2020-02-05, 16:11
Medlem
AquaBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AquaBear
Sammanfattning, någon?

Komisk bild. https://minfil.com/HdZ5QbV3n3/20200205_160554_jpg
Citera
2020-02-06, 00:11
Medlem
Citat:

Egentligen en helt normal bild men i detta sammanhang.........
Citera
2020-02-06, 08:47
Medlem
AquaBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savsjoskvaller
Egentligen en helt normal bild men i detta sammanhang.........

Det var det jag menade. Just för detta sammanhang så blir det skevt ändå, oskyldigt eller ej.
Citera
2020-02-06, 09:08
Medlem
StorSvartPeniss avatar
Citat:
Inte speciellt. Snarare en tragisk bild.
Citera
2020-02-08, 15:28
Medlem
Vet någon vad de tre häktade personerna är misstänkta för? Alltså inte bara ”grov våldtäkt” utan tex EW filmade, CL spred filmen, kille utförde brotten, typ så? Nån som vet vad som filmats/fotats och vem som gjort vad??
Citera
2020-02-09, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Epimetheus
Jag tror inte. Jag vet.

Jag har ett specifikt fall i åtanke där misstänkt gm. satt häktad tre månader i väntan på utlåtande från NFC och utan förvarning blev släppt och helt friad från misstankar samma dag provsvaren kom.
Den personen blev omhäktad på sannolika skäl gång på gång enbart på grund av att ett barn berättade för poliserna det dennes mormor sagt att h*n skulle säga, då det låg en konflikt några år tillbaka i tiden samt att misstänkte gm. nyligen ärvt en stor summa pengar som barnets mamma och mormor ville åt.

Nu vet jag dock inte ett jävla piss om just det här fallet, men jag vet en del om hur processen går till, och hur polisen och åklagaren arbetar vid misstanke om brott.

Allt jag säger är att en lång häktningstid och sannolika skäl inte betyder att polisen har gott om bevis.

Polisen har bevis som CL inte kan slingra sig ur eller förneka.
Citera
2020-02-09, 10:10
Medlem
Epimetheuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spekulerarn
Om dom är skyldiga så hoppas jag verkligen att du har rätt.
Citera
2020-02-09, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spekulerarn

Vad har dom för bevis då?

En del i tråden har ju hävdat att alla eventuellt kan vara oskyldiga osv osv.. Vilket enligt mig i bullshit.
Citera
2020-02-10, 17:02
Medlem
Citat:
Vad har dom för bevis då?

En del i tråden har ju hävdat att alla eventuellt kan vara oskyldiga osv osv.. Vilket enligt mig i bullshit.

Då borde du läsa på lite. Att sitta häktad betyder inte att man är skyldig överhuvudtaget. Du sitter häktad i väntan på rättegång om du bland annat riskerar att undanröja bevis, lämna landet osv. Så jo, det finns faktiskt en möjlighet att dom är oskyldiga tills domen har fallit..
Citera
2020-02-10, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jokern89
Då borde du läsa på lite. Att sitta häktad betyder inte att man är skyldig överhuvudtaget. Du sitter häktad i väntan på rättegång om du bland annat riskerar att undanröja bevis, lämna landet osv. Så jo, det finns faktiskt en möjlighet att dom är oskyldiga tills domen har fallit..

Riskerar man att undanröja bevis eller lämna landet så känns det som om man är ganska skyldig i lagens mening och att starka bevis finns.
Citera
2020-02-10, 19:51
Medlem
Citat:
Riskerar man att undanröja bevis eller lämna landet så känns det som om man är ganska skyldig i lagens mening och att starka bevis finns.

Det är ju det dom utreder, om dom är skyldiga i lagens mening. Rent juridiskt så är dom fortfarande oskyldiga.. vad vi tycker och tror är en annan sak. Däremot personligen blir jag inte förvånad om så är fallet gällande C.L, däremot C.A är jag väldigt förvånad över. Hur som helst, så är nog deras liv för ett antal år framåt ganska förstörda, skyldiga (juridiskt) eller ej..
Citera
2020-02-10, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jokern89
Det är ju det dom utreder, om dom är skyldiga i lagens mening. Rent juridiskt så är dom fortfarande oskyldiga.. vad vi tycker och tror är en annan sak. Däremot personligen blir jag inte förvånad om så är fallet gällande C.L, däremot C.A är jag väldigt förvånad över. Hur som helst, så är nog deras liv för ett antal år framåt ganska förstörda, skyldiga (juridiskt) eller ej..

Jag blir inte heller förvånad.
Vet vem C. L och E.W är.. Eller förvånad ja! Men ärligt det är rent slödder som bara vill tjäna pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in