2020-08-18, 23:55
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lennytheking
Den här slasken, vad kommer det sig att den inte infogas i fup;en?
På namnet låter det ju som att det är material som helt och hållet saknar värde?
Är det så, eller kan det finnas några guldkorn?
Klart det kan. Låg inte den senaste Palmemördaren i slasken? Det är därför man inte bara eldar upp alla oviktiga papper, man vet aldrig. Men fup är det man bestämt är de väsentliga spåren de som svarar på de frågor domstolen ska ställa. För fupen är ju det enda som håller ihop utredningen.
Citera
2020-08-19, 00:17
Medlem
lennythekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Klart det kan. Låg inte den senaste Palmemördaren i slasken? Det är därför man inte bara eldar upp alla oviktiga papper, man vet aldrig. Men fup är det man bestämt är de väsentliga spåren de som svarar på de frågor domstolen ska ställa. För fupen är ju det enda som håller ihop utredningen.
Men slasken blir aldrig offentliga handlingar?
Citera
2020-08-19, 00:28
Medlem
Citat:
På namnet låter det ju som att det är material som helt och hållet saknar värde?

Finns mängder av guld i slasken.
Förhör, fynd massa..

Men bara det som åklagaren har byggt åtalet på finns i fub.
Så bara det som behövs eller anses nödvändigt för att åtala T finns där.

Med andra ord.
Undersökningar,fynd förhör med vittnen släktingar vänner och liknande finns i slasken.
Tips,info om bilar,mobiler finns mycket där.
Data trafik,andra personers platsdata..
Och detta är fortfarande utredningens material som fortfarande utreds..

Utredningen pågår fortfarande.
Finns flera inblandade i detta.
Så polisen jobbar på att säkra bevis för det som kan leda till fler åtalas. Och stärka det nuvarande åtalet inför Hr.

Hoppas på mycket mer av utredningen.
Bara att tid och resurser finns..
Citera
2020-08-19, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av detvarsomsjutton
Tja Kriminalvården skryter ju knappast om plitarnas misstag att stoppa handgemäng.

Ett exempel är dagispedofilen från Tumba som åkte in för ett par månader sedan fick massor av stryk på Salberga och blev omplacerad till Skåne där han nu anpassat sig nu, satt på sitt rum första veckan men har nu vågat sig ut och umgås med dom andra, spelar frisbee, Kubb med om andra utan bråk.
Det har väl knappast stått i tidningarna?

Var inte så naiv och tro att allt står i tidningarna...
Min bekant har suttit i ca 1 år och har berättat om ca 50 st. händelser på dom olika anstalterna han suttit varav 2 skrivits om i tidningarna, och då är samtliga kända brottslingar...
Nästan INGENTING kommer ut från KV:s väggar.

Min bekant som sitter på anstalt nu träffade två personer förra torsdagen som flyttats från Salberga till hans anstalt och bägge två hade sett dispyten med Wilmamördaren då dom satt på samma gem. varför skulle två personer ljuga om en sådan sak?

Du/ni som inte suttit inne har ni en aning om vardagen på anstalterna/häktena? det behövs inte mycket förrens det smäller, igår t.ex. på en anstalt i södra Sverige så satt två st. och spelade schack, en tredje stod bredvid och kommenterade dragen, sluta med det sa en av dom, han kommenterade igen, det small på en sekund, killen blev riktigt misshandlad, dessa gossar har inga spärrar alls, på klass 2-3 går larmet 3-7 ggr. i veckan och 1/4 sitter på iso ett par dygn...

Det slåss HELA tiden, inte för vad du sitter för utan ALLTID vardagstjafs.
Vet ingenting alls om fängelse världen. Förstår att det mesta inte står i tidningarna. Men det här är ju ett så speciellt bevakat fall, nästan som Peter Madsen och Kim Wall. Jag kom ihåg när Peter Madsen fick stryk. Det stod i tidningarna. Men det hände ju i Danmark. Kanske inte går att jämföra. Ja vi kanske får veta i framtiden. T måste ju hålla ihop till HRförhandlingarna iallafall. Har ett svagt minne av att Anders Eklund också fick stryk. Men det är jag inte 100% säker på att jag minns rätt.
Citera
2020-08-19, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Vet ingenting alls om fängelse världen. Förstår att det mesta inte står i tidningarna. Men det här är ju ett så speciellt bevakat fall, nästan som Peter Madsen och Kim Wall. Jag kom ihåg när Peter Madsen fick stryk. Det stod i tidningarna. Men det hände ju i Danmark. Kanske inte går att jämföra. Ja vi kanske får veta i framtiden. T måste ju hålla ihop till HRförhandlingarna iallafall. Har ett svagt minne av att Anders Eklund också fick stryk. Men det är jag inte 100% säker på att jag minns rätt.
Bilden på Anders Eklund när han blev misshandel.
https://www.google.se/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fwww.expressen.se%2Fnyhe ter%2Fmisshandlade-eklund--forklarar-varfor-i-brev%2F&psig=AOvVaw2MwN9N8nnwnqHn81MZeMZM&ust=1597 878794444000&source=images&cd=vfe&ved=0CAIQjRxqFwo TCPCulMHwpesCFQAAAAAdAAAAABAE
Citera
2020-08-19, 03:03
Medlem
Citat:
Men slasken blir aldrig offentliga handlingar?
Jag "gissar" att efter ett bestämd antal år efter att åtal väcks, kan man begära ut slasken (omaskerad) från polisen. Men jag vet inte, det är bara en gissning som låter förnuftigt för mig.
Senast redigerad av matematiker 2020-08-19 kl. 03:10.
Citera
2020-08-19, 07:24
Medlem
AngryDanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Det där är bara trams att en kropp skulle malts ned till färs. Haha

Ja det virker vansinnigt i vores skandinaviske ører MEN, det er sket før og det kommer at ske igen.
Disse mennesker er ganske annorlunda i hovedet.
Citera
2020-08-19, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarreA
Är det någon som har slutpläderingarna och vill ladda upp dom? Vore grymt isåfall!

Jag undrar också om nån har den filen med slutpläderingar? Det är den enda jag saknar på min USB...

Det var ju nån här som hade laddat ner alla, du kanske kan bistå? 😊
Citera
2020-08-19, 08:52
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Stämmer gott! Ts dom är inte verkställd än iom överklagan, skillnad.
Citera
2020-08-19, 09:03
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ja men sådant brukar ju alltid komma ut i tidningen fort som sjutton om det är ett sånt här uppmärksammat fall.
Kvällstidningarna skulle ju få sälja jätteupplagor. Varför skulle detta mörkas. Har lite svårt att tro det.
För att han fortfarande är häktad I väntan på överklagandet t HR, hade han börjat avverka domen så hade det säkert kommit ut liksom A.E tror jag.
Citera
2020-08-19, 10:38
Medlem
Citat:
I slasken läggs mtrl som av åklagaren inte anses relevant. "Slasken" är ett populärnamn inom rättsväsendet. Den riktiga beteckningen är "Sidomaterial". Detta är tillgängligt för advokat, åklagate etc, men inte för allmänhet.

Visst kan det finnas guldkorn i slasken. Därför ska det vara tillgängligt om någon i målet önskar titta på det, men det är inte en allmän handling såsom förundersökningsprotokollet är.
Citera
2020-08-19, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
För att han fortfarande är häktad I väntan på överklagandet t HR, hade han börjat avverka domen så hade det säkert kommit ut liksom A.E tror jag.
Man kan ju inte börja avtjäna ett straff innan domen vunnit laga kraft. Och det har den inte gjort i och med att domen är överklagad. Då kvarstannar man i häkte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in