2019-11-23, 12:27
Medlem
Grim.Fandangos avatar
Var nyligen på arbetsintervju och allt kändes bra men nu har det gått snart gått två veckor företaget har tagit in referenser men jobbet i sig känns inte rätt. Vi har för övrigt inte ens diskuterat lön, har dock lämnat löneanspråk.
Har även hittat fler spännande jobb som jag har sökt och kommer att söka. Sitter förörvrigt på en trygg anställning nu så bråttom har jag inte

När ska jag tacka nej till jobbet före eller efter jag har fått den?
Citera
2019-11-23, 12:30
Medlem
MataRengis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grim.Fandango
Var nyligen på arbetsintervju och allt kändes bra men nu har det gått snart gått två veckor företaget har tagit in referenser men jobbet i sig känns inte rätt. Vi har för övrigt inte ens diskuterat lön, har dock lämnat löneanspråk.
Har även hittat fler spännande jobb som jag har sökt och kommer att söka. Sitter förörvrigt på en trygg anställning nu så bråttom har jag inte

Har du blivit lovad jobbet om du vill ha det?
Har du lovat att ta jobbet om dom erbjuder dej det?
Alltså, då finns ingen överenskommelse.
Du kan med gott samvete låta jobbet rinna ut i sanden eller säga nej när det passar dej, eftersom dom kan göra detsamma.
Citera
2019-11-23, 12:54
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grim.Fandango

Om du är helt säker på att du inte vill jobba där är det bästa att höra av dig så snart som möjligt så att dom inte lägger tid på dig i onödan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in