2020-08-19, 11:41
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Man kan ju inte börja avtjäna ett straff innan domen vunnit laga kraft. Och det har den inte gjort i och med att domen är överklagad. Då kvarstannar man i häkte.
Der är ju det jag säger, T är i häktet i väntan på HR. Sedan om han är i u-valla, Gbg, etc etc (orter) så KAN han vara i ett annat häkte, på annan ort med möjlighet t gemenskap eller isolerad tills överklagan tas upp, beroende på vad åklagaren sagt. Jag säger inte att han är ”placerad” för verkställd dom - på anstalt.
Citera
2020-08-19, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Der är ju det jag säger, T är i häktet i väntan på HR. Sedan om han är i u-valla, Gbg, etc etc (orter) så KAN han vara i ett annat häkte, på annan ort med möjlighet t gemenskap eller isolerad tills överklagan tas upp, beroende på vad åklagaren sagt. Jag säger inte att han är ”placerad” för verkställd dom - på anstalt.
Jag höll bara med dig. Men det kanske inte framgick.
Citera
2020-08-19, 12:12
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag höll bara med dig. Men det kanske inte framgick.
Nä 🧐
Citera
2020-08-19, 12:26
Medlem
Lalle46s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag "gissar" att efter ett bestämd antal år efter att åtal väcks, kan man begära ut slasken (omaskerad) från polisen. Men jag vet inte, det är bara en gissning som låter förnuftigt för mig.
"Slasken" arkiveras i Kammararkivet och kommer aldrig nånsin ut till allmänheten. Likadant med sekretessbilagor ang minderåriga.
Citera
2020-08-19, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninnannah
https://www.kriminalvarden.se/hitta-och-kontakta/verksamhet/hakte/salberga/

Det finns häkten i anstalter, T kan mycket väl finnas på ett häkte i en anstalt då han inte har restriktioner längre.
Där finns en gem avdelning.
Om han har kaxat sig med den lilla kroppshyddan misstänker jag att han inte bara har grandios självbild utan även är psykotisk.

Läs detta inlägg istället för att börja fylla tråden med denna uttjatade dispyt igen.
Citera
2020-08-19, 12:39
Medlem
Horrorgrams avatar
Trist att rättegångspodden lade ner. Jag kan dock förstå varför när det släpps från höger o vänster fullt förhör med T och dom delar upp det och tror dom är viktiga.

Rätt drygt av dom att heller inte berätta anledningen varför dom lade ner.
Citera
2020-08-19, 15:47
Medlem
Såå! Jag skrev för ett par veckor sedan att jag och ett par vänner skulle upp till Uddevalla och leta under vecka 33/34. Vi hittade inte tyvärr inte ett skit... ville bara uppdatera hur det gått!
Citera
2020-08-19, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Westerluma
Jag undrar också om nån har den filen med slutpläderingar? Det är den enda jag saknar på min USB...

Det var ju nån här som hade laddat ner alla, du kanske kan bistå? 😊

Ja det vore så grymt. Vill verkligen lyssna på dom.
Citera
2020-08-19, 16:51
Medlem
Ledsen MarreA men Haptor 22 identifierade duschdraperiet redan i slutet av juli.

Citat:
Ursprungligen postat av MarreA
T hade klippt bort märket på det nya duschdraperiet. Enbart tvättråden fanns kvar.

MEN, efter lite sökningar:

T:s nya duschdraperi är av märket Gilbert Gilbert. Artikelnummer 35932

Gilbert Gilbert har endel återförsäljare verkar det som. Vet att bl.a Dollarstore säljer detta märke.
Vid sökning hittar jag att trendkungen i Jönköping sålt detta draperi.

(Obs det står slut i lager och slutsålt på sökningar, MEN tänk på att detta köptes i november 2019)
Det ser mörkare ut på bilderna i T:s badrum, men det var dåligt ljus (inget fönster) och knäppt med blixt på vissa.
https://trendkungen.se/product/duschdraperi-romb-3/

Obs!!! Jag säger inte att det är köpt just där, utan jag hittade det just där.

Draperiet bör ha köpts under helgen eftersom det fanns på plats när W:s mamma var dit.

Det känns inte som att han köpt detta draperi på t.ex Torp där han har en vän som jobbar.. han ville förmodligen inte bli upptäckt...

Att få veta vart han köpt detta draperi kan visa vart han mer befunnit sig denna helg och ev andra riktningar att söka efter W???
Det verkar ju skumt eftersom han förmodligen klippt bort lappen med märket på draperiet.

Från 23/7:
Citat:
Ursprungligen postat av Haptor22
Duschdraperiet som var nytt skrevs det om. Varumärket är Gilbert Gilbert och Linne. Bild finns på Buildor.se hemsidan - slut i lager. Inte av intresse att utreda köpet ?
Citera
2020-08-19, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalaSthlm
Ledsen MarreA men Haptor 22 identifierade duschdraperiet redan i slutet av juli.

Från 23/7:

Ledsen för vad??? Det är väl kanon. Eller??
Synd att det "tappades" bort i tråden då. Tror det är viktiga spår vart T befunnit sig den helgen.
Citera
2020-08-19, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmohammed
Jag har inte läst fup men är det verkligen helt fastlaget att mordplatsen är i lägenheten hos den dömde?

Ja de är de. Finns bilder på lägenheten där man ser med hjälp av ett medel vart de funnit stora blodpölar o blodstänk.
Citera
2020-08-19, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarreA
Ledsen för vad??? Det är väl kanon. Eller??
Synd att det "tappades" bort i tråden då. Tror det är viktiga spår vart T befunnit sig den helgen.
hade missat det faktiskt innan du skrev marre.så var nytt för mig där... sen det som spelar roll var att vi fick verifierat att det var insänt som tips till polisen ..vart ju matnyttigt på det viset!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in