• 1
  • 2
2019-11-20, 18:04
Medlem
TorOchPederInkassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chipapo
Menar du att de brukar gra sina krningar varje dag klockan 12 p vardagar?
Men kan ju sga att de arbetar som hkar isfall. r det verkligen sant?

Ja, s har jag frsttt saken. Jobbar inom inkasso sedan 6-7 r nu. S lnge du gr uttaget och fr ver till annat konto som du ej ger/ta ut i kontanter p en helg eller lyckas matcha in innan/efter deras vardagliga krning s br du med ltthet lyckas.

Hur mycket skulder har du TS?

Mvh
TorOchPederInkasso
Citera
2019-11-20, 19:01
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorOchPederInkasso
Om du har ett utmtningsbart belopp p kontot finns det risk att Kronofogden tar det. Den risken finns alltid nr en gldenr ligger inne fr verkstllighet (utmtning).

Kronofogden har ett samarbete med bankerna och kan utmta kontoinnehav direkt utan meddela i frvg.

Att Kronofogden bevakar dina konton som hkar stmmer verkligen inte. De brukar gra sina krningar runt kl. 12 vardagar och om du har ngot belopp ver frbehllsbeloppet ryker dessa med stor sannolikhet. S det gller att ha pengarna p kontot vid rtt tillflle och verfra dessa snabbt som attan.

Om du mot frmodan lyckas med detta s kommer det att starkt frsvra en eventuell skuldsanering d du medvetet undandragit dig att betala dina skulder.

Mvh
TorOchPederInkasso

Citat:
Menar du att de brukar gra sina krningar varje dag klockan 12 p vardagar?
Men kan ju sga att de arbetar som hkar isfall. r det verkligen sant?

Citat:
Ja, s har jag frsttt saken. Jobbar inom inkasso sedan 6-7 r nu. S lnge du gr uttaget och fr ver till annat konto som du ej ger/ta ut i kontanter p en helg eller lyckas matcha in innan/efter deras vardagliga krning s br du med ltthet lyckas.

Hur mycket skulder har du TS?

Mvh
TorOchPederInkasso

Har du en trovrdig klla till att Kronofogden kontrollerar gldenrernas konton varje dag?

Hur gr kontrollen till?

Vad menar du med "vardagliga krning"?
Senast redigerad av trottwell 2019-11-20 kl. 19:06.
Citera
2019-11-20, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Har du en trovrdig klla till att Kronofogden kontrollerar gldenrernas konton varje dag?
Vad menar du med "vardagliga krning"?

Jag hade hoppats p att det skulle ta lngre tid innan ngon ifrgasatte det jag tidigare sagt.

Uttalalandena som avser vardaglig krning och att kontroll av konton sker dagligen r phittade.

Kanske ett nsketnkande frn min sida helt enkelt.

Med det sagt, Kronofogden har rtt att utmta kontoinnehav. Oftast sker det i samband med deras tillgngsutredning som sker en gng om ret (i vissa fall varannat r om KFM bedmt att gldenren saknar utmtningsbara tillgngar samt knd inkomst).

S risken att TS spelvinst utmtts r riktig, dock br han ha rejl otur om det sker.

Mvh
TorOchPederInkasso
Citera
2019-11-20, 20:05
Medlem
Citat:
Jag hade hoppats p att det skulle ta lngre tid innan ngon ifrgasatte det jag tidigare sagt.

Uttalalandena som avser vardaglig krning och att kontroll av konton sker dagligen r phittade.

Kanske ett nsketnkande frn min sida helt enkelt.

Med det sagt, Kronofogden har rtt att utmta kontoinnehav. Oftast sker det i samband med deras tillgngsutredning som sker en gng om ret (i vissa fall varannat r om KFM bedmt att gldenren saknar utmtningsbara tillgngar samt knd inkomst).

S risken att TS spelvinst utmtts r riktig, dock br han ha rejl otur om det sker.

Mvh
TorOchPederInkasso
Tjena Tor s om jag har uppfattat det rtt s drev du bara med mig i brjan. Allts s gr de inte en vardaglig kontroll kl 12 varje dag?
Lste ocks precis ngonstans att de gr en 1 kontroll varje halvr. Men osker p om det stmde.

Men de som du sger de skulle vara ren otur bokstavligt ifall de prickade rtt in p de.
Citera
2019-11-20, 20:09
Medlem
De kanske gr kontroll ver din ekonomi en gng om ret eller ??

Har du otur s kontrollerar de samma dag som vinsten kommer
Citera
2019-11-20, 20:14
Medlem
Citat:
Tjena Tor s om jag har uppfattat det rtt s drev du bara med mig i brjan. Allts s gr de inte en vardaglig kontroll kl 12 varje dag?
Lste ocks precis ngonstans att de gr en 1 kontroll varje halvr. Men osker p om det stmde.

Men de som du sger de skulle vara ren otur bokstavligt ifall de prickade rtt in p de.

Jag r ledsen TS, men det r korrekt. Jag valde att verdriva Kronofogdens rutiner i syfte att f dig att anvnda din spelvinst till att betala dina skulder.

KFM kollar i de flesta fall dina kontoinnehav vid deras tillgngsutredning som sker rligen men kan ven gra detta om de skulle f tips frn personer om att du skulle ha mer pengar p kontot n frbehllsbeloppet.

Om du hade haft en skuld till mig (vilket du kanske har) s hade jag tipsat KFM om din spelvinst.

Men ja, du ska ha rejl otur om de faktiskt mter ut din spelvinst.

Mvh
TorOchPederInkasso
Citera
2019-11-20, 20:15
Medlem
trottwells avatar
Citat:

Mata inte trollet, lt den sjlvd.

Nej, det grs Inga dagliga kontroller p ditt konto.
Citera
2019-11-20, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Mata inte trollet, lt den sjlvd.

Nej, det grs Inga dagliga kontroller p ditt konto.

Ls mitt inlgg som gjorde en minut tidigare n ditt. Frklarar syftet med den verdrivna informationen och hur det fungerar i praktiken.

Med detta i beaktande br undertecknad ej anses vara ett troll.

Mvh
TorOchPederInkasso
Citera
2019-11-21, 23:16
Medlem
llanzs avatar
Bara att ndra via spel sidan att pengarna gr till en bekant som sedan hen kan ta ut t dig.
Citera
2023-08-14, 17:18
Medlem
Pengar som kommer in p ett (spelkonto) kommer dom vl inte t s lngen dom str p kontot,det r vl nr dom verfrs till ett vanligt personkonto som eventuellt fogden kan norpa t sej pengarna fr dom kan vl ej g in p folks spelkonto ? Och hrja runt? Sen kan man ju p spelkonto vlja vilket konto man vill ha pengar insatta p,har man en plitlig polare kan man ju ha hans konto? Eller ett konto utomlands som man frfogar ver!! Eller ta ut med (swich) d r max beloppet 10.000:-/dag 24 tim frn spelkonto och sen swicha vidare till ngon som kan ta ut pengarna, d r ju pengarna bara p kontot i ngon minut tills dom frsvinner frn ens konto ju (Eller) d ska man vl bara ha otur om fogden kollar just dom minuterna man gr verfringen eller.
Mer pengar t folket utan att fogden snor det.
Ps.har blst fogden p 300 k haha...
Citera
2023-08-15, 08:01
Medlem
Betala allt till kronofogden..du kommer vinna p att du gr det
Citera
2023-08-15, 10:04
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
De s hr att jag har vunnit strax ver 20 tusen p ngot turspel. Tnkte gra ett uttag istllet fr att spela bort skiten. Har skulder till kronofogden och undrar om pengarna kommer frsvinna direkt nr jag gr uttag?
Seris frga - varfr inte betala av en del av din skuld?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in