Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
06-03-17, 21:01
Medlem
pastorns avatar
Jag var nyss inne på kontrollpanel -> redigera alternativ

Under " Meddelanden & ämnesbevakning" Står nedanstående tillsammans med några rutor för att stänga av, slå på funktionen.

Citat:
Mottagning av e-post
Då och då kan det hända att adminstratörerna av det här diskussionsforumet vill skicka e-postmeddelanden till dig.

Om du inte vill ha dessa meddelanden, stäng av detta alternativ.
Få e-post av forumets administratörer

Du kan låta andra medlemmar skicka e-post till dig.
Få e-post från andra medlemmar

Det sistnämda är intressant, kan jag från en extern epostklient skicka medelanden som dyker upp som pm för valfri användare här på flashback? Är adressen i så fall "användarnamn@flashback.info" Eller är det pm det talas om här?
Citera
06-03-17, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pastorn
Jag var nyss inne på kontrollpanel -> redigera alternativ

Under " Meddelanden & ämnesbevakning" Står nedanstående tillsammans med några rutor för att stänga av, slå på funktionen.

Det sistnämda är intressant, kan jag från en extern epostklient skicka medelanden som dyker upp som pm för valfri användare här på flashback? Är adressen i så fall "användarnamn@flashback.info" Eller är det pm det talas om här?

Är nästan säker på att det inte är så det fungerar så. Har alltid haft uppfattningen att din epostadress visas i profilen eller dylikt. Men vi får väl se vad någon kunnig svarar.
Citera
06-03-17, 21:21
Medlem
skalizs avatar
Är ganska säker på att meddelandet skickas till den e-post man angett när man registrerade sig, självklart så att avsändaren inte ser e-posten.
Citera
06-03-17, 22:30
Medlem
<::-\-47-/-::>s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skaliz
Är ganska säker på att meddelandet skickas till den e-post man angett när man registrerade sig, självklart så att avsändaren inte ser e-posten.
Jag är dock lite osäker på om den funktionen är aktiverad här på FB. Det verkar den inte vara, det ska synas en länk i användarens profil samt i menyn som dyker upp när man klickar på användarnamnet ovan avataren, det gör det inte vad jag kan se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in