2019-11-17, 20:01
Medlem
Hejsan Flashback!

Jag har väldigt länge känt hopplöshet kring allt. Haft seriösa självmordstankar sedan jag var 16 år (20 år nu) som kommit och gått. Har dock aldrig gjort ett helhjärtat försök, endast stått med snaran runt halsen, skrivit självmordsbrev och sparat undan mina mediciner som jag trodde jag kunde överdosera.

Syftet med detta inlägg är väl så som rubriken lyder - hur begår man självmord på smidigaste sätt? Som så många andra är jag sjukt rädd för att det ska gå fel och att jag blir en grönsak för resten av livet. När jag väl förberett allting får inget gå fel.

Det finns vissa dagar som saker och ting känns bättre men i slutet av dagen känns allt hopplöst. Vet inte hur jag ska kunna hantera alla problem jag har, jag tror att jag helt enkelt är alldeles för svag som inte klarar av motgångar. Jag vet att jag har det så jävla mycket enklare än många andra men det tar inte bort den smärtan jag går och bär på. Kanske är självisk och bortskämd men jag har verkligen försökt göra allt jag kan för att ta hjälp och försöka få livet att fungera.

Jag ber er snälla att inte hoppa på mig med kommentarer som "du skriver endast för uppmärksamhet" och "ryck upp dig och ta tag i livet" som jag ser att många andra skriver.

Tack!
2019-11-17, 20:04
Medlem
flashblakks avatar
Det gör man inte.

Smidigast är att inse att livet bara börjat,, att du har mkt kul framför dig.
Kul grejjer du inte ens kan ANA idag.. Lovar dig,, allt blir bättre.
Medlem
snivlems avatar
https://m.youtube.com/watch?v=T1XkD_njTP0
Medlem
Jag skulle rekommendera dig att läsa på lostallhope.com om olika metoder och deras för- och nackdelar.

Lycka till!
2019-11-17, 20:08
Medlem
flashblakks avatar
Lyssna inte på dom. Dom vill bara se fördärv.

Se roliga klipp istället hur folk har gått från hopplöshet o fattigdom till att erövra världen och göra succse. Detta ska du ägna dig åt, inte att frossa i döden.
Läs inte ens hur man gör -så minskar risken att du faktiskt råkar göra det
2019-11-17, 20:16
Medlem
kan du få flickvänner? Annars lär livet inte va så roligt..
Vem vill bo i misär utan vänner och runka till chaturbate..
2019-11-17, 20:22
Medlem
Tack för tipset på hemsida för tillvägagångssätt!

Ni som skriver uppmuntrande saker, tack! Ni är väldigt fina människor som tar er tid till att försöka få mig på andra tankar!

humantoilet - Jag är faktiskt tjej och straight. Så för att svara på frågan - jag har haft pojkvänner under perioder och har även vänner som tycker om mig, så det är inte där skon klämmer.

Sorry för mitt inlägg, har ingen jävla aning hur man gör "korrekta" inlägg här på flashback, hehe.
2019-11-17, 20:25
Medlem
HermaeusMoras avatar
Två trådar på samma dag om hur man begår självmord enkelt!
Varför läser folk inte den stora självmordstråden?
Jag tror anledningen till det är att dom vill ha uppmärksamhet och inget annat.
2019-11-17, 20:31
Medlem
Om du verkligen menade allvar med ditt inlägg och inte var ute efter uppmärksamhet så hade du aldrig frågat Flashback vännen.

Du går säkert i dom här tankarna att vilja ta livet av dig men jag tror inte du är helt säker på att du vill.

Det finns många saker som du får en garanterad död av. Menar du verkligen allvar så har du nog kommit på ett sätt
2019-11-17, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HermaeusMora
Två trådar på samma dag om hur man begår självmord enkelt!
Varför läser folk inte den stora självmordstråden?
Jag tror anledningen till det är att dom vill ha uppmärksamhet och inget annat.

Tråden är över 400 sidor lång med mest skitsnack och droger som jag inte har någon aning hur jag ska få tag på.

Har du lässvårigheter? Läs mitt inlägg och strunta i att kommentera om du ska vara ett as.
2019-11-17, 21:35
Medlem
Gör det inte,
Om du skriver till mig så lovar jag att jag kan hjälpa dig,

Jag var själv inne i en mörk perod i din ålder,
2019-11-17, 22:00
Avstängd
makduis avatar
Finns bara ett lätt sett och det är heliumgas i påse/mask men det är svårare att få tag på nu... eller så kan man ta starka smärtstillande och dricka ihjäl sig på stora mängder vatten.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in