2019-11-29, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flackblack
Det där med ”streckkodsläsare” stämmer nog bra. Det är ett krav att alla utförare använder sig av systemet Samsa samt lifecare, enligt Uddevalla kommun. Lifecare används som ett registreringsverktyg för att öppna brukarnas dörrar med en smartphone.

Kom inte på ett bättre ord
Har själv en anhörig med hemtjänst, så vet detta till 100%
Citera
2019-11-29, 11:43
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
Skulle bara en svenne kunna bli en datanörd? Det om nåt är väl "rasistiskt"!
(helst när utlänningar kvoteras in och har förtur överallt,
svenne gör inget annat än att försöka lyfta fram mena-araber till de bästa positionerna överallt)

Vad menar du? Det har väl inte talats om att svenne eller ej! Finns väl hur många datorkunniga unga som tillbringar stora delar av tiden framför en skärm och tex spelar- oavsett härkomst!

Men skulle det ha manipulerats med Twitterkontona så antar jag att den eller de personerna tillhör Tishkos familj, släkt, klan då detta ligger i deras intresse eftersom 2 familjemedlemmar, Tishko Ahmed och Shabaz Saed, är misstänkta för inblandning i mord på Wilma.
Citera
2019-11-29, 11:45
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Lastbilar har haft det länge, och en tracker kan påverka försäkringspremien också. Jag tror absolut att kommunens bilar har tracker, men efter all privatisering vet man aldrig. Det kan vara ett krav kommunen ställer för att hålla koll på bilarna för att inte bli fakturerade för ej utförda jobb. Eller för att klara upp stölder m m.

Och så kom det igen, tror, kan. Min fråga möts hela tiden med spekulationer.

Jag kan bara konstatera att det inte finns ett enda styrkt bevis här i tråden som visar att de fordon som MGM eventuellt förfogade över är utrustade med gps tracker.

Pup!
Citera
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Om vi bortser från Tomatos inlägg där hen vittnar om ändringen på Twitter-kontona runt klockan 01.50 igår. Och så ser vi vad vi troligen är överens om:

1. Alla de fyra användarnamnen styrdes av en och samma person.
2. Den som styrde dem ligger bakom försvinnandet av Wilma.
3. Den som styrde dem har postat inlägg som stödjer USA och Trump.
4. Den som styrde dem har, oavsett vem det är, utgett sig för att vara andra personer, både män (@96yoseff, Tishko Ahmed) och kvinnor (@wilmanouvelle).

Om vi utgår ifrån de fyra punkterna ovan, då är det väl mest troligt att den som har styrt dessa användarnamn, och som därmed ligger bakom Wilmas försvinnande, det är någon som gillar USA och Trump, och som dessutom är någon helt annan än de hen utger sig för att vara i de fyra Twitter-användarnamnen?
Och i så fall är hen inte Tishko Ahmed.

Ändringarna gjordes framför allt 13 november 2019, ungefär när Wilma försvann. Ändringarna igår (om de gjordes) tror jag var en panikhandling, när AGM (alternative gäringsmannen) märkte att vi här på Flashback inte helt svalde att det skulle vara Tishkos konton och användarnamn. Det gjordes dessutom mitt i natten när färre kunde märka det. Och du bör nog inte utgå ifrån att AGM är världens smartaste heller.

Varför måste det vara ngn som gillar Trump? Den som ligger bakom de Trumpvänliga inläggen på konton som ska se ut att tillhöra Wilma, kan ju lika gärna gjort det i syfte att svärta ned henne, eftersom Trump är mäkta impopulär i svensk MSM och därmed också hos den svenska allmänheten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThirdM
Jag tror absolut på det du säger men får man fråga hur du kan veta? Vet du även vilken arbetsgrupp eller område han var tilldelad? Eller flängde han omkring lite som en "resurs" ?

Du kanske har informerat om det tidigare, då ber jag om ursäkt, men jag har följt den här tråden sedan första inläggen och försöker verkligen söka på sånt jag möjligtvis missat, men man kan inte göra det på allt hela tiden för då hinner man aldrig ikapp bland allt förbannat svammel som pågår här.

Hälften av inläggen handlar om frågor det finns svar på tidigare i tråden och andra hälften är inlägg som ska tillrättavisa personer som inte använder sökfunktionen.

Nu skärper vi oss! (Jag vet att jag svamlade själv nu☺)

Ja.... Jag är Uddevalla-bo

Det vet jag tyvärr inte, tror inte de har specifika områden tilldelade sig.
Om du inte menar hela gruppen för den täcker södra Uddevalla fram till Gustavsberg där Ljungskiles hemtjänst tar över.
Citera
2019-11-29, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uddevalla-79
Kom inte på ett bättre ord
Har själv en anhörig med hemtjänst, så vet detta till 100%

Vet att de du säger stämmer
Citera
2019-11-29, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Och så kom det igen, tror, kan. Min fråga möts hela tiden med spekulationer.

Jag kan bara konstatera att det inte finns ett enda styrkt bevis här i tråden som visar att de fordon som MGM eventuellt förfogade över är utrustade med gps tracker.

Pup!
Det är troligen så att många inte ens är medvetna om det. Jag har frågat vissa arbetsgivare. Det är inget men ser.
Citera
2019-11-29, 11:51
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det är ingen bra idé att skriva ut här, för det finns en frisläppt skyddare av brottsling ute i friheten.

Helt rätt!

Det finns en misstänkt person (förvånar mig inte om det är fler mer eller mindre inblandade) som är på fri fot och troligen själv följer tråden, eller hålls informerad av andra närstående.

Lämna inte information som kan äventyra ett åtal genom att dessa personer kan anpassa sina historier.
Tänk på detta om ni postar viktig information om detaljer från sökinsatserna!
Senast redigerad av T34Panzer 2019-11-29 kl. 11:54.
Citera
2019-11-29, 11:51
Medlem
aina08s avatar
Inget nytt på morgonen idag?
Kändes ju som att man hade nåt på gång i och med de Hasse Aro sa på Efterlyst.
Hade hoppats på en presskonferens idag.
Citera
2019-11-29, 11:52
Medlem
ThirdMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uddevalla-79
Ja.... Jag är Uddevalla-bo

Det vet jag tyvärr inte, tror inte de har specifika områden tilldelade sig.
Om du inte menar hela gruppen för den täcker södra Uddevalla fram till Gustavsberg där Ljungskiles hemtjänst tar över.

Ja, jag hade mina aningar när jag såg ditt användarnamn... 😂

Kollar man på kommunens hemsida så har dom inte mindre än 19 olika grupper/områden med olika telfonnummer osv. Det var dom jag tänkte på om du visste vilken han tillhörde. https://www.uddevalla.se/omsorg-och-hjalp/hjalp-i-hemmet/hemhjalp-hemtjanst-.html
Citera
2019-11-29, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haxxan
Någon som vet vart tanten bodde i Ljungskile som sett en bil mellan 02-04 fredagsnatten?

Verkar vara vid Aröd?

https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/iakttagelsen-vid-sj%C3%B6n-fick-kvinna-att-sl%C3%A5-larm-1.20575370

Citat:
Under tisdagen riktades polisens sökinsatser efter försvunna Wilma Andersson mot området Aröd i norra Ljungskile, efter att polisen under måndagen främst sökt i Uddevalla.

GP har pratat med en kvinna som sent på tisdagskvällen larmade polisen om en iakttagelse vid en sjö i Ljungskile där polisen så fort det ljusnade på onsdagen började söka efter den försvunna 17-åringen.

– Jag vaknade av att min hund började skälla, morra och bete sig konstigt. Den har aldrig betett sig så tidigare och sprang runt mellan fönstren och ner på nedervåningen. Jag tyckte också att jag såg hur något ljus blixtrade in genom ett fönster, säger kvinnan.
Citera
2019-11-29, 11:54
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Det är troligen så att många inte ens är medvetna om det. Jag har frågat vissa arbetsgivare. Det är inget men ser.

Och?

Totalt ointressant om folk i allmänhet är medvetna om det eller inte.

Här behövs styrkt fakta om det ska vara underlag för en seriös diskussion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in