2019-11-15, 18:10
Medlem
Hej!

Jag vill höra om er erfarenhet inom telefonförsäljning. Kollegor, tävlingarna, arbetsgivaren, utbildningarna m.m.
Citera
2019-11-15, 18:18
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Hej!

Jag vill höra om er erfarenhet inom telefonförsäljning. Kollegor, tävlingarna, arbetsgivaren, utbildningarna m.m.

Om det är telemarketing du tänker på så är det ett utav de mest hatade yrken som finns.
Citera
2019-11-15, 21:14
Medlem
Jag tyckte att det var rätt så kul perioden jag jobbade som det. Roliga kollegor i min egen ålder och vi tävlade varje vecka i grupper. Lätt värt att prova på iaf. Skulle kunna ha det som extrajobb numer
Citera
2019-11-16, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luckystrikes
Jag tyckte att det var rätt så kul perioden jag jobbade som det. Roliga kollegor i min egen ålder och vi tävlade varje vecka i grupper. Lätt värt att prova på iaf. Skulle kunna ha det som extrajobb numer
Knäpp fråga kanske. Men hur stod du ut med många nej?

Hur länge jobbade du?

Intressant och kul att få höra någon som tyckte det var en skojig upplevelse och att du dessutom kan tänka dig jobba som extra. Vad hindrar dig att göra det? Kan tänka mig att de alltid behöver folk, så att fråga om extra vore väl inte fel, kan man göra det?

Jag fann ett jobb inom telefonförsäljning. Kollegorna verkade trevliga. Jag gillade att få höra att det fann tävlingar. Det som direkt fick mig att backa undan var att beroende på hur det går den första månaden skulle påverka garantilönen. Dock kunde garantilönen ökas beroende hur bra det gick, inkl provision. Det var privatägd och jag fick bara en allmän konstig känsla i magen att arbetsgivaren inte verkade pålitlig. Trots att han var trevlig så var det något stort som inte kändes rätt.

Jag kan nog egentligen också tänka mig ta sådant jobb som extra och jobba ett par gånger i veckan. Men just det företaget kändes bara inte bra.
Citera
2019-11-16, 10:13
Medlem
Precis som undersköterska är det ett yrke som alla borde prova på som sommarjobb och bara vissa härdar ut
Citera
2019-11-16, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falurouge
Precis som undersköterska är det ett yrke som alla borde prova på som sommarjobb och bara vissa härdar ut
Varför det?
Citera
2019-11-16, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Varför det?
Testa

Om jag skulle kunna förklare i ett fb inlägg skulle första inlägget inte stämma
Citera
2019-11-18, 23:31
Medlem
JObbade inom telemarketing med att sälja något som inte egentligen borde vara möjligt att sälja, tidningar. Det va faktiskt rätt kul, men det stora negativa är att det ändå i slutet av månaden sällan slutar över 20 000. Iaf numera. För fem år sedan kunde folklätt ligga melan 25 - 30 000. Nu har det verkligen blivit svårare. Guldruschen är över. Det märks också på arbetsgivarna. De går från generösa till slavdrivare, som belönar sig själva, och har tröttsam retorik mot sina anställda.

De som lever PK på telefonförsäljning jobbar minst 12 h per dag. Du får avgöra själv om det är värt det. Inte enligt mig. Vissa få jobb inom sälj, där du kan få igenom stora sälj, och är duktig, kan ge dig upp mot 30 000. Men här krävs nog mycket kontakter för att få jobbet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in