• 2
  • 3
2020-04-11, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Ngn boende i Bengtsfors som kan förtydliga vad media avser med: "I majoriteten av fallen misstänks de skyldiga vara ungdomar från 15 år och uppåt."

"Uppåt" är en helt öppen åldersbeskrivning och "undomar" kan ju idag även avse folk som rent kronologiskt knappast är ngr ungdomar.

Avses från 15 år och uppåt 30 år?

Hej. Jag upplever att flertalet är i övre tonåren. Jag kan väl personligen tycka att detta med åldern på deras papper är inte mycket att gå efter.
Citera
2020-04-11, 18:03
Medlem
Svensken vakna, vi har gett bort vårat land till främmande makter. Vad har det tagit åt oss, ska vi sitta och se på när de förstår våra "turist" båtar, eldar ner fritidsgården och sätter skräck i vårat folk?
Det får vara bra, när jag ser dem på stan så jagar jag dem för allt vad jag är värd.
Jag var en kväll inne på Coop, påväg mot kassan står det två somalier som maskerar sig med en tube för ansiktet och drar på sig en luva, jag konfontrerade dem: " öii din lilla Svar*** ni har 3 sekunder på er att springa här ifrån annars kommer jag slå sönder er här inne i butiken, de sprang iväg som 2 vesslor.

De har även vid flera tillfällen hetsat mina hundar när de är knutna utanför butiken, även när min kvinna promenerat så har de skrikit efter henne. Jag har jagat dem varje gång men de är snabba som få.

Tända på ett äldreboende ett flertal gånger, de försätter våra äldre i direkt livsfara.

Påväg in i kriminalitet?!?!?! Det är fullblodsidioter som har gått alldeles för lång. Detta är inte pojkstreck utan ett rent angrepp mot vårat folk och land.

Möten anordnas med deras föräldrar och polis, vadfan ska det hjälpa?! Att prata?! Dags att ställa krav, antingen skärper sig dessa kulturberikade och bidrar till samhället som mer och mer försvinner bort tack vare att vi tog skiten till våran bakgård annars kan de åka hem.

Det är inte synd om dem!!!!

Den rassism som idag är ett faktum är mot oss vita, vi får inte säga ifrån, vi får inte tycka och vi får minsann inga frikort eller preveligerier pågrund av att vi är vita men hela tiden får vi höra hur vi minsann skall vara tacksamma och att vi har tur som är födda i Sverige. Vadå tur?! Mig veterligen så har mitt folk och min släkt jobbat för att bygga upp detta samhället. Det handlar inte om en plätt jord utan det handlar om de som vårdat och värnat om den och sott folk. Sista Svensken tar med sig flaggan när vi drar så kan vi se hur bra de driver Sverige och om allt förändras med en geografisk flytt.

Var är tacken?

vart är Svensken civilkurage? När skall vi vakna? När inbördeskriget är fullskaligt?
Räcker det inte att i Göteborg går de äldre inte ut efter ett visst klockslag, ungdomar blir rånade och förnedrade, Svenne är ett skällsord för fegis och våra barn och vårt folk går livrädda och utsatta för dagliga attacker. Detta är rasism, vi vita är de som utstår rasism och för mig är det totalt nog.

Min förhoppning har varit att i alla fall i Bengtsfors så skall folket samlas och visa att här kommer ni inte och gör så mycket som en fluga förnär. I Bengtsfors går inte ungdomsgänget trygga en sekund och om jag är "ensam" i detta så får det så vara men nu är det NOG.

Det har i veckan även vart en insident på Bengtsgården där en somalisk tjej diskuterar angående ordet negerboll. En pojk säger då att det är inte konstigt de äldre använder ordet för N-boll då de alltid gjort det. Hon hämtar då 3 polare som slår en av killarna och den andra blir hotad. Detta resulterar i att rektorn skickar hem alla. Även pojken som använt ordet N-boll och inte ens Negerboll blir hemskickad.
Dagen efter fortsätter hoten och jag åker till skolan, rektorn bjuder in mig på kontoret illa kvickt och försäkrar mig om att här på Bengtsgården är pojkarna trygga. Jag konfronterar även honom då han frågat pojken vart han bor efter att han visat säger rektorn att du kommer i allafall inte få stryk på skolan, men tydligen menade han bara på att pojken är trygg där på skolan. Samtidigt som jag är på receptionen säger en av de kulturberikade åter igen till pojken att han ska få stryk framför elevassisten och mamman.
Två elever är hemma från skolan då de känner sig otrygga. Min pojk har drömmar och mål, sköter sig fantastisk bra i skolan och jag är så stolt över honom. Ett löfte från rektorn om att jag ska ta tag i detta betyder för mig inte ett skit. Livrädd som alla andra att bli kallad rasist.

För mig var det nog för ett år sedan men nu nör de gett si på min son och även tänt eld på äldreboendet så får det bli tas till andra åtgärder.

Min önskan är att Folk i Bengtsfors kommer med för att förklara för dem att vi kommer inte tillåta detta. Ett möte där vi som Bengtsfors invånare förklarar för föräldrar till barnen och även för barnen att NU är det bra eller packa och dra. Jag kommer se till att de som vart på min pojk inte känner sig trygga en sekund på byn. Hoppas på att polisen tar tag i det är lönlöst, de gör inte ett skit.

Ni som vill ha Bengtsfors i tryggare skick än Göteborg har blivit, Vakna, det är nu upp till OSS!!!
Citera
2020-04-12, 01:18
Medlem
Uncorruptables avatar
Bengtsfors är en rik kommun, att det brinner lite är inte så farligt. Kan folket bygga upp ganska snabbt igen, lite extra skattehöjningar så är saken biff!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in