Citat:
Ursprungligen postat av
Megaforce
Enligt uppgift så var det handelsbanken som fick besök, men de hade inga lösa pengar så rånaren fick gå tämligen tomhänt.
Jag känner inte till någon bankkedja som fortfarande hanterar lösa kontanter, alla hanterar via automater så det går t.ex. inte att ta ut större belopp utan att i förväg beställa uttaget. Har rånlarmet lösts ut så tar det en halvtimme innan det går att få ut pengar igen. Därför brukar det finnas en mutsäck med div skräppengar och dyl.
"Langa hit mutsäcken annars knäpper jag dina knäskålar", och så får man en halloween-pumpa i plast full med godis. Gullig tanke. Vart kommer din källa ifrån? Tänker givetvis kring mutsäcken.
Under migrationen av sedlar (gamla->nya) t.o.m. 2017 så fanns det ju otroligt stora valörer löst direkt bakom disken på bankerna, fast detta är ju anekdotiskt förstår jag själv.
Citat:
Ursprungligen postat av
Megaforce
En anhörig jobbade på bank..
Kanonsvar. Skulle vara en härlig känsla att utföra ett rån, komma undan och upptäcka till sin förtret att pengasäcken på 5kg är tillräckligt för att bjuda alla på stationen till en fika. 90-95% av alla bankrån misslyckas för övrigt.