Citat:
Ursprungligen postat av
luckystrikes
Jag tyckte att det var rätt så kul perioden jag jobbade som det. Roliga kollegor i min egen ålder och vi tävlade varje vecka i grupper. Lätt värt att prova på iaf. Skulle kunna ha det som extrajobb numer
Knäpp fråga kanske. Men hur stod du ut med många nej?
Hur länge jobbade du?
Intressant och kul att få höra någon som tyckte det var en skojig upplevelse och att du dessutom kan tänka dig jobba som extra. Vad hindrar dig att göra det? Kan tänka mig att de alltid behöver folk, så att fråga om extra vore väl inte fel, kan man göra det?
Jag fann ett jobb inom telefonförsäljning. Kollegorna verkade trevliga. Jag gillade att få höra att det fann tävlingar. Det som direkt fick mig att backa undan var att beroende på hur det går den första månaden skulle påverka garantilönen. Dock kunde garantilönen ökas beroende hur bra det gick, inkl provision. Det var privatägd och jag fick bara en allmän konstig känsla i magen att arbetsgivaren inte verkade pålitlig. Trots att han var trevlig så var det något stort som inte kändes rätt.
Jag kan nog egentligen också tänka mig ta sådant jobb som extra och jobba ett par gånger i veckan. Men just det företaget kändes bara inte bra.