Citat:
Ursprungligen postat av
stroganof
Har ni några specifika tips förutom de generella klyschorna som sömn, kost och träning? Det kan handla om en specifik träningsform, kost eller något annat. Många är vi som bråttas att vi är trötta efter jobbet. Hur löste du det?
För mig har det handlat om atr verkligen ha perfekt kost, träning, sömn, rutiner men ändå räcker det inte hela vägen. Framförallt känner jag mig känslomässigt dränerad då mitt jobb går ut på att prata med folk dagligen.
Som folk säger ät ochsov bra, men framför allt skaffa dig någoting helt annat att göra på fritiden än du gör på jobbet.
Sitter du inne på ett kontor så skaffa dig en utomhus hobby som du kan utföra med din familj eller kompisar utanför jobbet.
Ser många som väljer att träna på gym eller festar med jobbarkompisar, det tror jag inte på.
Själv väljer jag att gå ut i skogen som ungdomsledare eller aft åka ut själv eller med frugan vandra eller paddla.
Men hitta din grej att hitta energi men jag är övertygad om att man måste byta miljö, så bara gå från kontoret till gymet tror jag inte på..