2019-11-27, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GuzHutz
Nja, då krävs det ett x antal kilo sten isåfall, för kroppen kommer för eller senare släppa ut gaser så det flyter upp.
Och exakt hur mycket som krävs för att förhindra att en kropp skall flyta upp kan jag inte säga, har aldrig testat detta å lär nog aldrig göra de heller

Haha nej, ett sådant experiment bör inte testas 😬
Läste dock att man kan punktera kroppen på olika sätt, just för att släppa ut gaser och förhindra att kroppen flyter upp.

För övrigt så hoppas jag att jag aldrig någonsin blir misstänkt för något, eller försvunnen.
Min sökhistorik ser inte så värst trevlig ut just nu, haha.
"Avlägsna kropp, förhindra kropp att flyta upp, kropp uppäten av djur, liklukt, komma undan med mord" osv osv 😬
Citera
2019-11-27, 13:08
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mkv1977
Samma teorier dag in dag ut här nu. Känns även FB stampar på samma ställe som allt annat i det här fallet.
Nejdå, teorin om vildsvin är ny
Men förutom det så ja, inget nytt 😟
Citera
2019-11-27, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Finns det någon bild på mördaren?

Här. MGM
https://imgur.com/G3qt6iT
Citera
2019-11-27, 13:11
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goliat1982
Fy fan!
Kan vara något av det vidrigaste jag sett. Alltid trott att det där med att svin äter upp allt bara är en myt, men jag verkar ha fel. 🤮🤮

Magnus Natschki låg utanför uddevalla i 36 dagar och blev inte uppäten.

Resultat från Rättsmedicin:
"Vävnadsförlust efter djurangrepp ses på bålens vänstra sida, på högra överarmen och på baksidan av vänstra låret."
Citera
2019-11-27, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
https://minfil.com/ve3bT0B0n8/karta_s_k_wilma_andersson_jpg

Vad är GMs familjs adress?
Citera
2019-11-27, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Det har stått i media att man koncentrerat sökningar runt Ljungskile på grund av uppgifter som kommit fram i förhör, iakttagelser samt teknisk bevisning, så det finns anledningar till varför polis varit i området.
Jag har bara läst att det var "uppgifter i utredningen" (bohusläningen 20 nov) som ledde fram till att polisen började söka där på tisdag, samma dag som T häktades, och dagen efter. Det var förmodligen en kvalificerad gissning från polisen och inte något som T sagt i förhör för han vidhåller fram till denna dag att han inte vet vad som hänt Wilma.

Citat:
Det var uppgifter i utredningen under tisdagen som fick polisen att inrikta sig på trakterna runt Ljungskile.

Det kan förstås vara vittnesuppgifter också, men just vägen till Köperöd från Bratterödsmotet är intressant för polisen för att den är lågtrafikerad, just en sån väg en som vill gömma en kropp tar.
Citera
2019-11-27, 13:17
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Magnus Natschki låg utanför uddevalla i 36 dagar och blev inte uppäten.

Resultat från Rättsmedicin:
"Vävnadsförlust efter djurangrepp ses på bålens vänstra sida, på högra överarmen och på baksidan av vänstra låret."
Där finns inga uppgifter om vildsvin men mot Sotenäs-tossene är det extremt mycket, vet ju inte hur långt hon blivit körd innan dumpning 😟
Citera
2019-11-27, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyaso
Vad är GMs familjs adress?

Pappan? På nr 3
Citera
2019-11-27, 13:18
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinkQueen
Nu vet jag inte vilka fördomar du sitter på, men nej, det är verkligen inte okej för muslimska, troende och praktiserande män att "knulla otrogna horor". All form av relation utanför äktenskap är haram, mao förbjudet.
Kan även tillägga att inom islam (om du är man), så har du rätt att gifta dig med en icke-muslim. Men kravet är att hon ska vara troende, är hon ateist får du inte gifta dig med henne.
Muslimska kvinnor får endast gifta sig med muslimska män dock, men nu är inte detta fallet och behövs därför inte spekuleras kring.
Familjer som påtvingar sina söner att gifta sig med endast muslimska kvinnor gör detta av kulturella skäl, ej religösa.
Återigen så verkar familjen varken vara särskilt religiösa eller kulturella av sig. Hade familjen haft något emot förhållandet så hade detta markerats tidigt, inte efter 2 år, när hela byn sett dom tillsammans.
Däremot står jag fast vid att pappan hjälpt till med att få bort kroppen efter "sonens misstag". Tror inte han är inblandad i ett eventuellt mord, men just för att rädda sonen/familjens rykte. Det har ju nämnts att pappan är väldigt respekterad i trakterna.

Har aldrig hört talas om att en muslimsk man i Sverige inte fått ha utomäktenskapliga förhållanden med svenska kvinnor. Dina fantasier om det har du nog bara läst i en bok. Muslimska kvinnor gäller det för däremot. Det är du som har fördomarna som grundar dig på teoretiska spekulationer om islams förkunnelse, inte på fakta här i verkligheten. Kulturen påverkar religionen och vice versa. Kultur och religion är aspekter av varandra, att kategoriskt särskilja dem är helt enkelt fel.

Jag vet inte om han var inblandad i att dölja mordet. Om han var det så tyder det ju på att han har den kurdiska hederskulturen ganska starkt. Skamkulturen istället för den svenska skuldkulturen.
Citera
2019-11-27, 13:20
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Jag har bara läst att det var "uppgifter i utredningen" (bohusläningen 20 nov) som ledde fram till att polisen började söka där på tisdag, samma dag som T häktades, och dagen efter. Det var förmodligen en kvalificerad gissning från polisen och inte något som T sagt i förhör för han vidhåller fram till denna dag att han inte vet vad som hänt Wilma.

Det kan förstås vara vittnesuppgifter också, men just vägen till Köperöd från Bratterödsmotet är intressant för polisen för att den är lågtrafikerad, just en sån väg en som vill gömma en kropp tar.
Ja det finns ju väg från mgm till just den vägen.
När man tänker på det så finns det hur många småvägar som helst runt Uddevalla 😳
Citera
2019-11-27, 13:21
Medlem
[quote=Arkaniio|69428566]
Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky

Vi börjar här: https://foller.me/wilmanouvelle
titta på när kontot skapades och i vilken tidszon det skapades.
titta på att det inte är förinställt svenska som språk, som är standard när man skapar en twitter i sverige.

Gå sedan till Tomatos inlägg #11503 där denna person säger att namnet har ändrats runt tiden till W's försvinnande.

Kontot pratar om USA och delar MAGA matrial, vilket inte riktigt hänger ihop med annat som W delat på sina Insta och Facebook.

Kolla profilbilden, samma bild som används i efterlysningarna av W, med den vita kanten som tyder på att det är ett skärmklipp eftersom W har andra bättre bilder som inte skulle vara klippta så.

Det finns endast 3 kopplingar mellan W och detta kontot:
- Profilbilden (som är tveksam)
- Namnet (som går att ändra i efterhand)
- Att de sista 4 inläggen handlar om en kille hon följer på instagram (varför har hon inte delat något av han innan?)

Men då får du samma fråga: Vilken info pekar på att detta är 100 % Ws konto?

Profilbilden kan förklaras av att hon beskurit den i något program eller tagit en skärmdump själv. Att det är samma profilbild som hon har på Instagram kan tolkas som att hon helt enkelt tyckte om den bilden - inget konstigt med att använda samma bild på flera ställen.

Det kan i alla fall konstateras att namnet inte har ändrats efter den 13:e november, då Web Archive har arkiverat en tweet från henne med namnet wilmanouvelle den 13:e november: http://web.archive.org/web/*/twitter.com/wilmanouvelle/*

Tycker många av hennes tweets och retweets hänger ihop med vad vi känner till om henne. Hon verkar uppenbarligen ha haft en grej för mellanösterngrabbar och de senaste tweetsen hon lagt upp innehåller ju mer eller mindre bara arabiska killar. Många av tweetsen handlar om relationer och lojalitet, vilket jag tycker passar väl in med vad en 17-årig tjej kan twittra om. På hennes Facebook har hon också lagt upp något 2pac-citat som påminner om de citat hon delat på Twitter.

På vilket sätt stämmer MAGA-tweetsen inte in med vad hon delat på Facebook/Insta? Hennes Instagram är låst, är du en följare till henne eller? På Facebook har jag inte sett att hon delat något anti-Trump-innehåll.

Sammantaget tycker jag det är mycket som pekar på att det är hennes konto även om vi inte kan vara 100% säkra.
Citera
2019-11-27, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Finns det någon bild på mördaren?
Han är bara MGM ännu. Men som svar på din fråga - Ja!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in