Citat:
Ursprungligen postat av
Mulz
Jag har två somaliska familjer ovanför mig som hela tiden väsnas eftersom det finns drygt 8 barn där uppe. Jag är ljudkänslig och vet inte hur jag ska hantera situationen. Mina sysslor är studier vilket är väldigt svårt eftersom jag inte kan fokusera med all väsen omkring mig.
Är det bara att flytta? Är det mycket ljud i t.ex. studentlägenheter?
Jag får panik varje dag av att inte kunna "fly" från oljuden. Jag är generellt stresskänslig och jag måste säga att om det finns något som VARJE dag förstör för mig så är det oljud.
Finns det metoder att bli döv? Livet hade varit enklare att inte höra något av andras skit.
Enligt någon lag, minns inte vilken (kan vara i hyresbalken) så ska det vara högst ** (säg 35) dB, om detta överstiger ska fastighetsägare åtgärda ljudisoleringen.
Hjälper alltid att klaga, det är ju även störande för dem över & på sidorna av flocken vildingar.
Vill du bli döv så penetrerar du trumhinnan och mejslar runt. Du har cirka 2-3cm av tomrum, det är hammaren och städet, upp, lite bakåt, om de ska förstöras, då blir du döv. Rekommenderar ett trubbigt föremål, då skada på snäckan orsakar tinittus. Däremot har du ju vibrationskänslan kvar, som troligen är vad du "hör", så då tar du väl livet av dig istället.