2020-10-12, 19:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
Min mamma är fruktansvärt osjälvständig, hon måste ha en karl och hon sätter sina karlar framför sina barn. Jag tycker att Wilmas mamma och syster verkar vara likadana; väljer män framför dotter/syster. Vill inte styvpappa/"svåger" så blir det så. Jag avskyr såna svaga människor!
Det är så tragiskt.
För det har inte framkommit ifall det var väldigt mycket bråk och tjaffs, som gjorde att det helt enkelt inte fungerade att Wilma bodde hos sin mamma.
Hon var fortfarande ett barn, inte ens 18 år. Hon ville flytta hem till sin mamma, men fick inte.
Citera
2020-10-12, 20:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av spelberoende
Vet inte vad som skrivits det senaste i tråden men jag har info som jag blev ombedd att inte dela men för er skull.

Polisen hittade Wilmas huvud i en plastpåse i en ryggsäck som pojkvännen ägde i ett av källarföråden, vet inte om det var hans föråd eller någon grannes

Polisen bröt upp pojkvännens golv och hittade mängder av blod under brädorna

Detta är varför dom omhäktade honom

En stark teori är nu att han styckade henne i så små bitar att han lyckats spola ner henne i toaletten, det är då därför polisen sökt mycket i brunnar och avlopp etc. Dock känns det orimligt för han måste isåfall brytit alla hennes ben många gånger.

Pojkvännens pappa har flytt till hemlandet.

Detta är vad jag vet av någon som fått direkt info av polisen

Jag vet inget mer så iän så länge så inte lönt att fråga mig något.

Jag spekulerar att han inte hade möjlighet att krossa hennes huvud eller att han ville spara det som en trofé

Jag uppdaterar om jag får reda på mer.
Spektakulär information. 5 dagar efter att det blev känt att polisen funnit en kroppsdel.

29 nov 2019:

https://www.gp.se/nyheter/västsverige/kroppsdel-hittad-i-sökandet-efter-wilma-andersson-i-uddevalla-1.20949569
Citera
2020-10-12, 21:13
Medlem
SvenBHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halteper
Jag fattar inte hur en människa kan lyssna på ett "hjärtskärande skrik" som grannen väl sade och att det pågick i upp till 10 minuter utan att gå upp och sparka på dörren eller vad fan som helst. Hans barn vaknade t.o.m. av skriket! Och vad gör då krigaren? Jo, han går ut och ställer sig och lyssnar i svalen "men efter en stund så tystnade det" så han gick in och stängde dörren. Fortsatte väl spela patiens på datorn gissar jag. En så'n djävla syltrygg!

Jag håller med. Jag hade oturen att bo granne med ett par där pojkvännen misshandlade sin flickvän otaliga gånger. Jag ringde säkert polisen 5-6 gånger för att rapportera den jäveln. Till slut så flyttade jag därifrån av andra anledningar.
Citera
2020-10-12, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Spektakulär information. 5 dagar efter att det blev känt att polisen funnit en kroppsdel.

29 nov 2019:

https://www.gp.se/nyheter/västsverige/kroppsdel-hittad-i-sökandet-efter-wilma-andersson-i-uddevalla-1.20949569

Jag minns det där inlägget. Vilken historia användaren fick till där. Inte många siffror rätt. Undrar vad som driver människor att komma med direkta falsarier.

23 okt 2020. Då är i alla fall jag på tå.
Citera
2020-10-12, 21:58
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halteper
Jag fattar inte hur en människa kan lyssna på ett "hjärtskärande skrik" som grannen väl sade och att det pågick i upp till 10 minuter utan att gå upp och sparka på dörren eller vad fan som helst. Hans barn vaknade t.o.m. av skriket! Och vad gör då krigaren? Jo, han går ut och ställer sig och lyssnar i svalen "men efter en stund så tystnade det" så han gick in och stängde dörren. Fortsatte väl spela patiens på datorn gissar jag. En så'n djävla syltrygg!

Jag förstår vad du menar och hur du känner. Dock är ju grannarnas beteende (åtminstone i Sverige) mer norm än utmärkande fegt/vekt. Det var exakt samma sak när Elin Krantz mördades. Flertalet hörde mordet, men ingen larmade eller ingrep på något sätt. Någon kille blev "störd" när man satt och spelade datorspel, men när hon slutade skrika och dog så försvann det och han kunde fortsätta spela. Och det är ju lite så samhället fungerar, speciellt här i Sverige. Går det att undvika att beblanda sig med andra, så tar gemene man ofta möjligheten att titta åt andra hållet.
Och det är kanske inte heller jättekonstigt. Det är otroligt otacksamt att vittna i en rättegång. Råkar du t ex se ett gängmord så är risken stor att du får en direkt hotbild mot dig själv, och alla dina uppgifter ska vara offentliga för vem som helst att ta del av, samtidigt som du bara erbjuds ett begränsat skydd och får inte ens ett tack i belöning.
Om du mer hands on ska försöka ge dig in och avstyra något när det sker, så finns det alltid en risk att du kan utsättas för något där och då direkt. Och om det inte sker direkt, så kan du istället få en galen granne efter dig som terroriserar dig bara för att du ringde polisen den där gången.
Dessutom kan många som lever ett vanligt standardliv ha svårt att föreställa sig att det är ett mord som sker. Och de vill inte överdramatisera det hela utan vill bara att det blir tyst.

Som sagt, det finns hur många anledningar som helst till varför folk drar kudden över huvudet för att slippa höra dödsskriken, istället för att agera. Jag tror definitivt att normen är att inte agera, och att man snarare måste vara lite speciell (starkt civilkurage, stort krimintresse, egen erfarenhet av våld osv) för att vara den som agerar.
Citera
2020-10-12, 23:14
Medlem
Citat:

29 nov 2019:

Nu drar jag snabbt ur minnet här men - vare sig plastpåsen (i själva verket aluminiumfolie), fyndplatsen (fanns det överhuvudtaget ett källarförråd?), det uppslitna golvet eller pappans flykt till hemlandet, visade sig stämma.

Må så vara att inläggsskrivaren, eller dennes källor, potentiellt kan ha mixtrat med detaljerna i historien för att inte röja sig själva.

Fanns det inte åtminstone en person till som påstod att huvudet anträffats i lägenheten?
Citera
2020-10-13, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19
Det var Wilmas styvpappa som vägrade låta henne flytta hem. Anledningen är oklar.
Kanske är han lika störd som sin syster som nu sitter häktade för att ha knivmördat sin arbetskamrat hemma hos en brukare i Trollhättan..
De båda syskonen var ju även som yngre misstänkta för knivmord på nära anhörig tidigare men friades, pga oklar dna.
Två syskon med en brutal uppväxt.

Skulle vara intressant om de gjordes fler dna tester av många fler personer ibland vänner och anhöriga som matchades mot person i fallet Wilma.

En klen tröst iallafall är att någon är lagförd för att Wilma bragts om livet.
Vad vill du säga ? Att J.O varit inblandad i Ws fall? I så fall hur ?
Om J.O har alibi den 14de då är det uteslutet att hon har varit involverad.
Jag tror polisen har god koll på båda fallen.
Citera
2020-10-13, 01:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Nu drar jag snabbt ur minnet här men - vare sig plastpåsen (i själva verket aluminiumfolie), fyndplatsen (fanns det överhuvudtaget ett källarförråd?), det uppslitna golvet eller pappans flykt till hemlandet, visade sig stämma.

Må så vara att inläggsskrivaren, eller dennes källor, potentiellt kan ha mixtrat med detaljerna i historien för att inte röja sig själva.

Fanns det inte åtminstone en person till som påstod att huvudet anträffats i lägenheten?
Var det inte ungefär vid denna tiden som polisen gjorde en sluten grupp. Ingen skulle ha inyn i utredningen. Inlägget tycker jag luktar polisläcka eller riktig inside info vad som nästan hade hänt. Som man såg i GP artikeln var polisen mycket förtegen, detta skulle inte ha blivit känt.
Citera
2020-10-13, 04:29
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Var det inte ungefär vid denna tiden som polisen gjorde en sluten grupp. Ingen skulle ha inyn i utredningen. Inlägget tycker jag luktar polisläcka eller riktig inside info vad som nästan hade hänt. Som man såg i GP artikeln var polisen mycket förtegen, detta skulle inte ha blivit känt.
Ja förklaringen var just att en polis berättat om fyndet så med facit i hand förstår jag verkligen att de skärpte sekretessen...
Citera
2020-10-13, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Ja förklaringen var just att en polis berättat om fyndet så med facit i hand förstår jag verkligen att de skärpte sekretessen...
Ser ut som att det var nån receptionist eller sekreterare som hört nåt korridorsnack.
Citera
2020-10-13, 10:21
Medlem
OvissFramtids avatar
Stämmer det att pappan flytt utomlands? Är det pga skam eller att han faktiskt är medskyldig som det spekulerats mycket i?
Citera
2020-10-13, 10:33
Medlem
Novotars avatar
Enl spelberoendes inlägg
Har pappan flytt t hemlandet...
Han var väl närvarande vid HR?
Vadå hittat W huvud i en plastpåse i en ryggsäck i källarförråd... Då skulle polisen flyttat upp det till lgh och till T’s handbagage väska, lagt i div tillhörigheter? Men för bövelen!! 🙃
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in