2019-11-14, 02:04
Bannlyst
Är jag den enda som tycker såhär?

Känns inte skönt när man tuggar det, syftar alltså mest på konsistensen av tuggummit än smaken, även om den också är skit i mitt tyckande.

Går ju knappt tugga skiten, den segar sig fast på tänderna, den är inte hal och det känns som om man ska bita sin egen tunga för att den fastar alldeles för mycket på tänderna. Tuggummit ska ju inte fastna så där jättehårt.

Vet inte hur jag ska förklara men konsistensen är alltså inte som de flesta andra märken och tuggummin.

Någon som förstår?
Citera
2019-11-14, 03:02
Medlem
UgLyBastards avatar
har du testat att borsta tänderna?

om du har 13 år gamla matrester som stelnat i hela käften är det klart att du inte kan tugga ett tuggummi normalt.
Citera
2019-11-14, 03:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
har du testat att borsta tänderna?

om du har 13 år gamla matrester som stelnat i hela käften är det klart att du inte kan tugga ett tuggummi normalt.
Borstar 2 gånger varje dag och använder tandtråd. Vet inte vad du syftar på.

Är inte så med andra tuggummin.
Säker på att du läste tråden rätt eller är det imman från glasögonen du inte orkar torka bort?
Citera
2019-11-14, 04:26
Medlem
Finns Toys tuggummi kvar?

Jag minns den från när jag var liten. Jag fattade aldrig varför min mamma envisades med att köpa den, då den inte smakade gott (eller värst mycket alls) och var allmänt märklig. Och då var jag inte kräsen när det gällde att stoppa i mig tuggummi och allt annat godisliknande. Om de nu finns kvar, är det fortfarande samma smak och konsistens på det?

Jag har inget svar på TS frågeställning, då jag inte vet hur de är idag (om de nu finns), men om det handlar om tuggummin från ett 20 år gammalt lager, så kan ju svaret vara att de är 20 år gamla.
Citera
2019-11-14, 08:46
Medlem
Oh-be-wans avatar
Haha tyckte också de var skit. Tuggummi har blivit dyrt och jobbigt. Tror att peaken för tuggummin var 2005 eller däromkring.

Men TOYs standard var värdelösa, som små pappersploppar man stoppade i käften. Men hade de inte även ett tuggummi som var brunt innuti? Det var starkt och smakade någon slags lakritspepparmint.
Citera
2019-11-14, 13:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Inte-nog-PK
Finns Toys tuggummi kvar?

Jag minns den från när jag var liten. Jag fattade aldrig varför min mamma envisades med att köpa den, då den inte smakade gott (eller värst mycket alls) och var allmänt märklig. Och då var jag inte kräsen när det gällde att stoppa i mig tuggummi och allt annat godisliknande. Om de nu finns kvar, är det fortfarande samma smak och konsistens på det?

Jag har inget svar på TS frågeställning, då jag inte vet hur de är idag (om de nu finns), men om det handlar om tuggummin från ett 20 år gammalt lager, så kan ju svaret vara att de är 20 år gamla.
Vet inte hur längesen det var du var liten så jag kan inte svara om de har samma smak, men konsistensen är skit iaf. Smaken också, precis som du säger smakar de inte så mycket.

Dom finns på IKEA där dom säljer pizza och korv osv, sen har jag sätt dom på hemköp, willys och ICA.
Citera
2019-11-14, 13:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Haha tyckte också de var skit. Tuggummi har blivit dyrt och jobbigt. Tror att peaken för tuggummin var 2005 eller däromkring.
Dyrt? Var de billigare innan med en påse med 25 stycken i? Kostar typ 14 kronor nuförtiden. Tuggar varje dag, det är så gött av nån anledning, men ska inte köpa den skiten mer. Jag köper alltid den Bubble mint från EXTRA.

Citat:
Men TOYs standard var värdelösa, som små pappersploppar man stoppade i käften. Men hade de inte även ett tuggummi som var brunt innuti? Det var starkt och smakade någon slags lakritspepparmint.
De är helt värdelösa än idag som om man har lust att gå till fabriken/företagets chef och kasta dom i ansiktet på honom.

Det där brunalakrtits-pepparmint skitet du syftar på är nog stimorol original, det är enligt mig också helt skit, bland den värsta och mesta udda smaken jag har tuggat, men den fastnar inte lika mycket i alla fall, konsistensen är något bättre. Men jag tror dom är dom äckligaste hittills, de har ett par andra äckliga också.

Jag köper alltid EXTRA.
Citera
2019-11-14, 13:50
Medlem
Kickexs avatar
Otuggbart skulle jag inte säga men det är långt ifrån mitt första val.
Citera
2019-11-14, 13:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Otuggbart skulle jag inte säga men det är långt ifrån mitt första val.
Vilket brukar du välja?
Citera
2019-11-14, 14:01
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDanielDaniel
Vilket brukar du välja?
Extra. Men tar i stort sätt vilket som helst innan toy.
Hade bara valt den om jag inte kände igen något annat.
Citera
2019-11-14, 14:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Extra. Men tar i stort sätt vilket som helst innan toy.
Hade bara valt den om jag inte kände igen något annat.
Samma här. Men jag ska nog aldrig välja skiten mer. Kör också alltid på extra.
Citera
2019-11-30, 10:10
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:

De som var bruna inuti var sorbits, sedan fanns det de blå stimorol också!

Var köper man ens TOY idag?

Ta't lugnt, ta en TOY!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här