2019-11-30, 07:03
Medlem
Pestoleras avatar
Varför gör man sig besväret att starta en tråd kring en fråga som man enkelt kan Googla eller Wikipedia för att få svar ? Andra gör ju det åt dig. Bara funderar kring detta. Och ni som bemödar Er att göra detta åt andra varför ?
Citera
2019-11-30, 07:41
Medlem
För att man kanske inte bara vill veta svaret, utan också diskutera det.

Det är trots allt ett diskussionsforum vi är på.

Men jag förstår även frågan, vissa TS är helt onödiga.
Citera
2019-11-30, 07:42
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfettet
Nåt sånt var även min tanke. Eller så är man bara lite pratsugen.
Citera
2019-11-30, 07:57
Medlem
Pestoleras avatar
Att starta en diskussion kring ett ämne är väl intressantare om man själv har lite kunskap/insyn i det själv.
Citera
2019-11-30, 10:10
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfettet

Det är trots allt ett diskussionsforum vi är på.

Men jag förstår även frågan, vissa TS är helt onödiga.

Kanske det, men många trådstarter är banala frågor som får ett slutgiltigt svar genom att googla, och när man har svaret så finns det inget mer att diskutera inom ramen för trådstarten. Det är inte bara vissa, det är väldigt många.
Citera
2019-11-30, 10:47
Medlem
Som-Gjutens avatar
Min första och sista tanke gällande helt värdelösa trådar som skapas är för att någon vill få upp sin "post-count"..
Citera
2019-11-30, 11:17
Medlem
Varför gynna google, när man kan gynna Flashback istället?
Citera
2019-11-30, 12:08
Moderator
MondoBizarros avatar
Länktips: övrigt --> Flashback
/Moderator
Citera
2019-11-30, 15:12
Medlem
Pestoleras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-Gjuten
Min första och sista tanke gällande helt värdelösa trådar som skapas är för att någon vill få upp sin "post-count"..

Nu skriver jag som en idiot, men varför och vad tjänar man på att få upp sin "postcount" ?
Citera
2019-11-30, 19:31
Medlem
Som-Gjutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pestolera
Nu skriver jag som en idiot, men varför och vad tjänar man på att få upp sin "postcount" ?

För det förlänger ens "internet kuk" haha!
Samt att jag tror att vissa startar trådar, för att sedan svara I sin egen tråd med alternativa konton, för att p åså sätt få upp sin "post count" då det krävs ett visst antal för att få tillgång till tex "Laidback" delen av forumet

Samt att det skapas konton där man endast använder dem för att "gröna" scam-shoppar osv..
Men nu är det förbjudet med "shop-trådar" på det viset vad jag har uppfattat det som, så nu slipper vi den skiten!
Citera
2019-11-30, 20:45
Medlem
Antagligen är det massa människor som slutat använda datorn. Och sitta och läsa wikipediatexter på telefonen, är inte lika enkelt. sur
Får man dessutom något förklarat för sig, på det egna språket..-

Dom som svarar är nog personer som har specialintressen, och tycker det är kul visa sig på styva linan.

Men utvecklingen - ja vad ska man säga om den? Inte ens enkla googlingar klarar man av längre. Folk går längre och längre tid i skolor - och vet mindre..
Citera
2026-08-16, 07:15
Medlem
oligarkss avatar
Ser detta slöa beteende dagligen, rena parodin på FB.
Att dra igång en löjlig tråd-frågeställning då svaret finns på Google etc, oftast max 1 min sökning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in