• 1
  • 2
2002-02-02, 12:46
Medlem
Gamla goda tider

Ligger mycket i det Du säger Loomchild..

Var Du med förr, på den gamla goda tiden ? När internet var framtid och bbser rulade..? :)
Citera
2002-02-02, 16:55
Medlem
Gamla goda tider

xtc, Var inte en "hacker" på den tiden, men jag kom in då BBSer var inne, då wares gick via postverket eftersom utlandssamtal var lite för dyrt (och att tanka 5 disketter i 2400 Baud är ju inte snabbt precis ;) och då IBM-kompatibla gick på 16 Mhz om de var det senaste.

Fick dator när jag var fem, det var för nästan 19 år sen nu, då farsak köpte en Sinclair ZX Spectrum (som fortfarande fungerar :).

Minns fortfarande när skolan skaffade internetabbonemang... När man upptäckte MP3. När man installerade sitt första nätverkskort. När man lödde ihop parallella nollmodem för att få snabbare överföring mellan datorerna.

Nä, nu ska jag inte bli sentimental här. ;)

/LoomChild
Citera
2002-02-02, 19:30
äldre konto (old)
Ej medlem
Gamla goda tider

>*mysa vid tanken*
>Press play on tape...
LOAD ERROR
SKRUVA PÅ TONHUVET
Citera
2002-02-03, 00:37
Medlem
Gamla goda tider

Ah, grafiker får väl köra AGA iofs, även om 1200's tangentbord är konstigt (men graphix-folk håller mest på med musen i alla fall ;)

Och jag väntar på ett brev...

/LoomChild
Citera
2002-02-04, 08:27
Medlem
Gamla goda tider

C64 för över 3000,- & Discdrive för 2500,-

Hoppade en massa år och missade mesta dos, kom tillbaka med W95. Snacka om att missa grunderna.

Hittade en C64 med DD för 40,- för ett år sen (prisskillnad?), det räddade ett par veckor och gav en tripp värre än LSD.

Håller inte med om att det var bättre förr, nu kan man leka med nätverk på ett helt annat sätt och priserna är mycket lägre.. man kan fixa "tillräckligt bra datorer" utan att det kostar en spänn det kunde man inte förr... (utan att knacka skolan och sno en ABC80, de ägde 4 st och vi hade minst en dags datorutbildning/år). Fördelarna med förr var möjligtvis bättre samhörighet och kompisanda samt att det inte fanns så många passwords.
Citera
2002-02-04, 09:27
Medlem
Gamla goda tider

Hmm, men i gengäld så löder jag inte i datorer så mycket längre. Minns de härliga dagarna när man inte bytte hela kort i sin dator utan delar. Minns när jag spräckte upp min Amiga under pågående "demoparty" och bytte lite 8250-kretsar som brunnit upp (gillade inte parallell-kabel-"nätverket" efter att kabeln åkt ut ca 40 gånger...

/LoomChild
Citera
2002-02-04, 16:24
äldre konto (old)
Ej medlem
Gamla goda tider

Tja kan inte smälta Lasse inlägg. Vad gör du här om du inte är intreeserad av Datasäkerhets? En stilla undran, själv är jag inte intresserad av försöka ta sig in i andras dator utan tycker det är intressant.
Mycket av det jag kan har jag lärt mig här liksom att det hur man ska skyddas sig .
Citera
2002-02-04, 17:30
Medlem
Gamla goda tider

Rätt på sitt sätt. Jag var och är inte så teknisk så jag fick aldrig min att fungera ordentligt igen, mycket enklare nu med hela kort, ingen lödpenna och man slipper stoppa telefonluren i en "låda".
Citera
2002-02-06, 08:58
Medlem
Gamla goda tider

Zeigen, Hmm, kan ju faktiskt hindra dig (PUL är så trevligt ibland) fast ser ingen anledning. Hmm, vi kan ju säga såhär:

Skriv om mig, skriv om scenhoror, skriv om folks syn på detta, folks teorier eller vad du vill, bra eller dåligt om folk, men det är på ett vilkor: det skall vara objektivt, informativt. Inget i stil med "LoomChild suger för folk säger det" utan ha med det som allas klagan saknar, substans, argument, fakta.

Och så är jag inte scenhora, är ju mediahora, duh. ;) *joke*

/LoomChild
Citera
2002-02-07, 08:51
Medlem
Gamla goda tider

Jasså, det var du Zero, men så säg det då så man vet. ;) Folk numer byter ju nick oftare än jag loggar på nätverk/servrar...

Nåja, väntar med spänning på artickeln.

/LoomChild
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här