Citat:
Ursprungligen postat av
TaxiFB
FK vill att man först har praktik innan man tar in AF. Men det är arbetsgivaren som bestämmer när jag ska börja få timlön. (99% säker på att det var något liknande).
Dessutom så tar inte företag emot praktikanter bara sådär... Jag har själv testat redan.
Jag tror inte det där stämmer om att man skall först ha praktik innan man tar in AF. AF går man väl först till för att just få praktik. Men det jag pratar om är ARBETSTRÄNING.
Det är för de som varit sjukskrivning länge eller de som inte kan finna ordentligt jobb och behöver komma till arbetslivet. Och det kanske du kan ta hjälp av genom din diagnos så kan AF ställa upp och hjälpa dig in till arbetsträningen. Du får inkomst inkl får du något att skriva i ditt CV. Jag tror inte du behöver skriva att du arbetstränat, om du inte vill. Du kan bara skriva det du har hållit på med helt enkelt.
All denna information kanske du skall gå till FK och AF och snacka med?
Du skriver att du är oroad för att du inte skall få inkomst mer. Kan inte du ta de där pengarna du får och studerar upp gymnasieämnen då?
När du fått tillräckligt med poäng kan du gå på yrkeshögskola. Då kan du välja vilken program som helst i princip som du skulle kunna tänka dig i.