2019-11-22, 20:48
Medlem
Vegakaptens avatar
Märkligt tyst från BO:s kompisar. I den åldern brukar det finnas många som hänger på fb och någon borde väl ha lite tankar och idéer att bolla.
Citera
2019-11-22, 20:48
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kroppefjäll.

Citat:
Ursprungligen postat av Tjejtrasan
Finns även Kroppefjäll uppe i Dalsland. Vet inte hur välbesökt det är, men för ett gäng år sedan var det en som försvann där. Det tog 6 månade rinnan han hittades, så känns som om det inte är så välbesökt på vissa ställen. Men ja, det finns mycket vatten och skog i närheten av Uddevalla så det finns då gott om platser...

https://www.lansstyrelsen.se/vastra-gotaland/besok-och-upptack/naturreservat/kroppefjall.html

Citat:

"Kroppefjäll är ett av länets större naturreservat. Du hittar reservatet mitt på högplatån. Det här är näringsfattiga marker, kryddade med fattigkärr och magra tallhedar. Området är lättorienterat, tack vare ett flertal vandringsleder. Men se till att ha stövlar eller kängor på fötterna. Det är ofta blött i markerna."
Citera
2019-11-22, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vatcha
Jag bor i Uddevalla och har letat vid tre olika platser, uppe vid havskuren återvinningscentral i skogen runt om, nere vid landbadet och vid samneröds skjutbanor där flera poliser söker, talade med en polis som gick med hund och sökte, han tyckte det lät intressant med havskuren och skulle ta en tur dit. Fikk söker runt om skogen uppe vid kuröd som ligger nära denna skjutbana.
Imorgon ska jag upp och leta vidare vid småvägar och skogen i norra Uddevalla, en bit förbi havskuren.

Vet du om dom sökt i skogarna vid Kapelle? Det är ju ändå nära bostaden...
Citera
2019-11-22, 20:53
Avstängd
När man tar fram sökradie görs det då följande?: se över gm transaktionshistorik när senaste tanktillfälle va och hur mycket. Kolla kameror på tankstation se ifall pumphantaget hoppar till (fulltank). Sedan kollar aktuell bensinnivå i bilen just nu?

Visst man kan betala kontant o ej tanka fullt samt kör mil innan tillfället för dumpning menmen..

Tycker däremot om man inte redan gjort det att man ska tracea gm telenät alltså vart/vilken närmaste mast han vart uppkopplad på. Även gm anhöriga, bror far. Någon har definitivt haft luren på vid tillfället.

Ta fram bilder över sjöar, platser mm i området visa för gm och hans anhöriga för att se eventuella reaktioner. Är extremt svårt för en otränad att inte lämna någon reaktion ifall man är dom på spåren.

Förstår däremot inte om nu dom söker med drönare och sen anser att platsen är genomsökt eller om man ändå går igenom plats till fots? Det är nästan omöjligt att hitta någon på en drönarkamera i skog speciellt i detta mörker. Har gm hans tid på sig har han väl förmodligen grävt lite också..

Hoppas verkligen att familjen får ett avslut snart och flickan hittas.

Gm och hans medhjälpare hoppas jag brinner i helvetet.
Citera
2019-11-22, 20:56
Medlem
vatchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejtrasan
Vet du om dom sökt i skogarna vid Kapelle? Det är ju ändå nära bostaden...

Det vet jag inte. Men de har varit länge runt kuröd, även med helikopter. Men skulle tro att de är mycket centralt och letar. Tycker det är konstigt att de inte är mer uppe norr om dalaberg, då detta är känd mark för honom, som många andra påpekat.
Citera
2019-11-22, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vegakapten
Märkligt tyst från BO:s kompisar. I den åldern brukar det finnas många som hänger på fb och någon borde väl ha lite tankar och idéer att bolla.

I BOs ålder ska ingen hänga på flashback. 18årsgräns.
De är väl ute och söker. Om hon ens hade några nära vänner, verkar väl inte vara npgon som uttalat sig?
Citera
2019-11-22, 20:58
Medlem
Läste lite tidningar och får en känsla av att det söks centralt inne i Uddevalla. Han har väl knappast dumpat henne där?
I fullständig panik efter att killen dödat sin flickvän drar han knappast in till city och gör sig av med kroppen. Gissar nu att han har kk och tillgång till bil, så åker han antagligen så rakt ut i ödemarker som möjligt hemifrån. Den snabbaste rutten till mindre vägar med lite trafik verkar vara mot norr sett från hans bostad. Om han följer Göteborgsvägen kommer han fort ut i terrängen. Jag tror inte han vågar åka genom stan med en kropp i bilen. Dessutom bor pappan längs den väg jag menar att den MT kan ha tagit.
Lite eld på diskussionen huruvida pappan hjälpt till vid dumpning av kropp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Har du möjlighet till det, så tror jag att det är en mycket bra idé. Har du tillgång till hund så är det ännu bättre. Och om du har möjlighet, kolla gärna ifall det finns kameror vid anläggningen.

Önskar att jag kunde hjälpa till också.
I norra Uddevalla är det ett omfattande militärt övningsområde. Mycket skog och mycket grusvägar som förgrenar sig över ett större område. Militären har ofta övningar. En del vägar är avstängda med vägbom med anvisningar om övningstider, andra vägar saknar vägbom men skyltar om militärt område står tätt längs landsvägen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Jag saknar live tv direkt från sökområdena från samlingsstället. Intervjuer från frivilliga och ev poliser som deltar i sökandet. Som man hade när man letade efter Lisa i Götene. Det engagerar ännu mer. Folk vill delta. Hade detta varit i USA hade varenda tv station varit på plats.

Tror det skiljer lite mellan detta fallet/sökandet och Lisa Holm.
Dels är det inte lätt att göra vettig TV när det bara är ljust 3h/dygn. Dels var det många fler sökande i Lisa Holm-fallet (pga sommar och semester) och dels är fascinationen av sk "sommarmord" mycket större än detta.
Citera
2019-11-22, 21:02
Medlem
Ja så är det säkert. Man vill bara veta vad som händer och var man söker. Det enda man vill är att hon hittas.

Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Dels är det inte lätt att göra vettig TV när det bara är ljust 3h/dygn. Dels var det många fler sökande i Lisa Holm-fallet (pga sommar och semester) och dels är fascinationen av sk "sommarmord" mycket större än detta.
Citera
2019-11-22, 21:08
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vegakapten
Kanske är de PK?
Citera
2019-11-22, 21:09
Medlem
PW-Gerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag

Ja, sen har vi ju den lilla detaljen med omständigheterna kring respektive fall. Lisa Holm-fallet var betydligt mer utav ett mysterium än det här. Typ Marina-fallet i Spekeröd känns mer aktuellt att jämföra med det här fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in