[quote=Arkaniio|69428566]
Citat:
Ursprungligen postat av
tinkyminky
Vi börjar här:
https://foller.me/wilmanouvelle
titta på när kontot skapades och i vilken tidszon det skapades.
titta på att det inte är förinställt svenska som språk, som är standard när man skapar en twitter i sverige.
Gå sedan till Tomatos inlägg #11503 där denna person säger att namnet har ändrats runt tiden till W's försvinnande.
Kontot pratar om USA och delar MAGA matrial, vilket inte riktigt hänger ihop med annat som W delat på sina Insta och Facebook.
Kolla profilbilden, samma bild som används i efterlysningarna av W, med den vita kanten som tyder på att det är ett skärmklipp eftersom W har andra bättre bilder som inte skulle vara klippta så.
Det finns endast 3 kopplingar mellan W och detta kontot:
- Profilbilden (som är tveksam)
- Namnet (som går att ändra i efterhand)
- Att de sista 4 inläggen handlar om en kille hon följer på instagram (varför har hon inte delat något av han innan?)
Men då får du samma fråga: Vilken info pekar på att detta är 100 % Ws konto?
Profilbilden kan förklaras av att hon beskurit den i något program eller tagit en skärmdump själv. Att det är samma profilbild som hon har på Instagram kan tolkas som att hon helt enkelt tyckte om den bilden - inget konstigt med att använda samma bild på flera ställen.
Det kan i alla fall konstateras att namnet inte har ändrats efter den 13:e november, då Web Archive har arkiverat en tweet från henne med namnet wilmanouvelle den 13:e november:
http://web.archive.org/web/*/twitter.com/wilmanouvelle/*
Tycker många av hennes tweets och retweets hänger ihop med vad vi känner till om henne. Hon verkar uppenbarligen ha haft en grej för mellanösterngrabbar och de senaste tweetsen hon lagt upp innehåller ju mer eller mindre bara arabiska killar. Många av tweetsen handlar om relationer och lojalitet, vilket jag tycker passar väl in med vad en 17-årig tjej kan twittra om. På hennes Facebook har hon också lagt upp något 2pac-citat som påminner om de citat hon delat på Twitter.
På vilket sätt stämmer MAGA-tweetsen inte in med vad hon delat på Facebook/Insta? Hennes Instagram är låst, är du en följare till henne eller? På Facebook har jag inte sett att hon delat något anti-Trump-innehåll.
Sammantaget tycker jag det är mycket som pekar på att det är hennes konto även om vi inte kan vara 100% säkra.