2019-11-24, 17:14
Medlem
Har ni några specifika tips förutom de generella klyschorna som sömn, kost och träning? Det kan handla om en specifik träningsform, kost eller något annat. Många är vi som bråttas att vi är trötta efter jobbet. Hur löste du det?

För mig har det handlat om atr verkligen ha perfekt kost, träning, sömn, rutiner men ändå räcker det inte hela vägen. Framförallt känner jag mig känslomässigt dränerad då mitt jobb går ut på att prata med folk dagligen.
Senast redigerad av stroganof 2019-11-24 kl. 17:30.
Citera
2019-11-24, 17:24
Medlem
HermaeusMoras avatar
Amfetamin borde ju lösa dina problem är inte det bästa alternativet men du kommer orka prata och hålla igång hela dagen.
Ta det på morgonen innan jobb och fyll på ifall det behövs men börja inte missbruka det.
Citera
2019-11-24, 17:27
Medlem
Kurt-Syds avatar
Försök att ha ett stimulerande/varierat jobb och goda arbetskollegor. Ta inte med jobbet hem om det inte är nödvändigt. Spendera fritid med nära och kära, och koppla bort jobbet.
Citera
2019-11-24, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HermaeusMora
Amfetamin borde ju lösa dina problem är inte det bästa alternativet men du kommer orka prata och hålla igång hela dagen.
Ta det på morgonen innan jobb och fyll på ifall det behövs men börja inte missbruka det.

Men på lång sikt borde det vara dåligt för sömn, hjärtat, erektionen, och nersystemet? Vill ha en hälsomässig långsiktig lösning
Senast redigerad av stroganof 2019-11-24 kl. 17:35.
Citera
2019-11-24, 17:33
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stroganof
Har ni några specifika tips förutom de generella klyschorna som sömn, kost och träning? Det kan handla om en specifik träningsform, kost eller något annat. Många är vi som bråttas att vi är trötta efter jobbet. Hur löste du det?

För mig har det handlat om atr verkligen ha perfekt kost, träning, sömn, rutiner men ändå räcker det inte hela vägen. Framförallt känner jag mig känslomässigt dränerad då mitt jobb går ut på att prata med folk dagligen.

Börja studerar eller nått. Bli något som du kan tänka dig att jobba med, där du trivs på arbetet. Bästa tipset. Varför ödsla tid på något som får di att må dåligt?
Citera
2019-11-24, 17:39
Medlem
Amfetamin / attentin / elvanse

Samt benso typ alprasolam
Citera
2019-11-24, 17:45
Medlem
HermaeusMoras avatar
Citat:
Men på lång sikt borde det vara dåligt för sömn, hjärtat, erektionen, och nersystemet? Vill ha en hälsomässig långsiktig lösning
Använder du det i små mängder så borde det inte vara något stort problem, biverkningarna kommer mest när du går upp i höga doser jag menar mer att du bara ska ta 0.2-0.3 per dygn då borde du slippa biverkningarna.
Citera
2019-11-24, 18:02
Medlem
BorisBalkans avatar
Skaffa en hobby som ger glädje efter jobbet
Citera
2019-11-24, 18:04
Medlem
Sebzors avatar
Vad har du för jobb som är tufft både fysiskt och mentalt?
Har man ett fysiskt jobb brukar man inte behöva prata särskilt mycket.
Citera
2019-11-24, 18:05
Medlem
Citat:

Som folk säger ät ochsov bra, men framför allt skaffa dig någoting helt annat att göra på fritiden än du gör på jobbet.
Sitter du inne på ett kontor så skaffa dig en utomhus hobby som du kan utföra med din familj eller kompisar utanför jobbet.
Ser många som väljer att träna på gym eller festar med jobbarkompisar, det tror jag inte på.
Själv väljer jag att gå ut i skogen som ungdomsledare eller aft åka ut själv eller med frugan vandra eller paddla.
Men hitta din grej att hitta energi men jag är övertygad om att man måste byta miljö, så bara gå från kontoret till gymet tror jag inte på..
Citera
2019-11-24, 19:22
Medlem
Matino35s avatar
Har jobbat 12h om dagen på ett sådant jobb i 23 år nu. Inre disciplin är alllt som krävs.
Citera
2019-11-24, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Som folk säger ät ochsov bra, men framför allt skaffa dig någoting helt annat att göra på fritiden än du gör på jobbet.
Sitter du inne på ett kontor så skaffa dig en utomhus hobby som du kan utföra med din familj eller kompisar utanför jobbet.
Ser många som väljer att träna på gym eller festar med jobbarkompisar, det tror jag inte på.
Själv väljer jag att gå ut i skogen som ungdomsledare eller aft åka ut själv eller med frugan vandra eller paddla.
Men hitta din grej att hitta energi men jag är övertygad om att man måste byta miljö, så bara gå från kontoret till gymet tror jag inte på..

Intressant med muljöombyte. Behöver hjärnan miljöombyte för att återhämta sig? Tänk att man rä en dag i öknen i egypten, eller en till dag hemma framför tv:n. På något sätt behöver man känna att man lever. Miljöombyte, nära och käram dessa verkar ge livsenergi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in