• 1
  • 2
2019-11-20, 18:04
Medlem
TorOchPederInkassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chipapo
Menar du att de brukar gra sina krningar varje dag klockan 12 p vardagar?
Men kan ju sga att de arbetar som hkar isfall. r det verkligen sant?

Ja, s har jag frsttt saken. Jobbar inom inkasso sedan 6-7 r nu. S lnge du gr uttaget och fr ver till annat konto som du ej ger/ta ut i kontanter p en helg eller lyckas matcha in innan/efter deras vardagliga krning s br du med ltthet lyckas.

Hur mycket skulder har du TS?

Mvh
TorOchPederInkasso
Citera
2019-11-20, 19:01
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorOchPederInkasso
Om du har ett utmtningsbart belopp p kontot finns det risk att Kronofogden tar det. Den risken finns alltid nr en gldenr ligger inne fr verkstllighet (utmtning).

Kronofogden har ett samarbete med bankerna och kan utmta kontoinnehav direkt utan meddela i frvg.

Att Kronofogden bevakar dina konton som hkar stmmer verkligen inte. De brukar gra sina krningar runt kl. 12 vardagar och om du har ngot belopp ver frbehllsbeloppet ryker dessa med stor sannolikhet. S det gller att ha pengarna p kontot vid rtt tillflle och verfra dessa snabbt som attan.

Om du mot frmodan lyckas med detta s kommer det att starkt frsvra en eventuell skuldsanering d du medvetet undandragit dig att betala dina skulder.

Mvh
TorOchPederInkasso

Citat:
Menar du att de brukar gra sina krningar varje dag klockan 12 p vardagar?
Men kan ju sga att de arbetar som hkar isfall. r det verkligen sant?

Citat:
Ja, s har jag frsttt saken. Jobbar inom inkasso sedan 6-7 r nu. S lnge du gr uttaget och fr ver till annat konto som du ej ger/ta ut i kontanter p en helg eller lyckas matcha in innan/efter deras vardagliga krning s br du med ltthet lyckas.

Hur mycket skulder har du TS?

Mvh
TorOchPederInkasso

Har du en trovrdig klla till att Kronofogden kontrollerar gldenrernas konton varje dag?

Hur gr kontrollen till?

Vad menar du med "vardagliga krning"?