• 1
  • 2
2019-11-14, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewsFlashs
Nej, fasta betyder ingen fda oavsett vilken form den kommer i.

https://svenska.se/so/?id=12394

har du lst din egen lnk? Det str p rad tv att man inte ska TA under fastan
Citera
2019-11-14, 13:50
Medlem
0gKolhydraters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kronsessan2
https://viktklubb.aftonbladet.se/kam...tikel/23927477

Lilla vn bli inte arg det mr ingen bra av ....som jag skrev s fljer jag 5:2 dr man faktiskt kan ta fast fda under "fastan" ...kolla runt lite p ntet s ser du... men jag vill ha flytande fda under 500 kcl de tv dagar som jag "fastar" ... drav frgan... frslag p vad man kan dricka under fastan...

Allts..om du ter eller dricker kalorier s fastar du inte lngre, du har d avbrytit fastan. Det r inte svrare n s.

Att du ligger p kaloriunderskott har ingenting med fasta att gra.

Fasta har med tid att gra, hur lnge du avstr frn kalorier. Inget annat.

Vill du fasta och f i dig 500kcal s gr du det bst igenom att dricka det senare p kvllen, d har du fastan som lngst.

terigen NR du fr i dig dessa kalorier s fastar du inte lngre, du brnner inte lngre fett.

Jag undrar fortfarande vad du tror skillnaden r p fast och flytande fda gllande fasta.
Citera
2019-11-14, 15:38
Medlem
Jag fljer allts 5:2 dieten och vill ha tips p flytande fda de dagar jag enligt metoden "fastar"...

Nnn som har vettiga frslag ?
Citera
2019-11-14, 16:04
Medlem
Shugus avatar
Citat:
Jag fljer allts 5:2 dieten och vill ha tips p flytande fda de dagar jag enligt metoden "bantar"...

Nnn som har vettiga frslag ?

Fixat

Edit: Skmt sido s r det, som nmnts tidigare i trden, inte fasta om du fr i dig kalorier oavsett p vilket stt du fr i dig dem. Prova att skippa kalorier i 24h en dag i veckan bara. Drick mycket vatten och kaffe/te!
Senast redigerad av Shugu 2019-11-14 kl. 16:06.
Citera
2019-11-14, 16:28
Medlem
M0ngots avatar
Citat:
Hur lnge har du krt det? r det alltid samma dag som du fastar? Ja jag vill g ned i vikt....men kunna fortstta trna tre dagar i veckan...

Det brukar bli samma dag, mndagar. Har krt till och frn i 2-3 r. Men lnga perioder i strck. Det gr bra nr man r instlld p det. Fasta ihop med nst intill inga kolhydrater r kanon tycker jag. Funkar bst fr mig att hlla vikten. Mn-fre hller jag dieten och sen njuter jag p helgerna. Just nu kr jag paleo-kost. Kolla upp det. Sen kan jag rekommendera Jonas Coltings podd, speciellt de avsnitt om periodisk fasta.
Citera
2019-11-14, 16:30
Medlem
Jag undanbeder svar frn alla med asbergerliknande symtom ..eller som inte frstr 5:2 konceptet...

Jag vill ha frslag p flytande mellanml som innehller s lite kalorier som mjligt....inget annat... alls... faktiskt....... Vatten knner jag till sedan tidigare... det r allts en redan knd dryck...

s d brjar vi om igen.. vad har ni?
Citera
2019-11-14, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M0ngot
Det brukar bli samma dag, mndagar. Har krt till och frn i 2-3 r. Men lnga perioder i strck. Det gr bra nr man r instlld p det. Fasta ihop med nst intill inga kolhydrater r kanon tycker jag. Funkar bst fr mig att hlla vikten. Mn-fre hller jag dieten och sen njuter jag p helgerna. Just nu kr jag paleo-kost. Kolla upp det. Sen kan jag rekommendera Jonas Coltings podd, speciellt de avsnitt om periodisk fasta.

Tack fr det.... men menar du att du lever p vatten i 5 dagar i strck eller bara lg kalorikost och i snna fall hur mycket kalorier?
Citera
2019-11-14, 17:59
Medlem
M0ngots avatar
Citat:
Tack fr det.... men menar du att du lever p vatten i 5 dagar i strck eller bara lg kalorikost och i snna fall hur mycket kalorier?

Nej, jag fastar frn sndag kvll till mndag kvll. Sen ter jag Paleo mndag kvll till fredag kvll. Fuskar lrdag-sndag. Fastedagen lever jag p snus, vatten och kaffe. Allts inget som innehller energi.

Paleo = ingen processad mat, inga mejeriprodukter, inga baljvxter och vldigt lgt kolhydratintag.

Fr mig funkar det absolut bsta med ett vldigt lgt intag av kolhydrater.

Finns massa frdelar med detta. Man hller sig frisk och man lever lngre. Ett tips r att testa strikt lchf med 24h fasta/vecka.
Citera
2019-11-14, 18:53
Medlem
NewsFlashss avatar
Citat:
har du lst din egen lnk? Det str p rad tv att man inte ska TA under fastan

Nr det blser ute tjuter det extra mycket i dina ron d?

Ls vad som sgs om att ta.
https://svenska.se/so/?id=62310&pz=7
Citera
2019-11-15, 09:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NewsFlashs
Nr det blser ute tjuter det extra mycket i dina ron d?

Ls vad som sgs om att ta.
https://svenska.se/so/?id=62310&pz=7

Hur kan det vara s svrt att frst att det r tips p ml innehllande mindre n 500 kcal som efterfrgas i flytande form?

Om det r ngonstans som det r korsdrag r det ju i alla dessa svar som innehller OT diskussioner.... Har ni inget bttre fr er ?
Citera
2020-06-25, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0gKolhydrater
Du fastar inte om du fr i dig kalorier, r du trg?

Trna och fasta r inget problem.

Jag testade vattenfasta 7 dagar och trnade varje dag.

Okej vattenfasta 7 dagar gr att man fr dligt humr
Citera
2020-08-23, 10:48
Medlem
carminaburanas avatar
Faata r inte "under 500 kcal" det r NOLL kcal.
Personligen kr jag LCHF (75/20/5 under 20g kolhydrater) OMAD, under 1200 kcal, samt fasta snd kvll till tisdag kvll. Lr sn ngot mer kolhydrater och kcal, men under 100g per dag. Verkar fungera bra fr mig. Man mste hitta sin grej som funkar! Viktem har gtt frn 115 kg 1 mars till 80 kg nu idag, trots att jag ter 50mg hydrokortison per dag.

Vattem fasta fr jag inte dligt humr av, bara man ser till att f i sig rtt elektorlyter. Kolla upp snake diet. Min lngsta vattenfasta var 21 dagar. Mdde prima! NOLL kcal om dagen. NOLL.
Senast redigerad av carminaburana 2020-08-23 kl. 10:55.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in