2023-10-29, 08:29
Medlem
Låter inget vidare. Men jag har stött på andra kvinnor som har reagerat på samma sätt som du när de fått i sig en viss mängd alkohol. De har bytt personlighet och betett sig illa, konstigt och dagen efter minns de inget (de tror inte på vad man berättar) och har ingen baksmälla. Normalt är de jättebra men när de druckit över en viss mängd så blir de förbytta.

Men det betyder inte att du har samma problem. Det kan ha varit droger inblandat, så uteslut inte den möjligheten.
Citera
2023-10-29, 09:45
Medlem
S.O.Stolps avatar
Haha, vad är det för jävla klinik ni jobbar på?

Du har haft sex med en kollega förut, trots att han har familj. Nu hämtar han din vän och en annan kollega och tar dig till din väns hotellrum. Där börjar kollega nr 2 ha sex med dig i din väns säng varpå din vän sparkar ut er.

Ni ska alla skämmas ögonen ur er.
Citera
2023-10-29, 10:14
Moderator
Morfar-52s avatar
"Blev jag drogad på personalfesten?" infogad från drogakuten./mod
Citera
2025-01-15, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Min sambo berättade att någon stoppade något i hans polares drink, snubben ifråga uttryckte ett "coolt" o hällde i sig drinken, smått besviken över att inget hände

Ställer man ifrån sig drinken på ett offentligt ställe, får man fan skylla sig själv.

Har då aldrig hänt mig, å andra sidan bevakar jag allt noga.

Citat:
Ursprungligen postat av Bobthebear
Tror snarare majoriteten av brudar snackar skit. Visst kan det säkert förekomma i enstaka fall men.
Av dom 2 tjejer jag vet om "drogad på krogen" så har bägge 2 tagit blodprover ihop med polisen/läkarvården, och dom har enbart visat alkohol i blodet. Om nu någon drogar någon med en downer, vad ska du göra med personen sen? bära hem henne på axeln när hon däckat? Till och med små mängder , vi snackar enstaka piller på 1-2 MG ihop med alkohol kan få folk att totalt slockna/ betee sig så pass odrägligt att väktare hade kontaktat polisen.
Nej det här är i majoriteten av fall bara jävla påhitt för att tjejen i gjort bort sig och försöker skylla det på något annat än alkoholen.

-
Jag blev drogad på Halta Lottas krog i Göteborg. Att bli drogad på krogen är det många tjejer, säkert killar också, som blir utsatta för.

Det var en skön sommardag, det var ungefär vid 16-17 tiden. Jag satt på deras uteservering, beställde mat o ett glas vitt vin.
Allt var ok, sen gick jag på toaletten.
Gick o beställde ett glas vitt vin till, det var skönt att koppla av efter jobbet.

Pratade med ett par killar som satt vid ett bord bredvid,
Sen minns jag bara att jag tydligen var inomhus, vad jag antar var där,
det var fruktansvärt!!

På nåt sätt kom jag hem den kvällen, jag kände mig totalt väck.
Somnade o vaknade med ångest
Vad hände med mig igår.. snurrade i huvudet… kände inget annorlunda i underlivet, så jag antog att jag hade en enorm tur
det tog säkert ett par dagar innan jag var någorlunda efteråt.

Jag ringde polisen o pratade med dom, dom sa det att den krogen vad ökänd för drogandet av tjejer/ kvinnor.
Dom la ner den för några år sen, det känns skönt.

Har läst boken som dottern till pappan som drogade o våldtog sin hustru, samtidigt lät han minst 50 män utnyttja henne.
Det har hållit på över 10 år!
Tydligen har han drogat dottern också, väldtagit o filmat henne till o med…
Äckliga människan!!!

Det är bland det vidrigaste jag hört.

Pappan är dömd, även en hel del av dom som också våldtagit henne.
Det känns skönt,
men den vidriga människan har förstört deras liv!!!
Senast redigerad av VilloVet9 2025-01-15 kl. 06:54.
Citera
2025-01-15, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edda
Funderar allvarligt på att hoppa från bron efter att mitt jobb hade personalfest/konferens i veckan. Ska börja med att säga att jag har bipolär sjukdom (typ 2) och medicinerar med Voxra och litium, men just denna morgon glömde jag ta Voxra. Tog litium runt kl 23 kvällen innan denna dag. Har varit stabil i mitt humör sedan jag började med litium för cirka 5 år sedan och inte haft några skov. Aldrig haft psykos eller liknande. Haft fyllor och så både innan och efter. Men detta tar fanimej priset.

Jag drack ett glas vin vid kl 18, sedan åt vi middag kl 19. Fram till runt 21:30-22:00 drack jag 3 glas till, så totalt 4 glas mellan 18-22. Detta är när jag brukar "nöja mig" alkoholmässigt och det gjorde jag då också då jag och några andra kollegor gick till lobbyn och hängde efter middagen. Klockan var då runt 22. Efter det minns jag inte ett skvatt förrän jag vaknade kl 08 nästa dag. Det kom inte smygande utan kändes som att det kom på nån sekund.

Vad jag fått veta i efterhand är att jag hotat en av mina kollegor (som jag haft sex med en gång innan, men det finns absolut inte några känslor från mig gentemot honom) samt hans familj verbalt (de var inte där på plats utan bara kollegan såklart). Detta är vad den här kollegan berättat och det skulle ha varit på hans hotellrum. Enligt honom var jag otroligt arg/verkade som att jag hade en ångestattack/på väg att bli psykotisk. Jag minns som sagt ingenting av detta. Är otroligt ledsen över detta då jag aldrig betett mig på nåt sånt sätt gentemot någon, varken full eller nykter. Känner inte alls igen mig i detta, jag har liksom inga tankar eller känslor alls gentemot den här personen eller hans familj. Förstår inte varför jag skulle göra något sådant.

Kollegan (kollega nr 1) hämtar min vän och en annan kollega (kollega nr 2) och de tar mig till min väns hotellrum. Där börjar kollega nr 2 ha sex med mig (i min väns säng) och min vän sparkar ut oss båda två. Vi måste sedan ha tagit oss till kollega nr 2s hotellrum för det är där jag vaknar kl 08 dagen därpå. Både kollega 1 och 2 är läkare, vi jobbar tillsammans på en klinik.

Jag skäms ögonen ur mig och vill naturligtvis inte anklaga någon men jag känner att detta är så långt ifrån mig som jag kan komma. Jag är väldigt mån om hur jag beter mig mot andra människor och det här är så okaraktäristiskt för mig. Har pratat med många vänner som bekräftat att jag kan vara lite högljudd som full, men aldrig verbalt eller fysiskt aggressiv, otrevlig eller hotfull. Jag brukar heller aldrig få total minnesförlust. Nån gång har jag fått någon minneslucka, men inte så här länge. Jag har alltså inte ett enda minne från hela denna natten utan allt som jag nämnt här är sånt som återberättats för mig. Jag har sagt till inblandade att jag inte minns men jag tar ansvar för detta och har bett om ursäkt femton miljoner gånger ungefär.

Jag har beställt ett drogtest på nätet och sparat urin för urinprov i kylskåpet, men kanske borde man gå till akuten eller nåt istället och ta ett snabbt prov? Jag vet inte hur vanligt det är att bli drogad, jag antar att det inte är så vanligt.

En annan sak är att jag inte kände mig så bakis när jag vaknade. Vanligtvis får jag ligga till sängs en hel dag efter jag varit ute och druckit men den dagen kände jag mig mest bara väldigt trött, men inte illamående/ont i magen/aptitlöshet/massiv huvudvärk.

Om nån kan bidra med några synpunkter vore jag otroligt tacksam!
-
Känner verkligen med dig! Har inte hunnit läsa hela ditt inlägg än, men ska det nu
Skrev precis ett inlägg som handlar om att bli drogad på krogen.
Citera
2025-01-26, 11:42
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilloVet9
-
Jag blev drogad på Halta Lottas krog i Göteborg. Att bli drogad på krogen är det många tjejer, säkert killar också, som blir utsatta för.

Det var en skön sommardag, det var ungefär vid 16-17 tiden. Jag satt på deras uteservering, beställde mat o ett glas vitt vin.
Allt var ok, sen gick jag på toaletten.
Gick o beställde ett glas vitt vin till, det var skönt att koppla av efter jobbet.

Pratade med ett par killar som satt vid ett bord bredvid,
Sen minns jag bara att jag tydligen var inomhus, vad jag antar var där,
det var fruktansvärt!!

På nåt sätt kom jag hem den kvällen, jag kände mig totalt väck.
Somnade o vaknade med ångest
Vad hände med mig igår.. snurrade i huvudet… kände inget annorlunda i underlivet, så jag antog att jag hade en enorm tur
det tog säkert ett par dagar innan jag var någorlunda efteråt.

Jag ringde polisen o pratade med dom, dom sa det att den krogen vad ökänd för drogandet av tjejer/ kvinnor.
Dom la ner den för några år sen, det känns skönt.

Har läst boken som dottern till pappan som drogade o våldtog sin hustru, samtidigt lät han minst 50 män utnyttja henne.
Det har hållit på över 10 år!
Tydligen har han drogat dottern också, väldtagit o filmat henne till o med…
Äckliga människan!!!

Det är bland det vidrigaste jag hört.

Pappan är dömd, även en hel del av dom som också våldtagit henne.
Det känns skönt,
men den vidriga människan har förstört deras liv!!!

Varför lämnar man NÅGOT obevakat så fort man är bland okända?
"Lämnar man drinken finns det en risk att bli drogad, men skit i det, lämnar mitt glas o hoppas på det bästa".

Jag litar inte på folk, och det går ju tydligen inte..

Tur det inte blev värre för dig.

Och gällande ovan nämnda incidenter, nackskott!
Citera
2025-02-19, 16:08
Medlem
Detta hände mig på en fest och jag har funderat efter vad det kan ha varit för drog. Kanske någon här som vet?
Hände somsagt på en fest för några år sedan, det var en STOR fest, så stor att den hamnade på lokala nyheterna på radion. Var uppskattningsvis ca 300pers där under hela kvällen, kanske 150pers samtidigt som mest. En tjej blev drogad och våldtagen och hämtades av polis och ambulans, det var också mycket pundare där som var kända rövhål. Ett tag innan tjejjen blev drogad blev jag det. Började med att jag helt tappade uppfattningen av hur mycket jag hade druckit och hur mycket jag drack, somnade sedan i en säng och spydde inget (allt detta väldigt ovanligt för mig). Mina vänner märkte att något var konstigt med mig innan och efter att jag hade somnat. När de skulle gå från festen tog de med mig som var helt borta, dock inte på det sättet som någon som druckit för mycket. På vägen hem var vägen en regnbåge jag gick på men allt annat var normalt. I trapphuset till polarns lägenhet blinkade mitt synfält i mörklila och mörkblått samtidigt som flera hundra små kameler som blinkade i olika färger klättrade på väggarna som spindlar. Däckade sedan i en polares säng, när han kom hem med ett hemsläp släpade ham mig till en madrass i rummet där de andra var, då var jag tydligen talbar, kontaktbar men i ett helt annat universum enligt polarna. Vaknade sedan på madrassen av att en fullstor verklig kamel flög in från balkongdörren på 4e våningen och landade på golvet, sprang några varv i rummet (vilket skrämde skiten ur mig) och sprang sedan ut i hallen och in i köket där jag hörde att den välte tallrikar, glas och annat du hittar i ett kök. Min rädsla blev snabbt till ilska eftersom kameljäveln pajjade mina polares kök! Sprang efter kamelen men däckade då jag missade dörröppningen och skallade väggen.
Citera
2025-04-01, 18:14
Medlem
Jag tror att det har hänt. Det är alltså inte 0 personer som har blivit drogade på krogen. Men alla dessa påståenden om "vaknade upp, helt borta bla bla bla" är ju en perfekt beskrivning på vad som har hänt mig när jag var yngre. Det kallas för snefylla. Svenskar verkar överlag ha en riktigt farlig syn på olika preparat.

Fattar ni inte att "medicin" som anti-depressiva och andra läkemedel som skrivs ut som godis många gånger är starkare än "knark" och absolut inte bra att blanda med alkohol? Fattar ni inte att alkohol i sig är precis som olagliga preparat i hur den verkar? Hur du beter dig och reagerar kan påverkas starkt av ditt mående, fysiskt och psykiskt.

Alla beskriver något som är identiskt med hur alkohol kan påverka personer med eller utan en benzodiazepine. Varför hör man aldrig om någon som slungades in i en magisk tunnel, utan att ha någon som helst känsla av att "du" har en kropp men ändå kan du tänka? För att media aldrig nämner ketamin?

Om jag skulle få för mig att göra något så vidrigt så är krogen helt meningslöst då det potentiellt går att ta livet av någon eller få dem att däcka totalt eller för lite. Vad hände sedan? Bar någon hem dig framför ögonen på 30 pers?

Låt mig upprepa detta. Det går inte att dosera någon som dricker, för att få denne att bli som en korkad hund, som följer med dig hem och sedan glömmer hela förloppet och "vaknar upp" Händer det däremot hemma hos någon blir det åtminstone mer logiskt. Problemet är ju att det också är helt uppenbart vad som har hänt då du kommer ha spår i blod/urin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in