2019-11-19, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalroot
Liten summering av det som kommits fram till!

Summering!

Wilma 17 år anmäls försvunnen den 18/11
Wilmas anhöriga tror att wilma försvann under torsdagen förra veckan.
Wilma bor inte på något hem, detta har förväxlats med en annan person!!!, hon verkade ha samboförhållande med den nu misstänkte Tishk* Shab*z
glasögon och skor hittas i en skogsdunge? men ej bekräftat tillhörande den försvunne
Något som verkar nedbränt undersöks av tekniker?
Tishk* Shab*z är 22 år och blev idag häktat som skäligen misstänkt.
Tekniker går igenom Tishk* Shab*z lägenhet.

Tishk* Shab*z Har uppvisat konstigt beteende, Sen torsdagen, Enligt anhöriga.
En granne noterade en polisbil med blåljus vid Tishk* Shab*z lägenhet torsdagkväll
En annan granne (samma?) noterade tunga steg i trapphuset, men ingen var där.
Polisen söker just nu i ett område kring Ljungkile.
Emme*i Se*ander är styvmamma, Och inte syster

Det finns mordmetoder som inte ger särskilt mycket blodspår. Sker gärningen dessutom i en säng, är det snabbt att svepa kroppen i sängkläderna, som dessutom måste brännas.
Men att stycka en kropp blir sannolikt så "grisigt" att tekniker snabbt fastställer mängder med blodspår. Inom ett dygn vet man sedan om blodet är den försvunnas.

Ett mord i en skog blir förståss värre att hitta spår efter.

Såg ett vettigt inlägg där den misstänktes agerande diskuterades. Det blev massor av frågetecken. I klansamhällen under sharia, så har kuffars kvinnor lägsta status, vilket kan innebära att en klan-vän är gärningsman av "hedersskäl" för någon "förolämpning" normalsvensken inte fattar. Bara en sådan sak som att horan (enl sharia) vägrar ligga med honom kan leda till hämnd. Den misstänkte kan därvid inte skvallra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Håller med om att det är enormt osvenskt att höra tunga ljud (duns) i trappuppgången och inte kika efter vad det är. Till och med jag som är man skulle bli otroligt nyfiken/oroad och kika efter!
Suck... varför läser du inte ordentligt? Han GICK UT I TRAPPEN och tittade, men det var ingen där. Läs inte tråden, läs i media, då får du åtminstone hyfsad relevans och uppdatering. Det kan bli fel där också, men inte lika fel som vissa inlägg i den här tråden.
Citera
Medlem
Vad är det för dysfunktionella jävla människor.

Hur fan kan en 17-åring inte ha setts till sedan torsdag men anmäls försvunnen först på söndagen??

I nio fall av tio drabbar detta bare WT på ett eller annat sätt.

En normalt fungerande familj hade reagerat mycket tidigare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
För helvete lär er att skriva en källa. Var bekräftas detta? Eller tillhör du sökgruppen och ville vara först med skvaller? Eller är det samma fynd som skorna och glasögonen du talar om?

Jag vet fortfarande inte hur man länkar via mobilen, tagga ner för fan.

Nä de är utöver skorna och läsglasögonen
Citera
2019-11-19, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Håller med om att det är enormt osvenskt att höra tunga ljud (duns) i trappuppgången och inte kika efter vad det är. Till och med jag som är man skulle bli otroligt nyfiken/oroad och kika efter!

Grannar har hört tunga fotsteg, inga dunsar. En äldre granne gick ut i trappen, men personen var då tyvärr borta redan.
Citera
2019-11-19, 19:50
Medlem
MenVadVetJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Varför skulle då polisen har misstänkt mord efter dessa fynd?

Jag citerar mig själv ordagrant, som svar på din fråga, som du citerade mig på.

Citat:
Det är ju verkligen rimligt, i och med fynden.
Men jag tycker det är ett märkligt val av plats.
Så mina funderingar är var hon kan vara om det visar sig att det inte är hennes tillhörigheter.*
Nu verkar de ju ha fått något tips i Ljungskile, men jag tycker att de borde kolla skogen vid Fridhem.

Tycker du att jag felbedömmer polisen genom att jag har en tanke om vart hon kan finnas?
Givetvis letar polisen efter tips och ledtrådar!
Men jag som född, uppvuxen och boende i Uddevalla kan väl, snälla nån, få ha åtminstone en tanke, eller liten känsla, om vart utrikesfödda befinner sig och vart det är mer eller mindre troligt att dessa gör sig av med bevis?

Är det ok för dig att jag lämnar information i den här tråden, som KANSKE är relevant?
Citera
2019-11-19, 19:50
Medlem
https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/misst%C3%A4nkt-mord-bakom-wilmas-f%C3%B6rsvinnande-en-man-anh%C3%A5llen-1.20518531

Även hittat en brandsläckare i Ljungskile
Citera
2019-11-19, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Jo, men fortfarande inte alla. I rena siffror finns det väldigt många kristna och yazidier.

Vad gm är vet jag inte.

Många av dem som flytt från Pakistan/Afghanistan/Kurdistan är kristna. Svårare för dem att bo kvar i sina länder. Du har helt rätt!
Citera
2019-11-19, 19:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Suck... varför läser du inte ordentligt? Han GICK UT I TRAPPEN och tittade, men det var ingen där. Läs inte tråden, läs i media, då får du åtminstone hyfsad relevans och uppdatering. Det kan bli fel där också, men inte lika fel som vissa inlägg i den här tråden.

Han gick ut i trappen men tog inte reda på vad det var som orsaka ljudet.
Citera
2019-11-19, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashblakk
Tycker ni att detta beteende visar på en "orolig styvmamma" med stort hjärta
Eller en arogant självupptagen godhetsknarkare

Detta postade hon på sin facebook igår, https://www.facebook.com/emmeli.selander
inatt Kl:
00.29 Snyftrepotage om Afghaner
1.21 Efterlysning Wilma
1.22 Efterlysning Wilma
1.40 Snyftrepotage om Afghaner
1.50 Snyftrepotage om Afghaner
2.39 Efterlysning Wilma
2.42 Snyftrepotage om Afghaner
2.42 Efterlysning Wilma

Är det normalt att ägna sig åt sina "intressen" när ens styvdotter kanske ligger död eller kidnappad nånstans?

Det är nog inte helt normalt nej.
Citera
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werupmannen
Jodå googla så får du se. Det handlar om ett barn nu alltså högsta prioritet.

Prioritet ja, men själva processen tar sig tid.

De ska ju sekvenseriera först något att matcha mot. Möjligtvis kan PKU proven användas men var det finns lagrade just hennes, jaa...
Om du vill argumentera kan du väl länka till en källa och inte skriva googla
Citera
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MenVadVetJag
Hon är 17. Hon har all rätt att vara naiv.

Får man rätt värderingar hemifrån så väljer man också med känsla vem man umgås med och det redan långt innan man är 17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in