2019-11-15, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
SR har en bild.

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7344739

Citat:
Vad var det för budskap som återfanns med dockan?

– Det var standardbudskapet från NMR, att politiker är landsförrädare och ska hängas. Jag tycker sånt här är obehagligt och det passar sig inte i en demokrati som Sverige att hålla på så.

Vad som inte passar sig i en demokrati som Sverige är att under årtionden gå emot folkviljan genom att aktivt arbeta för förintandet av såväl nationalstaten som svenska folkets rätt till sitt eget land. Under årtionden har etablissemanget (politikerklassen, akademikerklassen, massmediaoligarkerna, mfl.) metodiskt underminerat demokratin i landet på ett sätt som rimligen borde innebära att ansvarsutkrävande skall komma som ett brev på posten. Detta är sannolikt bara början. I sinom tid kommer även Svensson förstå omfattningen av det förräderi vi utsatts och fortfarande utsätts för.
Citera
2019-11-15, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Normalsaltatsocker
Alltså om det är NMR..finns det nån NMR’are här ?

Hur dumma i huvudet är ni egentligen? Ommdet är ni så varför i helvete vill ni vara vänsterns nyttiga idiot..

Om det inte är ni så är det en vänsteraktion för att flytta fokus från kaosblattar till regeringens favorit måltavla, laglydiga etniska svenska sportskyttar och jägare så regeringen man kan göra livet surt för dessa..

NMR gör nåt vettigt agera mot kaosblattarna eller stick och brinn
Trots att MGM inte skrivit det, så misstänker jag NMR eller något liknande. Dvs rena idioter. Hade de inte hängt just dockor, hade jag kanske reagerat annorlunda, men nu är det samma som att vara nyttiga idioter.
Citera
2019-11-15, 21:48
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Det viktiga för media är att nu hamra in i alla svenskars medvetande att "högern" utgör ett reellt "dödligt hot" emot oss alla och därmed lyckas skrämma tvehågsna svenskar ifrån att ev. våga rösta (SD) lr (KD) lr (M) i riksdagsvalet hösten år 2022.

Dockorna fyller en viktig funktion för Makten för att demonisera varje uns av försiktig värdekonservatism hos (SD), (KD) och (M).

Dessa tre mjukis-mitten-partier i vår riksdag har redan av Public Service listigt börjat kallas "höger-nationella" för att hos svensken frammana bilder av stöveltramp, av mörkt 1930-tal och av i förlängningen folkmord.

Medan SVT Aktuellt ikväll förfärat rapporterade om leken med dockorna så visades det för tittarna upp en skylt i versaler: H Ö G E R E X T R E M I S M.

On topic:

De som är bakom (pun intended) tjänar med detta stunt bara Den Röda Makten.
Citera
2019-11-15, 21:52
Medlem
Dan Park i farten nu igen.
Citera
2019-11-15, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZenoElia
http://www.sydostran.se/ronneby/hoge...-mot-stadshus/
Polisen kan rycka ut för några dockor men skippar riktiga brott som tex inbrott?
Citera
2019-11-15, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElakafruFranzon
Säkert porträttlika!
Säkert fler än tre missnöjda med skiten de droppade i
senaste valurnan utan kontroll!
Sanning är inte permanent, sanning är ett inplantat i ångerns
påträngande, envisa tvivels sammelsurium!
Säkert orientaliskt skolade dockmakare,
nyanlända gråtare missnöjda med frikostig tilldelning!
Fram med de som hängts högt för sin heder!
En unik historia i förnekarnas land...
Skriver du i prosa? Jag vet på riktigt inte om det är en fylledikt eller om du försöker göra en poäng.
Citera
2019-11-15, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Jag är väldigt dåligt insatt i vilka budskap NMR brukar lämna, och hur ofta. Brukar de lämna den här typen av meddelanden så pass frekvent att det kan definieras som "standardbudskap"? Är det flera faktorer som pekar på att det verkligen är NMR eller är det Per Dryséns egen tolkning?
Nej de brukar inte lämna det budskapet, dock så har det påtalats i poddar vid "allmänt snack".
Jag tror inte att det finns någon avsändare, annars så hade det varit stora rubriker
Citera
2019-11-15, 23:13
Bannlyst
Att hänga upp dockor så här, emot de politiker som jobbar dag och natt för ert bästa! hur vågar NI?

Glöm aldrig att våra politiker är de bästa....de är lärda och vet bäst! det är därför de har så höga löner och förmåner.

Som ni bara kan drömma om.....

Inse NI är spelade med på alla plan....oavsett färg.

Nåväl Ni skall få er upprättelse.
Senast redigerad av Ashtaroth2 2019-11-15 kl. 23:17.
Citera
2019-11-15, 23:42
Medlem
5evers avatar
Måste säga att jämfört med vad man kan förvänta sig för aktioner från islamister och vänstern så är det här rätt trevligt.

Islamister bränner bilar som politisk symbolism (dvs terrorism) eller kastar molotovs.
Vänsterpack kastar färg, sten, urin eller molotovs.

Extremhögern, dessa dödsnazister, hänger upp politiska budskap på dockor.

Ingen av dessa grupper, inte ens Reinfeldt, har problem med att uttala stöd för fysiska attacker mot politiska motståndare.

Jag gillar inte ens NMR men känner att jag måste försvara dem här. Hyckleriet är för fan totalt. Är det olagligt att signalera att politiskt våld är acceptabelt så kan vi börja med att fängsla Reinfeldt, Schyman etc.
Citera
2019-11-15, 23:54
Medlem
– Det var standardbudskapet från NMR, att politiker är landsförrädare och ska hängas. Jag tycker sånt här är obehagligt och det passar sig inte i en demokrati som Sverige att hålla på så.

Enligt Polisen är ärendet är rubricerat som olaga hot mot grupp.
https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7344739

Inte konstigt man hämtar in och dömer dom så fort polis och åklagare får en chans. Något mer korkat än dom här får man leta efter.

Citat:
Ursprungligen postat av with3r
Polisen kan rycka ut för några dockor men skippar riktiga brott som tex inbrott?

Det är dock ett riktigt brott. Olaga hot mot grupp, så korkskallarna är inte bara korkade utan extremt korkade.
Senast redigerad av Erzebet 2019-11-15 kl. 23:56.
Citera
2019-11-16, 00:02
Medlem
Dumt att hänga dockor, lika dumt som att bränna bilar? Bilar ger tyvärr inga rubriker längre, vardagsmat.
Citera
2019-11-16, 00:14
Medlem
hejsan07s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Vanligt förfarande borta i USA. Vänsterextremister som skriver och arrangerar högerextrem hat anonymt, för att skapa polarisering och skylla på de högerextrema.
Min teori: Troligen är det en bunt bruna (eller som du säger röda) nyttiga idioter som tror att de kämpar för något viktigt men igentligen omedvetet går andras ärenden, för någon som drar nytta av demonstrationer och motdemonstationer polarisering och kaos.
Frågan är om de själva förstår vad de egentligen gör eller vems ärenden de egentligen går...?
Vi får väl snart höra syftet..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in