2019-11-11, 17:31
Medlem
Paradocss avatar
Har den senaste månaden märkt en tydlig skillnad i hur både Google och Youtube har ändrat sina s k sökträffar (läs filtreringar). Även deras "tips" och aviseringar har fått en mer aggressive tilt mot att pusha etablerade (gammel)medier, statliga myndigheter, storföretag och etablerade NGOs.

Var för ett tag sedan inne på Youtube och råkade klicka på en video från CNN. Vips så var hela flödet fullt med videoförslag från allehanda vänstermedia. Brukar normalt bara hålla mig till alternativmedia och sådana som Fox, RT, DM etc. Undrar om de som normalt bara kör MSM skulle få omvända mega-push om de råkar klicka på någon alternativkanal?

När det gäller Google-filtreringar kunde man förr få alternativträffar (Flashback, Reddit, Nyheter idag mm) ganska högt upp men nu är det väldigt sällsynt.

Har Google växlat upp påverkanstempot under hösten inför det stundande presidentvalet? Är det en del i kampanjen att stoppa Brexit? Vill man undvika faktakoll vad gäller Klimatkulten? Eller inbillar jag mig allt?
Citera
2019-11-11, 17:35
Avslutad
Ja, du inbillar dig. Jag får ibland upp massa högersmörja trots att jag inte tar del av det. Youtubes algoritmer är hemska och har alltid varit det.
Citera
2019-11-11, 17:55
Medlem
Knappast någon hemlighet, dom har ju till coh med blivit utfrågade om detta i senaten efter att en Google anställd "avslöjade" hur dom tricksar med sina algoritmer.

https://www.youtube.com/watch?v=uu5-VQuFU_g

https://www.youtube.com/watch?v=t7VenTDUnOE

Citat:
Ursprungligen postat av .sh
Ja, du inbillar dig. Jag får ibland upp massa högersmörja trots att jag inte tar del av det. Youtubes algoritmer är hemska och har alltid varit det.

Gå och lägg dig din hjärntvättade rödstrumpa
Citera
2019-11-11, 18:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Infiltrerat-Forum
Gå och lägg dig din hjärntvättade rödstrumpa
Hur vet du att det inte är du som är hjärntvättad?
Citera
2019-11-11, 18:07
Medlem
Tochtlis avatar
Citat:
Eftersom svenska staten är vänster är det mycket mer sannolikt att den som är hjärntvättad också är vänster.

Det vore intressant att veta vad du anser är "högersmörja". Du verkar vara en sådan där typ som tycker Moderaterna är höger.
Citera
2019-11-11, 18:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tochtli
Eftersom svenska staten är vänster är det mycket mer sannolikt att den som är hjärntvättad också är vänster.

Det vore intressant att veta vad du anser är "högersmörja". Du verkar vara en sådan där typ som tycker Moderaterna är höger.
Om man kör hjärntvättargumentet så finns det ingen nyttig substans i diskussionen. Det som inte passar din agenda är hjärntvätt osv. Högersmörja är i mitt tycke kanaler så som swebbtv.
Citera
2019-11-11, 18:34
Medlem
Paradocss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infiltrerat-Forum
Knappast någon hemlighet, dom har ju till coh med blivit utfrågade om detta i senaten efter att en Google anställd "avslöjade" hur dom tricksar med sina algoritmer.

https://www.youtube.com/watch?v=uu5-VQuFU_g

https://www.youtube.com/watch?v=t7VenTDUnOE

Att de sedan länge kört en agenda är ju konstaterat men har de skruvat upp det ännu mer under hösten?
Citera
2019-11-11, 18:39
Medlem
Har tyckt senaste tiden att mina googlesökningar gett direktreklam mer än förr. Man börjar ju bli less på graden till nojig över "storebror"
Citera
2019-11-11, 18:50
Medlem
Citat:

Har du ens sett länkarna?
Citera
2019-11-11, 19:29
Medlem
DJ.Ausoniuss avatar
Skulle in och få min dagliga dos av 10-timmarsklippet med Hitler som vrålar "Sieg Heil", alla klipp är borta. Nu blockar jag iofs alla kakor från de intrusiva judarna på Google, man måste kanske vara inloggad för att se det.

Hittade en kortare version: https://archive.org/details/youtube-vezr3dW4J5s

Originalvideon på Youtube har blivit raderad.
Citera
2019-11-11, 19:36
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paradocs
Eller inbillar jag mig allt?

Kan vara så och det kan också vara så att jag inbillar mig eftersom jag senaste tiden har börjat få upp tips på såna som till och med är shadow bannade. En är Tommy Robinson. Jag blev ganska förvånad över det men allt mer har dykt upp som tips för mig. Något som var lite överraskande var att jag kollade upp några videos om klimatforskningen och fick sen upp förslag att dom som kollar på detta brukar också kolla på detta och så var det bara alt media.

Som för dig fast tvärtom liksom. Tror det är *vi* som inbillar oss. Men det skall bli skönt efter nästa presidentval i USA då dom röstar bort Trumpen så kanske allt huller om buller lägger sig lite och vi får en mer människovärdig tid.
Citera
2019-11-11, 20:13
Medlem
Paradocss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Kan vara så och det kan också vara så att jag inbillar mig eftersom jag senaste tiden har börjat få upp tips på såna som till och med är shadow bannade. En är Tommy Robinson. Jag blev ganska förvånad över det men allt mer har dykt upp som tips för mig. Något som var lite överraskande var att jag kollade upp några videos om klimatforskningen och fick sen upp förslag att dom som kollar på detta brukar också kolla på detta och så var det bara alt media.

Som för dig fast tvärtom liksom. Tror det är *vi* som inbillar oss. Men det skall bli skönt efter nästa presidentval i USA då dom röstar bort Trumpen så kanske allt huller om buller lägger sig lite och vi får en mer människovärdig tid.

Låter väldigt märkligt. Jag köper inte det du försöker sälja. Du kanske kan komma med konkreta exempel.

Nu när du tog upp klimatforskning så testade jag med en sökning via Google. De 23 första förslagen var pro klimatalarmism. Nr 24 var kritisk och därefter bara alarmism sida upp o sida ner. Nu var denna sökning gjord med mitt google-konto inloggat.

När jag istället gör samma googlesökning men med Bravo browser i inkognitoläge med Tor blir resultatet nåt helt annat. En kritisk sida hamnar på andra plats och bland de tio första förslagen är två kritiska.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in