2019-11-20, 01:02
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HataModeraterna
Vad tjänar man på att ljuga för främling?

Det gamla vanliga, folk vill verka märkvärdiga och inte ses som losers. Framförallt män vill försöka imponera med att de tjänar mycket pengar. Gäller kanske framförallt dem som har lite mindervärdeskomplex som säljare.

Här är visserligen en elva år gammal tråd, men här uppger de mer troliga löner.

http://www.familjeliv.se/forum/threa...ag-underbetald

Jag har jobbat inom olika delar av försäljning, de flesta jobb är slavjobb, ibland har de så dåliga villkor så det går inte att försörja sig på det, andra så har du en garantilön så du åtminstone får mat på bordet.

Du vill testa det, prova men försök att inte stå med öppen mun av beundran för alla de där skojarna med mindervärdeskomplex.
Citera
2019-11-20, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoooooo
Alla kan inte bli säljare. Antigen har du det i dig eller inte. Det behövs en viss typ av person. Jag jobba varje dag. Jag bodde på hotell 2 år i sträck och jobba hela tiden, jag var max ledig 20 dagar totalt på 2 år. Det var färska säljare som kom då och då och körde med mig. Dessa var max kvar 2 månader innan dom sluta eller fick sparken.

Feime som har tjänat åtta siffrigt varje månad. Killen är en robot. Han jobbar från 06 till 22 varje dag och gjort det i 10 år.
Men var jobbar du nu vilken bransch??
Citera
2019-11-20, 01:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Det gamla vanliga, folk vill verka märkvärdiga och inte ses som losers. Framförallt män vill försöka imponera med att de tjänar mycket pengar. Gäller kanske framförallt dem som har lite mindervärdeskomplex som säljare.

Här är visserligen en elva år gammal tråd, men här uppger de mer troliga löner.

http://www.familjeliv.se/forum/threa...ag-underbetald

Jag har jobbat inom olika delar av försäljning, de flesta jobb är slavjobb, ibland har de så dåliga villkor så det går inte att försörja sig på det, andra så har du en garantilön så du åtminstone får mat på bordet.

Du vill testa det, prova men försök att inte stå med öppen mun av beundran för alla de där skojarna med mindervärdeskomplex.

Slav jobb? Jag valde själv att jobba konstant i 2 år ingen tvinga mig. Jag hade möjligheten framför mig och kunde jobba hur mycket jag vill på provision. Som exempel en 200GB bredband gav 6600kr i TB. Jag hade 45% på all försäljning. Det är förskingrar som inte tar en möjlighet som denna. Bygg en stabil framtid.
Citera
2019-11-20, 01:09
Bannlyst
Citat:
Men var jobbar du nu vilken bransch??

Jag jobbar inte som försäljare länger. Jag har semester.
Citera
2019-11-20, 06:11
Medlem
En av min sons vänner jobbar som säljare, han säljer kök.
Han sparade ihop kontant insatsen till en lägenhet på 6 månader, vi bor i Stockholm.
Det här är väl 5 år sedan.
Det tycker jag låter som bra betalt, även om han sa sig jobba hårt.
Citera
2019-11-20, 06:29
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Så dem luffiga pundiga säljare man ser ute på stan stå och sälja el och abonemang tjänar alltså mer än läkare och advokater?

Nej. De tjänar mindre än vad heltidsprostituerade gör.

Citat:
Har pratat med en och annan fältsäljare som påstår sig tjäna över 50 000 i månaden.

Nutidens Gårdfarihandlare. 1% av dem säljer "Konrads Kalasklister" galant, medan 99% går på knäna, och företaget som står bakom dem går med plus oavsett.

Citat:
En kille berätta att han var sälj chef över en grupp och tjänade 80-120 tusen i månaden utan gymnasieutbildning!

Vågade han berätta för dig vad han sålde?

Citat:
Är det sant att man kan dra in dessa pengar idag?

If you're willing to sell your soul in order to sell garbage to garbagemen, then Yes.
Arbetet som sådant kan dock ådra dig multipla dödsfiender för livet, vilket tyvärr är ett villkor för jobbet som sådant.

Citat:
Någon med personliga erfarnheter av detta?

Yep. Jag lade ned hela min själ på ett jobb som gav stora pengar och som jag verkligen trodde på.
Det har tagit mig 8 år i total fattigdom att återerövra min själ efter det att det jobbet abrupt upphörde.

Citat:
Okej att man tvingas arbete många timmar men detta är en drömlön.

Ju äldre man blir som säljare, desto mer inser man att det viktigaste av allt, är att man känner sig tillfreds med det man säljer.
För den höga lön som ges, krävs det att du kompromissar med din personliga moraliska integritet?
Citera
2019-11-20, 16:35
Medlem
killawifes avatar
När jag jobbade som dammsugarsäljare så skröt en "supersäljare" på en kick-off med hur han hade sålt 100 kirbys på en månad. För detta fick han 6000:- per maskin. 6 bonuskirbys värda 27.000:- styck, ca 50.000:- i bonus från tävlingar, 1 rolexklocka m.m ca 675.000:- i lön för en månads jobb.

Senare kom det fram att Säljteamet fick 1000:- per såld maskin som plockades från provisionen på maskinen. Bonuskirbysarna gick till hans företag som han startade efteråt vilket de ALLTID gjorde. Och bonusarna från tävlingar delades på teamet 6 personer. Alla i teamet var sen lediga från jobbet i 2 veckor till 1 månad pga den orimligt hög arbetsbelastningen. Så egentligen var betalningen för arbetet 111.000:- per person för ca 6 veckors arbete. En väldigt hög lön givetvis men även en abnorm arbetsbörda där teamet jobbade 8-12 tim varje dag i en månads tid. Det låter alltid bättre när personen som försöker få dig att göra något berättar historien.

Man kan tjäna bra på att jobba som säljare och som regel tjänar man mer ju mer oseriöst arbetet är. De som jobbar med canvasförsäljning eller telefonförsäljning tjänar dock inte så bra idag pga att folk är jävla trötta på dem och deras oseriösa metoder.
Citera
2019-11-20, 16:55
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
När jag jobbade som dammsugarsäljare så skröt en "supersäljare" på en kick-off med hur han hade sålt 100 kirbys på en månad. För detta fick han 6000:- per maskin. 6 bonuskirbys värda 27.000:- styck, ca 50.000:- i bonus från tävlingar, 1 rolexklocka m.m ca 675.000:- i lön för en månads jobb.

Senare kom det fram att Säljteamet fick 1000:- per såld maskin som plockades från provisionen på maskinen. Bonuskirbysarna gick till hans företag som han startade efteråt vilket de ALLTID gjorde. Och bonusarna från tävlingar delades på teamet 6 personer. Alla i teamet var sen lediga från jobbet i 2 veckor till 1 månad pga den orimligt hög arbetsbelastningen. Så egentligen var betalningen för arbetet 111.000:- per person för ca 6 veckors arbete. En väldigt hög lön givetvis men även en abnorm arbetsbörda där teamet jobbade 8-12 tim varje dag i en månads tid. Det låter alltid bättre när personen som försöker få dig att göra något berättar historien.

Man kan tjäna bra på att jobba som säljare och som regel tjänar man mer ju mer oseriöst arbetet är. De som jobbar med canvasförsäljning eller telefonförsäljning tjänar dock inte så bra idag pga att folk är jävla trötta på dem och deras oseriösa metoder.

Kirbys är ju ökända för att lura stackars säljare där du förväntas hitta dina egna kunder (släkt o vänner) och sedan slutar de flesta efter nåfon månad när de inser att de bara blivit lurade. Kirbys har ju en egen tråd här på Flashback och de byter namn lite då och då.

Det gäller att lura eventuella kunder men även lura säljarna. På ett företag där jag jobbade som rekryterare så skulle de sälja abonemang, där ringde chefen upp en annan chef som tackade ja till produkten så att de andra säljarna skulle höra vilken fantastisk säljare chef 1 var.

Ljuga är väldigt enkelt, skulle vilja se en lönespecifikation från en "vanlig" säljare först för att ens överväga att tro på personen.
Citera
2019-11-20, 17:05
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoooooo
Jag jobbar inte som försäljare länger. Jag har semester.

Hur lång "semester" fick du och var sitter du?
Citera
2019-11-20, 17:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Hur lång "semester" fick du och var sitter du?

Du tror att jag sitter på kåken eller?
Citera
2019-11-21, 00:07
Medlem
LasseFranGnestas avatar
jag har själv jobbat med dörrförsäljning och på telefon. snittade ca 40 k / mån för ca 4-6 timmars arbete / dag. Har en kollega som tjänade 225k en månad, en annan tjänade 1.5 mkr / år. Inget är omöjligt. Ju svårare säljjobbet är desto bättre betalt.

Vet även folk som tjänar miljoner på detta. Ni behöver inte tro mig (skiter fullständigt i det) men så är det.

Mvh
Lasse
Citera
2019-11-22, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LasseFranGnesta
jag har själv jobbat med dörrförsäljning och på telefon. snittade ca 40 k / mån för ca 4-6 timmars arbete / dag. Har en kollega som tjänade 225k en månad, en annan tjänade 1.5 mkr / år. Inget är omöjligt. Ju svårare säljjobbet är desto bättre betalt.

Vet även folk som tjänar miljoner på detta. Ni behöver inte tro mig (skiter fullständigt i det) men så är det.

Mvh
Lasse
Vad sålde du som dörrförsäljare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in