2019-11-22, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Japp, socialdemokratin i ett nötskal - vi var inte tydliga nog för att få folket att rösta som vi vill.

Men s är skickliga nog att få journalisterna att avstå från jobbiga frågor, och istället medverka till att föra folket bakom ljuset. Igår debatterade två sossar från olika falanger integration i Aktuellt. Då sades det att den svenska invandringen sedan kaoset 2015 legat på EUs miniminivå. Detta trots att vi om ett par dagar passerar 110000 nya uppehållstillstånd bara i år. Och liknande siffror de tre föregående åren. Behöver inte dessa integreras? Bidrar inte 120000 nytillkomna om året till segregation? Tjänstefel av journalisten.
Citera
2019-11-22, 17:02
Medlem
NilssonApans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Det var ord och inte visor från Suhonen. Jag tror dock att han har fel. Jag tittade precis på intervjun en gång till. SL tappar ju fullständigt i trovärdighet när han inte vill erkänna att brottsligheten beror på invandrare från kaosländer och deras barn/barnbarn. När han säger att stoppa in svenskar under samma förutsättningar så hade vi fått samma utveckling är ju en lögn få svenskar köper. Jag tycker inte att han var exceptionellt kass utan han höll "Löfven-standard".

Jag tror dock att S och M fått information om att opinionsläget för dem båda är uselt, värre än vi tror. Då kommer den här intervjun lägligt så att Suhonen har något att skylla på. Man vill säkert ha bort Löfven och då hugger sossarna knivarna i ryggen på varandra utan att blinka.

UK har med läpparnas bekännelse sagt att han ber om ursäkt för att kallat folk rasister osv. Nu vill M ha ett invandringsstopp. Var finns trovärdigheten? Man klappade händerna och ryggdunkade landsförrädaren Reinfeldt häromveckan. Obegripligt.

Uppriktigt sagt tycker jag han höll sin vanliga kassa nivå.
Ulf Kristersson framstår som en riktig kappvändare i min värld. Jaha, blåser det åt det här hållet nu, då tycker jag väl precis tvärtom nu då. Kristersson är inget bättre än Löfven, bara att han kan resonera retoriskt på ett bättre sätt än Löfven.
Löfvens uttalande om att svenskar i samma situation, hade blivit lika kriminella, kommer att kosta sossarna i nästa val. Muslimska grupper startar egna partier, så inte ens dessa väljare kommer sossarna få behålla. Sossarna kommer gå samma väg som Liberalerna.
Citera
2019-11-22, 17:58
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Det är just därför journalister, inte minst kvinnliga, är GROVT medskyldiga till den situation vi har idag. Deras ojande om Löfven är osmaklig och väger lika lätt som luft.
De borde blicka INÅT istället. Försöka inse vad de och deras skrå har ställt till med efter åratal av absolut massinvandringspropaganda, skönmålning av effekterna och inte minst allt döljande av invandrarbrottslighet, kommuners ekonomi, situationer inom skolvärlden, bostadsköer och vårdköer och mkt mkt annat. Och ovanpå detta en bashning av budbäraren - SD - på daglig basis.
Dra åt helvete.

Så du vill att media fortsätter att kämpa för Löfven, massinvandring och globalism? Du vill att alla som börjat rösta på SD sedan 2010 skall sluta med det? SD skall alltid, för evigt, ha 5 % stöd och vara motarbetat av hela samhället, inklusive journalister?
Citera
2019-11-22, 18:01
Medlem
trailblasers avatar
Läs mellan raderna i denna AB-krönika.
https://www.aftonbladet.se/ledare/a/opyAlj/battre-fusklappar-raddar-inte-lofven

Tror Löfven är rökt.
Citera
2019-11-22, 18:07
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Givetvis har lönespridningen ökat, ofantligt. Särskilt gäller detta de som har ett lönearbete, vs de som hankar sig fram på bidrag och transfereringar. Sedan kan man inse att skillnaden mellan "vad samhället har råd att betala" (lärare, sjukvårdspersonal, poliser, omsorgspersonal, kommunens servicepersonal etc) och "löjligt överdriven direktörslön" är uppseendeväckande, men en stor del av de med goda löner exploaterar en utbildning och är produktiva, det ser deras organisationer till, om inte annat.
MEN, de här löneskillnaderna är viktiga och betydelsefulla, eftersom de utkristalliserar de som bidrar och genererar nyttigheter och ställer dessa i kontrast mot de som enbart konsumerar löntagarnas (skattebetalarnas) bidrag till samhället.
Att sedan transfereringssamhället inte balanserar eftersom det överbelastas innebär att samhällsanställda generellt inte kan få en vettig lön (äldreomsorg, sjukvård etc).
Men det vet vi vad den överbelastningen beror på. Den måste upphöra, på ena eller andra sättet.

Men samma löneskillnad finns inom 100 % skattefinansierad verksamhet. Dessa med skyhöga löner tar lönerna från lågavlönade skattebetalare. Det är väldigt många. Alla chefer på myndigheter (Nu också chefer på SVT), alla åklagare och domare. Indirekt nästan alla jurister. Indirekt alla läkare. Detta är 10000-tals personer. Dessa personer tycker säkert själva att de är extremt nyttiga. Men det är helt subjektivt. Den privatanställda städerskan eller lagerarbetaren med låg lön försörjer dem med sina skatteinbetalningar.
Citera
2019-11-22, 19:02
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilssonApan
Ulf Kristersson framstår som en riktig kappvändare i min värld. Jaha, blåser det åt det här hållet nu, då tycker jag väl precis tvärtom nu då. Kristersson är inget bättre än Löfven, bara att han kan resonera retoriskt på ett bättre sätt än Löfven.
Löfvens uttalande om att svenskar i samma situation, hade blivit lika kriminella, kommer att kosta sossarna i nästa val. Muslimska grupper startar egna partier, så inte ens dessa väljare kommer sossarna få behålla. Sossarna kommer gå samma väg som Liberalerna.

Jag kan inte föreställa mig att UK kommer föra en politik där vi får invandringsstopp och aktiv återvandring. Då går han miste om de feta arvoden som han hoppas han likt Fredrik Reinfeldt ska få. Därav mitt "läpparnas bekännelse". Han säger "rätt saker" men menar inte ett skit av det. Det är min gissning. Jag är fortfarande osäker på var vi har SD. Jag övergav dem 2015 och gick 2018 till AfS istället.

Återvandring av +2 miljoner invandrare, deras barn och barnbarn samt stenhårda straff till de politiker/journalister/medlöpare/profitörer som de senaste 30 åren drivit massinvandrings/mångkulturfrågan.
Citera
2019-11-22, 19:12
Medlem
Citat:
Jag kan inte föreställa mig att UK kommer föra en politik där vi får invandringsstopp och aktiv återvandring. .
Inte ens SD/åkesson kommer göra stopp och återvandring.
Citera
2019-11-22, 19:19
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krystian

Det återstår att se, men jag lägger som sagt min röst numera på AfS. De är återvandringspartiet.
Citera
2019-11-22, 19:42
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Det återstår att se, men jag lägger som sagt min röst numera på AfS. De är återvandringspartiet.

Problemet är bara att det svenska folket aldrig kommer gå med på att göra det som krävs nu, de är alltid bara beredd att göra det som skulle kunnat fungera för 10-15 år sedan. Det här landet är dödsdömt, point of no return har passerats.
Citera
2019-11-22, 19:45
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Problemet är bara att det svenska folket aldrig kommer gå med på att göra det som krävs nu, de är alltid bara beredd att göra det som skulle kunnat fungera för 10-15 år sedan. Det här landet är dödsdömt, point of no return har passerats.

Kanske det, men jag klarar inte leva med att ge upp hoppet. Jag tror att med rätt ledarskap kan mycket hända på skrämmande kort tid. Osentimentala hårdhandskar och under en period undantagstillstånd så kan mycket återställas/räddas.
Citera
2019-11-22, 19:49
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Kanske det, men jag klarar inte leva med att ge upp hoppet. Jag tror att med rätt ledarskap kan mycket hända på skrämmande kort tid. Osentimentala hårdhandskar och under en period undantagstillstånd så kan mycket återställas/räddas.

SD skulle göra det som krävs om de hade tillräckligt många med sig men det kommer de aldrig få om de fullt ut driver det som krävs. Det är den bistra sanningen och man gör bäst i att inse det och planera för sin exit för det kommer behövas.
Citera
2019-11-22, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krystian

Nej den saken är klar. Det blir minskningar på marginalen, det är allt. SD kommer hävda som försvar allt som går: internationella avtal, situationen i världen, gränsen omöjlig att bevaka av resursbrist, det tar tid att vända skutan, får inte med oss M och KD, eventuella nya migrationslagar som stiftas relativiseras, Migrationsdomstolarna är oberoende, övriga domstolar likaså, liksom själva Migrationsverket, förändringar begravs i utredningar, retorik som förvillar väljaren: fortsatt årlig ökning utifrån av Sveriges befolkning med ett nytt Norrköping (per år).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in