2019-11-11, 00:38
Medlem
Så jag hade tänkt att förfalska en vapen licens som ett skämt åt en polare.
Mitt mål är att göra den till en perfekt förfalskning bort sett från fabrikat, kaliber, modell och typ.
Där kommer det stå något absurt tex katapult företaget AB, kaliber 500x500mm ....
Problemet är att några andra kommer få se det och dom är riktiga paragrafryttare,
Den falska licensen är totalt oanvändbar annat än till humor. Det jag tänker kan bli problem är att det är polis logga på, sen det kommer stå att det är från polisen i text. Så urkundsförfalskning och mönsterskydd av loggan?

Om det är ett problem lagligt hur gör jag det så likt äkta vara som möjligt men lagligt?
Citera
2019-11-11, 00:51
Medlem
2560ps avatar
I ditt läge hade jag het seriöst sett över mitt umgänge, kan man inte göra ett harmlöst skämt utan att riskera att bli dragen inför tinget har man fel vänner.

Men för att svara på din fråga: Du får inte använda polisloggan på nåt hittepådokument. Straffvärdet bör dock inte vara särskilt högt, lite dagsböter är min killgissning. Om du ändå skriver kaliber "500x500" så kan du väl lika gärna skriva Pålis? Så blir det lugn och ro.
Citera
2019-11-11, 00:57
Medlem
Conams avatar
Klart du ska tota ihop en licens, försök kolla in en modern riktig!
Citera
2019-11-11, 01:21
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
I ditt läge hade jag het seriöst sett över mitt umgänge, kan man inte göra ett harmlöst skämt utan att riskera att bli dragen inför tinget har man fel vänner.

Men för att svara på din fråga: Du får inte använda polisloggan på nåt hittepådokument. Straffvärdet bör dock inte vara särskilt högt, lite dagsböter är min killgissning. Om du ändå skriver kaliber "500x500" så kan du väl lika gärna skriva Pålis? Så blir det lugn och ro.
man får ju köra runt i en målad polisbil så en logga på ett papper borde inte vara någon fara.
Citera
2019-11-11, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
man får ju köra runt i en målad polisbil så en logga på ett papper borde inte vara någon fara.

det är olagligt nu, idiot, de va typ 2014-15 som de va lagligt.
Citera
2019-11-11, 01:26
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardwork1998
det är olagligt nu, idiot, de va typ 2014-15 som de va lagligt.
visa mig något som styrker ditt påstående.
"den som säger idiot den är själv idiot."
Citera
2019-11-11, 01:28
Medlem
Citat:
visa mig något som styrker ditt påstående.
"den som säger idiot den är själv idiot."

yes, youtube: Laglig polisbil reportage
ca 2 min, om en man i 40-50 års åldern me egen fakepolisbil från balkan. Blir stoppad 50 gånger i månaden eller nått men polisen kan inte göra något pga lagen. Tills de skedde en lagändring runt 2015.
Senast redigerad av hardwork1998 2019-11-11 kl. 01:34.
Citera
2019-11-11, 01:31
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardwork1998
yes, youtube: Laglig polisbil reportage
ca 20 min, om en man i 40-50 års åldern me egen fakepolisbil från balkan. Blir stoppad 50 gånger i månaden eller nått men polisen kan inte göra något pga lagen. Tills de skedde en lagändring runt 2015.
fel. fel. fel.
2017 kom en tandlös lag där det blev förbjudet att använda loggan på bil/mc.
föraren får ändå åka vidare efter stopp.

"källa YouTube"
du är ju helt lost....
Citera
2019-11-11, 01:33
Medlem
Citat:
fel. fel. fel.
2018 kom en tandlös lag där det blev förbjudet att använda loggan på bil/mc.
föraren får ändå åka vidare efter stopp.

"källa YouTube"
du är ju helt lost....

ska länka, idiot, orkade ej leta fram nu...men men.
https://www.youtube.com/watch?v=Lzmev_Fk4-Q

där har du din luffare, behövde bara söka på tre ord: falsk polisbil laglig
Citera
2019-11-11, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p

Ja det är väl mer polares kompisar som är blåsta.
Har funderat på att typ felstavat polis
Citera
2019-11-11, 08:59
Medlem
Sobofieds avatar
En ohemul mängd OT raderat. Håll er till frågeställningen i TS /mod
Citera
2019-11-11, 12:44
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nittrick
Ja det är väl mer polares kompisar som är blåsta.
Har funderat på att typ felstavat polis
din polares kompisar, alltså du.

skriv någonstans på papperet att "detta dokument är enbart till för bla bla och är på inget sätt tänkt att bla bla"
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in