• 1
  • 2
2019-12-01, 09:03
Medlem
slasktomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Min kopis fick ett "rus" av att inhalera från sin kolsyreapparat och även jag provade då och visst det var småkul, men inte kan det jämföras med äkta lustgaspatroner.

Det du upplevde kallas syrebrist och är farligt.

Citat:
SNIFFNING Att sniffa eller boffa innebär att man andas in gaser och får ett rus när gaserna når hjärnan som utsätts för syrebrist. Hjärnan och alla organ i kroppen påverkas av den här syrebristen. Sniffning och boffning är väldigt skadligt, redan vid ett enstaka tillfälle kan man drabbas av avsvimning eller överdos.
Citera
2019-12-01, 09:15
Medlem
prokaryotkungens avatar
Det är en enorm skillnad på kolsyrepatroner och patroner till gräddsifoner.
Ta INTE kolsyrepatroner!!!

...eller vad fan... Testa 4-10 stycken rektalt. Stoppa in dem hela och spring naken genom centrum. Det klingar skönt!
Citera
2019-12-01, 19:33
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slasktomte
Det du upplevde kallas syrebrist och är farligt.

Ja, klart det är farligt. Men man får väl skylla på att man ung och dum, sedan så var vi väl inte hellre så nyktra då.
Citera
2019-12-03, 12:48
Medlem
Robbadobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Min kopis fick ett "rus" av att inhalera från sin kolsyreapparat och även jag provade då och visst det var småkul, men inte kan det jämföras med äkta lustgaspatroner.
Syrebrist?
Citera
2019-12-04, 00:13
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbadobb
Syrebrist?
Ja, det var nog det som hände. Var rätt berusad av andra substanser samtidigt också.
Citera
2019-12-17, 18:05
Medlem
TheSwedishEmpires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubiz
Det vanligaste sättet att avliva grisar är i koldioxidkammare. Kan vara värt att tänka på innan du suger i dig en kolsyrepatron...
Kolmonoxid används och är livsfarligt. Koldioxid däremot är ofarligt.
Citera
2020-01-15, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSwedishEmpire
Kolmonoxid används och är livsfarligt. Koldioxid däremot är ofarligt.

Kolmonoxid är en biprodukt vid förbränning och återfinns i avgaser. Eller gjorde i alla fall det förr innan katalysatorn uppfanns, vars funktion är att omvandla kolmonoxiden till koldioxid och vatten.

Koldioxid utgör nån enstaka procent av inandningsluften, men återfinns framför allt den vi andas ut. Den är inte giftig i sig, men den tränger undan syre. I höga koncentrationer orsakar den kvävning, och det är även av denna anledning som den används i slakt. En billig gas att framställa som är relativt smärtfri (tyvärr så fräter den på luftvägarna i de höga koncentrationer som grisar utsätts för så det kan diskuteras).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in