2020-08-01, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av When6Loves9
Är ingen expert på straffrätt men är inte 10 år väldigt långt med tanke på att gm är kvinna?
När dömdes någon kvinna till liknande straff för liknande brott?

Personligen tycker jag hon borde låsas in på livstid,men med tanke på hur lindrigt andra klarar sig undan är jag förvånad att hon dömdes till 10 år.
Hon verkar ju beskylla CA för alla övergrepp trots att hon de facto var den som utförde dem.
Sen deras gemensamma perverterade beteenden usch (
Straffpåföljd tar inte hänsyn till genus. Varför skulle det göra det? Det är brottet och dess utövande som avgör påföljden.
Citera
2020-08-01, 11:22
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Hon mådde inte dåligt innan hon blev häktad.
Carita kämpade för att få tillbaka datorn, hon ringde, skickade sms och kom hem till dem. Även då ljög hon, hon sa att polisen behövde datorn och att datorn innehöll bevis som polisen skulle ha.

Sen fortsatte hon ljuga, i förhören, tydligen finns bara förhör från februari, där påstår hon att hon sålde datorn för 600 kronor, hon påstår att hon swishade 600 kronor till köpare och att polisen skulle kolla hennes swish och då se att det stämde.

Ja jäklar vad hon ljög i början. När man läser smsen till CA ser man ju hur hon skall ta på sig allt. Så hon är ju under hans ”spell” helt klart dock ingen ursäkt. De har i samförstånd utfört dessa handlingar, även om hon är den enda som gjort det fysiskt.
Citera
2020-08-01, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Ja jäklar vad hon ljög i början. När man läser smsen till CA ser man ju hur hon skall ta på sig allt. Så hon är ju under hans ”spell” helt klart dock ingen ursäkt. De har i samförstånd utfört dessa handlingar, även om hon är den enda som gjort det fysiskt.
Hon är den enda som gjort det på film skulle jag vilja säga. Hon BODDE hos honom. Han hade tillgång till barnen fysiskt då. Fan vet vad han utsatt barnen för, med hennes godkännande. För att inte tala om sina egna barn. Det är kanske därför han blev förbannad när barnen hämtades - han hade inte tillgång till sina egna barn längre. Obs - spekulation!
Citera
2020-08-01, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Straffpåföljd tar inte hänsyn till genus. Varför skulle det göra det? Det är brottet och dess utövande som avgör påföljden.
Jo men det stämmer ju inte.
Kvinnor döms i regel alltid mildare än vad män gör, finns flera studier på det.
Det ska inte vara så men det är så!

Jag skulle bli förvånad om domen på 10 år står sig.
Citera
2020-08-01, 11:29
Medlem
Citat:
Jo men det stämmer ju inte.
Kvinnor döms i regel alltid mildare än vad män gör, finns flera studier på det.
Det ska inte vara så men det är så!

Jag skulle bli förvånad om domen på 10 år står sig.
Du får väldigt gärna visa dessa studier. Länkar emottages tacksamt ang ditt påstående.
Citera
2020-08-01, 11:30
Medlem
Sen blev ju CA dömd för anstiftan som jag förstått det.
Så redan där får han ju ett lägre straff, det verkar dock som att CL skyller allt på honom och menar typ att CA har förmått henne att utföra övergreppen vilket inte är sant.

Jag är övertygad om att CL sysslat med detta en längre tid, det har varit som en extra inkomst för henne att sälja dessa vidriga filmer på nätet.
Citera
2020-08-01, 11:33
Medlem
Citat:
Sen blev ju CA dömd för anstiftan som jag förstått det.
Så redan där får han ju ett lägre straff, det verkar dock som att CL skyller allt på honom och menar typ att CA har förmått henne att utföra övergreppen vilket inte är sant.

Jag är övertygad om att CL sysslat med detta en längre tid, det har varit som en extra inkomst för henne att sälja dessa vidriga filmer på nätet.
Polisen beskriver i fupen att det inte finns indikationer på att några filmer delats till andra än CA. Eller har jag läst fel? Då borde man hittat sådant i dator resp mobil. Eller?
Citera
2020-08-01, 11:34
Medlem
Citat:
Du får väldigt gärna visa dessa studier. Länkar emottages tacksamt ang ditt påstående.
Du kan väl googla ”Kvinnor får lägre straff än män” men detta är givetvis ot.

Men angående CA och CL tror ni domen kommer överklagas?
Sen skadeståndet som det tvingas betala är ju en tämligen klen tröst med tanke på vad dessa två monster utsatt dem för, fy fan säger jag!
Citera
2020-08-01, 11:35
Medlem
OroligLantiss avatar
”VAD ÄR DET FÖR SKILLNAD MELLAN EN PEDOFIL OCH EN FÖRÖVARE?

Pedofili är i första hand en sexuell störning som innebär ett varaktigt sexuellt intresse för barn som inte kommit in i puberteten, eller som befinner sig i tidig pubertet. Detta kan visa sig i fantasier, impulser och ibland, men inte alls alltid, i faktiska sexuella övergrepp mot barn.

Begreppet förövare av sexövergrepp mot barn beskriver däremot alla som just begått ett eller flera sexuella övergrepp mot ett barn. Det kan vara en person med pedofil störning men minst lika ofta någon som inte varaktigt tänder sexuellt på barn. Det finns nämligen ungdomar och vuxna som begår övergrepp på barn när “tillfälle ges”. Det kan till exempel handla om övergrepp som begås utomlands eller på nätet där förövaren kanske upplevt sig befriad från den egna familjen, vänkretsen och samhällets moraliska kontroll och krav.”
https://www.ecpat.se/blogg/2016/12/14/vad-aer-egentligen-en-pedofil

Carita är en förövare. En sexualbrottsling. En våldtäktskvinna.
Ett vider och avskum som aldrig bör få tillbaka vårdnaden om sina barn.

Men jag tror inte att hon är pedofil.

Jag såg några exempel på ”jamen det finns ju gränser för vad man går med på. En trekant är väl en sak, men barnvåldtäkter utför man bara om man är pedofil”.
Om vi tänker såhär då; du är kvinna, och går med på att ha en trekant eftersom din kille vill det. Ni bjuder in en annan kvinna och trekanten blir av. Innebär det då att du är lesbisk?
Enligt det resonemanget som förs, så måste det ju innebära att en kvinna som har sex med en annan kvinna - oavsett omständigheter - är lesbisk..?

Och ja - det finns gränser. Min gräns går redan innan trekanter, men alla sätter sina egna gränser, och Carita tyckte uppenbarligen att en trekant med en annan kvinna var otänkbart, och ansåg det lättare att våldta sina egna barn.

Hur sjukt, orimligt och orealistiskt det än är så var det bevisligen så hon tänkte.

Enligt mig gör det henne ännu farligare än en pedofil. Att genomföra dessa våldtäkter i utbyte mot att få Christians kärlek, är något av det stördaste jag hört på länge.
Som någon skrev: om CA hade bett henne ha sex med djur så hade hon gjort det, om CA hade bett henne äta bajs så hade hon gjort det.
Man kan ju önska att CA hade bett henne hoppa framför ett tåg, men nu är hans böjelse sexuella övergrepp på barn.

Vem vet vilken kille hon blir ihop med när hon kommer ut? Jag är iaf övertygad om att vad han än gillar, så kommer även Carita gilla det.
Citera
2020-08-01, 11:36
Medlem
Citat:
Polisen beskriver i fupen att det inte finns indikationer på att några filmer delats till andra än CA. Eller har jag läst fel? Då borde man hittat sådant i dator resp mobil. Eller?
Ja men det vet ju varken du, jag eller polisen.
Hon kan ju ha haft flera telefoner/datorer som polisen inte kommit över.
Citera
Medlem
Danneliuss avatar
Citat:
https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/1557085111430214
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0047235215000665

Women were less likely to be detained before trial. They were 46 percent less likely than men to held in jail prior to a trial.
Women who were released on bond were given lower bond amounts. Their bonds were set at amounts that were 54 percent lower than what men were required to pay.
Women were 58 percent less likely to be sentenced to prison.
For defendants who were sentenced to prison, there generally was no gender disparity in the length of the sentence. There were disparities in sentencing for some individual types of crime, however. For example, female defendants convicted of theft received longer prison sentences than male defendants convicted of theft. Women convicted of “other property offenses” – a category of crimes that includes arson, receiving stolen property and breaking and entering — received shorter prison sentences.
Black female defendants were, in some ways, treated differently than white female defendants. Black women were assigned higher bond amounts and were more likely to be sent to prison than white women. Women of both races were equally likely to be released prior to trial.
Senast redigerad av Dannelius 2020-08-01 kl. 11:39.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Ja. Rätt tydligt att hon varit totalt medveten om det onda i dessa handlingar. Att hon fått instruktioner av sin advokat kring hur hon ska svara i förhören osv. verkar bara ha förvirrat de fåtal hjärnceller hon har och lett till att hennes svar ser ännu mer retarderade ut.

Läs även delarna i CA's förhör som handlar om hans cd-rom skivor som hittats vid husis. Han säger "de är bara att slänga" vid ett flertal tillfällen eftersom det står "windows 7", "need for speed 2" osv. på dessa. Som att polisen ba "aaa sant vi slänger denna tekniska bevisningen, CA verkar inte ha behov av dessa ändå". Sjuk nivå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in