2019-11-20, 13:32
Medlem
M Nordströms avatar
Som man kan läsa här så portas SD från Lärarförbundets möte i Lidköping. En ordförande i SD hade fått en inbjudan men förbundet ångrade sig och sade att han inte var välkommen för att förbundet anser att SD har fel värdegrund. Vad anser ni om detta agerande från Lärarförbundet?

Vidare skriver Roberth Andersson följande:

Citat:
De ska inte lära ut en värdegrund för eleverna och säga att alla är lika mycket värda och sedan utesluta, mobba ut, ett parti som är ganska stort.

Visst har han rätt i dubbelmoralen som Lärarförbundet har?

Artikeln från SVT:

Citat:
Sverigedemokraterna i Lidköping tackade ja till Lärarförbundets inbjudan till ett möte – då kom beskedet att de inte var välkomna. Inbjudan hade skickats till partiet av misstag.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/sd-i-lidkoping-inte-valkomna-pa-lararforbundets-mote
Senast redigerad av M Nordström 2019-11-20 kl. 13:39.
Citera
2019-11-20, 13:35
Medlem
YP4XQs avatar
Är Sverige det enda landet i Europa som tillåter och anammar politiskt förföljelse och förtryck?
Citera
2019-11-20, 13:37
Medlem
M Nordströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Är Sverige det enda landet i Europa som tillåter och anammar politiskt förföljelse och förtryck?

Det kan nog helt klart stämma, skulle definitivt inte förvåna mig.
Citera
2019-11-20, 13:38
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Det kan nog helt klart stämma, skulle definitivt inte förvåna mig.

Gud vad jag hatar Sveriges dubbelmoral när det kommer till förtryck och politisk förföljelse. Speciellt när det alltid handlar om hur svenskarna hatar sig själv och sitt land så innerligt och gör allt för att utplåna det... Det blir ironiskt på något vis, svårgreppat, som att argumentera med en 5-åring.
Citera
2019-11-20, 13:40
Medlem
M Nordströms avatar
Citat:
Gud vad jag hatar Sveriges dubbelmoral när det kommer till förtryck och politisk förföljelse. Speciellt när det alltid handlar om hur svenskarna hatar sig själv och sitt land så innerligt och gör allt för att utplåna det... Det blir ironiskt på något vis, svårgreppat, som att argumentera med en 5-åring.

Japp, dom klagar på Kina och andra länder men beter sig precis likadant
Citera
2019-11-20, 13:41
Medlem
Emolls avatar
Förklaringen: "Sverigedemokraternas värdegrund strider mot Lärarförbundets – bland annat eftersom de är motståndare till ”mångkulturalismen” – medan Lärarförbundet står upp för ett mångkulturellt samhälle."

Hahahahahahahahahha... Kan de inte fråga om deras anställda lärare de ska representera står upp för det där mångkulturella samhället i samma utsträckning😉

Alltid samma pinsamma PK förklaringar..
Citera
2019-11-20, 13:42
Medlem
Jag ställer upp på pricipen om alla olika värdegrunders lika värde...
Citera
2019-11-20, 13:43
Medlem
Citat:

I detta fall är det väl ett fackförbund som utesluter SD? Fack idag är ju alla emot SD dvs emot sina egna medlemmar...så varför vara medlem?

De lärare som inte begriper vad som orsakar den usla arbetsmiljön i skolan, får väl fortsätta rösta på de som fortsätter försämra den, dumhet är ju lagligt trots allt.
Citera
2019-11-20, 13:45
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:

Förmodligen, fast Sverige drivs av vänsteraktivister så detta är inga konstigheter egentligen.
Citera
2019-11-20, 14:04
Medlem
GeleZachas avatar
Sjukt, och så ska skolan verka för demokratin! Jävla dubbelmoralbyttor!
Citera
2019-11-20, 14:09
Medlem
Då får väl SD göra det arbetarrörelsen gjorde en gång i tiden: Bilda egna fackförbund.
Visserligen kommer det att bli en hård strid för att få sluta avtal, men det fick arbetarrörelsen också göra på sin tid.
Och då får man en värdemätare på var folk står egentligen.

I vilka yrkesgrupper tror ni SD skulle få stöd och medlemmar?

(Jag bara frågar sådär allmänt; jag tror inte på SD eller någon av de andra, jag väljer att vara opolitisk och obunden).
Citera
2019-11-20, 14:20
Medlem
M Nordströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Då får väl SD göra det arbetarrörelsen gjorde en gång i tiden: Bilda egna fackförbund.
Visserligen kommer det att bli en hård strid för att få sluta avtal, men det fick arbetarrörelsen också göra på sin tid.
Och då får man en värdemätare på var folk står egentligen.

I vilka yrkesgrupper tror ni SD skulle få stöd och medlemmar?

(Jag bara frågar sådär allmänt; jag tror inte på SD eller någon av de andra, jag väljer att vara opolitisk och obunden).

Fast Lärarförbundet skall tydligen vara en "opolitisk" fackorganisation som står under TCO, men tydligen så agerar dom inte så. Däremot LO samarbetar med Socialdemokraterna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in