på i ett par lurar samtidigt så bör du kunna dölja eländet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in